German Tank Wreck 2e Update/Setting+tank

Hallo.Yep een nieuwe diorama. Dit keer een Vernietigd duits voetuig waar toevallig wat duitsers langskomen.verder weet ik nog niet helemaal hoe de setting wordt.Jullie kunnen me daar wel mee helpen denk ik of niet 😀
Dit wordt mijn eerste begin tot einde project hier en ik hoop dus dat ik hier nog iets van kan opsteken 😀 Over de dio,ik heb alvast de omlijsting en het piepshuim gepakt en dit gemaakt:
11td0.gif

12ya4.gif

13fu3.gif

BTW Heeft iemand nog wat oude foto's van een oude/kapotte tank waar wat duitsers langskomen(of andere mensen die langskomen,alleen voor het idee he 😛 )

Ha Matthijs,

Nou, misschien is het goed om eens te beginnen met de setting. Het is altijd handig om van te voren al enigzinds na te denken over wat de setting gaat worden als je aan een diorama gaat werken.

Neem bijvoorbeeld een vernietigde tank. Om te benadrukken dat het een uitgeschakelde tank is werkt het vaak wel goed om deze schuin (bijvoorbeeld van een helling of half op de weg) op je diorama te plaatsen, en je "winnende" element van de diorama (in dit geval passerende infanterie, maar kan ook een voertuig zijn) net even iets boven het uitgeschakelde voertuig te plaatsen. Dat is al snel overtuigender dan andersom.

Kort gezegd: het is slim hierover na te denken voor je met de basis voor je diorama begint, want dan kan je de basis van je diorama vormen naar de setting die je in gedachte hebt. Nu is de basis helemaal plat en zou je bovenstaande elementen al niet meer toe kunnen voegen zonder de (mooie) omlijsting etc. te verbouwen...

Hoop dat je hier iets aan hebt. Ik zou dus eerst eens gaan nadenken over wat je wilt bouwen en hoe je dit op je diorama wilt plaatsen! Om te beginnen eens een jaartal en front. Bijvoorbeeld Frankrijk 1940, ergens aan het oostfront tussen 1941 en 1945, het Middellandse zee gebied?

Groeten,
Martin

Re: German Tank Wreck

Matthijs bruinenberg zei:
BTW Heeft iemand nog wat oude foto's van een oude/kapotte tank waar wat duitsers langskomen(of andere mensen die langskomen,alleen voor het idee he 😛 )
www.panzerwrecks.com

Of zoek eens via google? 🙄

Bedank voor de reacties 😀 ik heb al een leuke setting bedacht ik zal vadaag/morgen het jullie laten weten 😀 ik ga hiervoor mijn oude tank gebruiken die ik in de ovenreiniger ga gooien alleen nu is de vraag:
waar kan ik dit spul kopen? 🙄

In het donkere steegje achter de Dom in Utrecht staat een dikke man met een baard en een witte hoed. Kijk hem niet direct in de ogen, daar houdt hij niet van. Loop een paar keer rustig langs hem heen, en mompel het wachtwoord; 'tulpenbol'. Bij de derde keer zal hij je vragen of je wat van hem wil kopen, en kun je voorzichtig vragen naar ovenreiniger.....

Of je gaat naar de supermarkt om de hoek..... daar staat het bij de schoonmaak middelen 😉
Jan 😀
ps sorry, ik heb een melige bui 🙄

Yep een update over de setting 😀 ik wil het eigenlijk laten afspelen op een stuk industrieterein. dus op die legen plekken wil ik wat muren/dingen die je die daar ziet 😀 Verder,die tank die ik ga gebruiken ga ik in de ovenreiniger gooien en dus ziet hij er hopelijk weer als nieuw uit 8)

settingrm5.gif

8)

geen reacties? 😳 ahhh maarja dan ga ik gewoon verder met de volgende update over de setting/tank/figuren.Ok de setting is flink verandert ik ga de machine gunner+hond weglaten.En ik ga meschien de Soldaten hieronder gerbruiken inplaats van die ene op het krukje(nog niet helemaal zeker!) Verder Blijven de twee figuren van hierboven er wel op alleen de ene met helm wijst een stuk track aan in zijn hand dat hij gevonden heeft onder een doek naast hem 😀 En dan nu de ovenreiniger resultaten! wat een geweldig spul zeg😀 een nachtje laten weken volgende dag met een borstel eraf halen en Ploep! een mooi schoon stukje Plastic 🙂 Ik heb de tank gedaan + 2 figuren en dit is het resultaat!(de tank is ook al in de prime gezet.)
dscf2813un7.gif

dscf2817lm3.gif

dscf2818ij8.gif

dscf2819iz8.gif

20cq4.gif

😀

Spielberger noemt het een "Grosser Funk- und Befehlspanzer 38H (f)".
Ofwel een Franse Hotchkiss 39 tank die is omgebouwd tot een artillerie-observatie voertuig. Slechts 24 van gebouwd. Het is mij nog steeds een raadsel waar die allemaal terecht gekomen zijn maar 21Pz had er volgens de verhalen een paar in Normandië.

Terug
Bovenaan