Mededeling G̶e̶e̶n̶ Weer foto-upload mogelijk

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 M4 (105 mm) HVSS, Sherman III „Churchill”, K2 Black Panther
Het is momenteel niet mogelijk om foto’s te uploaden naar het forum!

Vanwege technische problemen kun je momenteel geen foto’s uploaden in je berichten. Wil je toch een foto invoegen, dan zul je die op een externe site moeten plaatsen.

Hopelijk is dit snel opgelost.

De pop up is wel erg hardnekkig.... 😉

Had net serie foto’s van mijn mijn airbrush activiteiten van vandaag willen plaatsen😉….maar dat gaat nu natuurlijk niet door🤣🤭

Ja, die kan (voorlopig) niet weg — ik ken forumgebruikers, er gaan zelfs met dat ding mensen roepen dat ze geen foto’s kunnen uploaden, help! 🙂

Eén van de eerste ongemakken van een verder buitengewoon goed werkend, en goed doordacht platform.
Ik ben hier zéér tevreden over.

(als ik dan echt móet zeuren, dan zou het de zoekfunctie zijn. daar heb ik vaak een matig resultaat.
En het terug zoeken van mijn eigen gestarte draadjes, ook soms lastig)

Hier spreekt uw penningmeester: tot nu toe kon onze vereniging toe met een webhosting package van 5GB. We hebben echter onze limiet (onverwacht???) bereikt. Onze Amerikaanse hosting-provider heeft gelukkig nog een aantal uitgebreidere pakketten in haar assortiment. Dat gaat natuurlijk wel extra pegels kosten voor de club. Gelukkig "zwemt" uw schatbewaarder na1 januari in het geld vanwege de contributieverhoging. Zo lang hoeft u echter niet te wachten op het plaatsen van uw foto's. Ik heb het uitgebreidere pakket al aangevraagd en verwacht binnen enkele dagen weer voldoende ruimte te hebben ingekocht.

Laatst bewerkt:
(als ik dan echt móet zeuren, dan zou het de zoekfunctie zijn. daar heb ik vaak een matig resultaat.
En het terug zoeken van mijn eigen gestarte draadjes, ook soms lastig)

Het is dan wellicht een tip aan iedereen om bij het starten van ELK topic de TAG functie te gebruiken en enkele sleutelwoorden toe te voegen
wat het terugvinden veel makkelijker maakt.
TAGs zijn ook achteraf toe te voegen via de "bewerk" optie.

Hier spreekt uw penningmeester: tot nu toe kon onze vereniging toe met een webhosting package package van 5GB. We hebben echter onze limiet (onverwacht???) bereikt. Onze Amerikaanse hosting-provider heeft gelukkig nog een aantal uitgebreidere pakketten in haar assortiment. Dat gaat natuurlijk wel extra pegels kosten voor de club. Gelukkig "zwemt" uw schatbewaarder na1 januari in het geld vanwege de contributieverhoging. Zo lang hoeft u echter niet te wachten op het plaatsen van uw foto's. Ik heb het uitgebreidere pakket al aangevraagd en verwacht binnen enkele dagen weer voldoende ruimte te hebben ingekocht.
Zal wel mede door mij komen dan….plaats teveel foto’s op forum🫣

dan zou het de zoekfunctie zijn
Kan ik onderschrijven. Wat een beetje helpt is achter de zoekterm een asterisk-teken (*)(sterretje) te plaatsen.
(a bit of good old DOS 6.2 manners)

Het is opgelost. Zoals Gert hierboven al meldde, had hij een groter abonnement aangevraagd en ik zag net dat die transactie ondertussen doorgezet is zodat we weer genoeg ruimte hebben voor de komende jaren (hoop ik …). Ik zal gelijk de mogelijkheid om foto’s te uploaden weer terug aanzetten.

Bedankt voor de vergrootte capaciteit en het vlotte toepassen 👍

Mijn gebruik van de bijlage optie is ook toegenomen simpelweg vanwege het gemak (dat de mens dient niewaar ?😉) ook al heb ik
een abonnement bij een plaatjes 'makelaar'.

Waar ik voortaan rekening mee zal houden v.w.b. de bijlagen is de zwaarte van de bestanden. Die verklein (comprimeer) ik al voordat ik ga posten maar kan ze best wat meer comprimeren. Bij de meeste plaatjes is dan evengoed geen kwaliteitsverschil te zien.

Happy Posting 📫🙂

Bijlages verkleinen voordat je ze uploadt is vooral van belang voor de bandbreedte en hoe lang het duurt om ze te uploaden. Het forum verkleint afbeeldingen automatisch tot 1024 pixels langs de lange kant, en daarbij worden ze meestal ook verder gecomprimeerd. Dan nog is aan te raden om ze niet op volle grootte te uploaden, al is het maar voor de tijd dat het kost aan jouw kant 🙂

Ik kan op dit moment geen afbeeldingen toevoegen. Zijn er meer die hier tegenaan lopen?

Groeten, Jan

Dan lijkt er wat anders aan de hand. Alle icoontjes zijn lichtgrijs.

Ik kan wel bijvoegen via de knoppen onderaan, voeg bestand toe, citaten invoegen.

Zie het screenshot.

Bijlagen

• 20250731_174508.webp
    20250731_174508.webp
    129,3 KB · Weergaven: 2
  • Screenshot_20250731_185105_Chrome.webp
    Screenshot_20250731_185105_Chrome.webp
    17,5 KB · Weergaven: 2
Als de icoontjes lichtgrijs zijn, heb je op dat met de twee vierkante haakjes (oftewel het vierkant met onderbrekingen boven en onder) geklikt:

Haakjes.webp

De editor staat dan in BBCode-modus, waarbij je alle codes tussen de tekst ziet (en zelf moet typen) om bijvoorbeeld schuine tekst, afbeeldingen e.d. in te voegen.

Klik er nog een keer op en de knopjes worden weer bruikbaar.

Terug
Bovenaan