[Gert-Jan] Chevrolet Gun Tractor

hoj mensen,

ik ben van plan om mee te gaan doen met de chevrolet gun tracktor met misschien nog een 25 ponder er bij maar dat is nog niet zeker.
ik heb nog geen mooie d-day afbeelding gevonden met dit voertuig, maar ik heb er ook nog niet naar gezocht! :rofl:

groetjes gj
 
hey folks,

kan iemand mij helpen of dit een geschikt voertuig is voor de d-day campaign?
ik zit namelijk nog te twijfel tussen dit voertuig of een diorama met hedgerows, en para's.

mvg gj
 
Hallo GJ, ik heb een foto gevonden waarop op de achtergrond een gun tractor staat. Het is een voertuig van het 179th Field Regiment RA van de 43rd Wessex Division. Het enigste probleem is dat de foto van 26 juni is en ik je zo niet kan vertellen wanneer ze geland zijn.


De 50th Infantry Division, de 3rd Infantry Division en de 3rd Canadian Division zijn wel op 6 juni geland, misschien zijn dit opties?



Bruce
 
de landingsdatum van 43rd wessex division zou 24 juni zijn,ik denk dat 3rd canadian division een goeie optie is,veel britse RA regimenten hadden morris trekkers hoewel bij gebrek aan deze ook CMP's werden gebruikt,de canadese RA regimenten hadden overwegend CMP FAT's
groeten,bert
 
Doen, doen doen!!! :D

Juni vorig jaar stonden er maar liefst twee 25 ponders met CMP FAT's in opstelling nabij Ver-sur-Mer. Helaas hebben wij die gelegenheid moeten missen, omdat je die dagen niet wist waar je moest kijken...overal was wat te zien.

Alex

IMG_3308.JPG



IMG_3306.JPG


bron: http://picasaweb.google.com/kmbizal/Normandy2009#
 
Terug
Bovenaan