[Gert-Jan Mollema] Dragon Flakpanzer 1 update 25-08

Hoj allemaal,

Mijn FOC projectje zal deze keer een flakpanzer 1 van dragon worden (had ik nog liggen)
ik ben van plan om iets te gaan doen met een winter setting/haarlak enz.....

ik hoop dat het deze keer wat beter uit de verf komt :duivel:

mazzls GJ
 
Re: [Gert-Jan Mollema] Dragon Flakpanzer 1

hoj

hier een hele update tje van het werk tot nu toe.

ik heb het interieur een beetje van een kleur voorzien (maar ben benieuwd of je daar nog iets van terug zal zien :rofl: ) als alles dicht zit.

stand van zaken:

DSC00739.jpg


groetjes GJ
 
Re: [Gert-Jan Mollema] Dragon Flakpanzer 1 update 07-07

hallo luitjes,

ik heb mijn flakpanzer 1 maar weer eens onder handen genomen, de flak is klaar (moet ik nog wel even na lopen).
ook heb ik een klein begin gemaakt voor een diorama(tje) ik heb dit expres niet zo groot gemaakt om te voorkomen dat dit kleine maar toch boeiende voertuig weg valt in een loze ruimte.

het idee voor het dirama(tje) is alsvolgt: ergens aan het oostfront heeft deze flakpanzer een positie ingenomen in een zogenaamde duitse feuerstellung om vandaar verdekt opgesteld de laag aankomende il2's van de russen eens flink te pakken te nemen.

ideen tips kritiek is natuurlijk zeer welkom!

DSC00860.jpg


DSC00861.jpg


de flak:

DSC00862.jpg


DSC00863.jpg


groetjes GJ
 
Hallo Gert Jan,

Ik vind het een leuk tankje, heb 'm zelf ook nog liggen maar dan van Tristar. Over de bouw kan ik weinig zeggen anders dan dat ik het voertuig netjes gebouwd vind.

De reden dat ik reageer is je dio. Toen ik nog niet geheel naar beneden had gescrollt zag ik slechts de houtjes voor de beschutting. Dat vond ik een leuk idee totdat ik verder naar beneden ging en tot de ontdekking kwam dat je er een aarden wal achter hebt geplaatst. Persoonlijk vind ik dit niet zo mooi, het neemt toch wel aandacht weg van de Flakpanzer. Het maakt ook dat de werkruimte op je diorama wel heel klein is.

Zelf zou ik het mooier vinden om er "gewoon" een schutting van te maken met daarachter eventueel wat details als puin, planten o.i.d.

Just my two cents :rofl: ...

Ik blijf 'm hoe dan ook volgen.

groeten, Richard.
 
Ha die Richard,

bedankt, ik ben weer twee cent rijker :rofl:

nou, om eerlijk te zijn is het ondergrondje een beetje kleiner uitgevallen dan dat het had moeten zijn :huh:
maar ik ga er nog even over zitten denken, en tegelijkertijd de panzer 1 en de figgies afbouwen.

grtjs gj
 
Richard Cramer zei:
...het neemt toch wel aandacht weg van de Flakpanzer. Het maakt ook dat de werkruimte op je diorama wel heel klein is.
Zelf zou ik het mooier vinden om er "gewoon" een schutting van te maken met daarachter eventueel wat details als puin, planten o.i.d..
Die volg ik even niet. Een schutting met rotzooi erachter neemt waarschijnlijk net zo veel aandacht als een laagje aarde ... :huh::

@GJ: qua ruimte ben ik het wel met je eens, die is iets aan de krappe kant. Maar goed, het benadrukt ook wel weer het koekblik gehalte van de Flakpanzer I.
Als het echt een stelling is, moet deze nog wel wat verstevigd worden. Twee kleine dwarsplanken om alles bij elkaar te houden, en de onderkant van de planken zweeft nog boven de grond. Die zou waarschijnlijk wel verzonken zijn.

Succes met de afronding,

Groet, MartinD
 
hallo daar!!

@ Oscar: bouw je hem ook voor de foc? zag hem niet tussen het lijstje staan.

@ Martin: ja ik zat daar ook een beetje over te dubben (over die ruimte) als je de panzer I op een (grotere) ondergrond plaats ben ik bang dat hij een beetje wegvalt en dat je lege ruimtes creëert dus vandaar!
uuh ja ik zal nog eens naar dat hout kijken (er komt nog wel wat aarde tegen aan hoor)

ik ga mij best doen!!!! :p

groetjes gj
 
@ GJ: een tweede blik mop het voertuig leert mij dat je de (aandrijf-)wielen er ook nog niet onder hebt zitten. Momenteel staat de tank al op het randje van de ondergrond, ik denk dat 'ie er met wielen een stukje overheen gaat vallen.

@ Martin: ik bedoelde dat de ruimte achter de schutting lage grond was, met daarop debris als een oud olievat, puin, weggeworpen uitrustingsstukken etc. Met het debris maak je dan hoogte. Door vervolgens bijv. één plank uit de schutting te halen creëer je een verbinding tussen het voertuig aan de ene- , en de ruimte aan de andere kant van de schutting.

Maar......... dit alles wel in de veronderstelling dat het een schutting is (die bijv. om een tuin heen staat), niet een deel van een geschutsstelling.

Either way, good luck ;) !

groeten, Richard.
 
G.J.

Dit was eigenlijk ook mijn keuze geweest voor deze F.O.C. Ik zat te twijfelen tussen deze en de RSO.
Mooie kit, hij ziet er goed uit.
Hier is een hoop mee te doen als ik dit zo zie.
Misschien is het ondergrondje wat klein door deze opstelling met de hoge achterzijde, weinig ruimte voor de panzer.
Ik zou het hoge achterstuk iets kleiner maken zodat dit niet alle ruimte en aandacht weg neemt.

Bouwse verder, Peter
 
Dames en Heren,

door omstandigheden kom ik zeer weinig aan het afmaken van de flakpanzer 1 toe. :huh:
ik hoop dat hij nog afkomt voor ipms maar ik vrees het ergste. (er zijn nu eenmaal dingen die een hogere prio hebben)

Groetjes GJ :huil:
 
Terug
Bovenaan