Gezichtjes

Hoi iedereen,

Ik ben de laatste tijd nogal opzoek naar een manier om gezichtjes te schilderen in acryl die met iet of wat bevalt. Hierbij post ik twee foto's van mijn meest recente. Ik zou heel graag horen wat jullie ervan denken.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Gino 😈

De eerste is een WOI piloot van Latorre in witmetaal op schaal 54mm.

faceready.jpg

De tweede is een resin figuur van Warriors met een Hornet koppie op. Het is een van de drie die met een vlag op het dak van de reichstag of zo staan te zwaaien.

gezicht1.jpg

Gino,
mooi; ik wou dat de mijne zo konden lukken; ik ben momenteel bezig met een geconfedereerde soldaat van FM benneito, maar ik heb het gezicht reeds drie maal gewassen met ovenreiniger; ik krijg maar geen bevredigiend resultaat.
pascal bastiaens
PS : vergeet je zaterdag mijn figuren niet?

Gino, Ik denk dat jij op zoek bent naar een perfectie. Ik was zaterdag in Rotterdam en het is ongelooflijk wat jij laat zien. Wat moet ik zeggen? Ik zou ook graag opbouwende kritiek willen leveren maar ik zou niet weten wat.

Blijf door gaan, je bent voor mij een voorbeeld. 🙂 😱 😛

Gino, welke kleuren gebruik jij van Vallejo voor de baard etc.? Eventuele mengverhoudingen?
dan heb ik toch weer wat van jou kunnen leren.

he, ik had toch ook iets geplaatst? Of vergeten op oke te drukken gisteren, nou ja, maakt niet uit, maar ik zou ook absoluut niet iets weten op te noemen waarmee ik je zou kunnen helpen. Ik ben bang dat ons niveau te laag is om daar iets over te kunnen zzeggen 😢 😉
Bert

Antwoorden

Hoi allemaal,

sorry dat het zo lang geduurd heeft, maar ik heb het nogal druk gehad en mijn ma ligt in het ziekenhuis, dus...

Eerst en vooral wil ik ieder van jullie bedanken om de tijd te nemen om wat commantaar op mijn werk te geven. het betekend echt veel voor mij.
Gino, welke kleuren gebruik jij van Vallejo voor de baard etc.? Eventuele mengverhoudingen?

Hoi Rob,

Dit is echt heel simpel. Ik schilder eerst het figuur volledig af zonder baard. Dan gebruik ik één van de drie volgende kleuren: raw umber (Polycolour), Dark Prussian Blue (Vallejo) of Olive Green (VA). Deze worden echt héél hard verdund (zeker 95% water). Wanneer dit droog is worden de schaduwen gedaan met Payenes Grey (PC) en de donkerste met zwart. Oplichten hoeft niet, omdat het oplichten van het gezicht zelf er nog genoeg doorkomt.
Gino, Ik denk dat jij op zoek bent naar een perfectie

Is iedere modelbouwer niet op zoek naar zijn manier van perfectie? Wat ik eigenlijk wil is meer contrast tussen highlights en schaduws, maat tegelijkertijd ook een vloeiendere blending. Misschien lijkt dit wel dat ik twee tegengestelde dingen wil, maar dat is nou eenmaal wat ik wil 😱

Nogmaals bedankt allemaal,

Gino 😈

Wat ik eigenlijk wil is meer contrast tussen highlights en schaduws, maat tegelijkertijd ook een vloeiendere blending. Misschien lijkt dit wel dat ik twee tegengestelde dingen wil, maar dat is nou eenmaal wat ik wil

Gino, ik denk niet dat dit tegenovergesteld is aan elkaar, Het lijkt mij dat je moet gaan zoeken in iets harder kleurgebruikt
Dus juist bij de plaatsen waar je je contrast idee wil hebben, elke kleur net twee tinten kouder moet nemen, en dan een tussenkleur die als glazing de overgang zou moeten creeër dit je zoekt

Ja, ik weet het, ik brul dit puur instinctiefmatig, maar ik heb gemerkt dfat je op deze manier van denken juist de mooiste kleuren kan verkrijgen
Bert (die denkt dat er 11 april meer gediscusieerd wordt over kleuren en technieken dan dat er daadwerkelijk iets gedaan wordt 😉 )
O BTW sterkte met je moeder, hopenlijk is het niet ernstig en keert de boel gauw ten goede

sow die zien er mooi uit kan ik een voorbeeld aannemen

ik zit zelf eigenlijk met een probleempje met mijn gezichten ( 1:35)
😕 😢 ik schilder ze altijd met gewone verfpotjes van humbroll en s0ms van revell maar met die verf krijg ik de gezichten niet zo mooi
btw maken jullie 1:16 of 1:35??? 😕:

hopelijk hebben jullie wat tips

vindt je olieverf methode mooier

Gino, ik vindt je olieverfmethode mooier, vindt de gezichten zo flets, sinds je bent overgestapt op acryl, olieverf vindt ik persoonlijk mooier, kijk maar naar je oudere figuren. Ik zou zeggen : Gino, stap weer terug op olieverf.
by the way : ik doe het je niet na, vindt het heel knap wat je doet!!
Groeten uit Soest,
Erwin

Terug
Bovenaan