Gekantelde KL Centurion

Zo te zien zat de Centurion ook niet bepaald kruislings vastgesjord 🤭
 
niet bepaald kruislings vastgesjord
Ik vergelijk deze foto zojuist met de foto aan de achterzijde, en ik kan niet meer ontdekken dan aan de voorzijde een ketting en aan de achterzijde een ketting kruislings t.o.v. de voorzijde. Niet wat ik zou verwachten, maar wel kruislings.
 
Als leek uiteraard:
De startende foto is geretoucheerd. Wat is er dan geplaatst dat niet gezien mocht worden? in ieder geval geen camera's. Of heb ik iets gemist in deze post?
 
Als leek uiteraard:
De startende foto is geretoucheerd. Wat is er dan geplaatst dat niet gezien mocht worden? in ieder geval geen camera's. Of heb ik iets gemist in deze post?
Kun je aangeven waar je retouchering ziet en op welke foto? Was mij nog niet opgevallen.
 
Kun je aangeven waar je retouchering ziet en op welke foto?
:rofl:
Zoek de drie verschillen met de originele foto, foto nummer 4.

Als je alle drie de verschillen vindt, maak je kans op de prijs van deze week: rekje met twaalf eieren of een rookworst
Geldt ook voor @MOVisser trouwens
Dan de prijs samen delen
 
Laatst bewerkt:
:rofl:
Zoek de drie verschillen met de originele foto, foto nummer 4.

Als je alle drie de verschillen vindt, maak je kans op de prijs van deze week: rekje met tien eieren of een rookworst
Geldt ook voor @MOVisser trouwens
Dan de prijs samen delen
Ja ja! Foto 1 en 4! Foto 4 is de echte natuurlijk😉 en 1 de aangepaste😂.
 
Foto 4 is een model van Tamiya en foto 1 een model van Airfix?
Foto 4: In die tijd had je nog Tamiya schaal 1:1. Deze werden in een aantal gevallen door de landmacht gebruikt maar dat was geheim. Groot logistiek probleem was bij deze versie het onopvallend verwisselen van de batterijen. Duracell bestond nog niet en Phillips probeerde als Nederlandse speler uiteraard batterij belangen bij defensie te krijgen. Een nachtmerrie voor de bemanning (maar dat moesten ze geheim houden) was het uitzetten van de motor. Dat moest gebeuren door de grote knop onder het voertuig over te halen naar de O-stand. Een beproefde methode, maar erg intensief, was het op zijn kant plaatsen van het voertuig zodat de bemanning er wat makkelijker bij kon. Uiteindelijk bleek deze serie niet echt te voldoen en zijn ze samen met de reguliere versie omgebouwd tijdens de upgrade naar Mk5/2 en dienden nog lang en gelukkig 😉.
(Epiloog: En toen kwam de Generaal met zijn olifanttank en die blies met zijn snuit, dit spannende Tamiya Centurionverhaaltje uit …..)
 
Laatst bewerkt:
Zie ook mijn post op gewicht brengen van schaalmodellen.
Omgekeerd kunnen we veronderstellen dat de batterijen 139 gram x 35 x 35 x 35 = 5.959,6 kilo wogen.
Uiteindelijk bleek dat niet hanteerbaar.
 
Laatst bewerkt:
De gekantelde tank is weer op FB opgedoken (Groep Nederlandse Defensievoertuigen). Geen nieuwe info verder helaas. Nog altijd benieuwd naar het bergingsvoertuig. We houden het gezien de sporen van rupsbanden nog maar even op een Centurion Berger.IMG_5952.jpeg
 
Terug
Bovenaan