Friul M3A1 tracks (T16), links- of rechtsom?

Tini Hendriks

“Jean a un grand moustache”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
Figure painting. AS 42, sdkfz xxx
De plastic AFV tracks zijn van mijn 20 jaar oude Satan Flamethrower afgevallen. Tijd om het model meteen te pimpen naar de nieuwe eeuw. Maar ik kan niet goed vinden hoe de nieuwe tracks erop moeten? De “A-kant” of de “B-kant” aan de buitenkant? Zie ik iets over het hoofd? Beter hier even vragen dan dat ik later hoor dat ze verkeerdom zitten 😔.

Alvast bedankt!

7C8469DD-DD3A-4EBF-A4F9-5DF673C8DA7A.jpeg

57987D22-092E-4CC4-BA27-77A637013456.jpeg

Walter Jonkers

Geen detail te gek …
Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
YPR-PRAT, M577, AMX-PRI, NEKAF, MUNGA, Leopard 2A4, M109A2
De plastic AFV tracks zijn van mijn 20 jaar oude Satan Flamethrower afgevallen. Tijd om het model meteen te pimpen naar de nieuwe eeuw. Maar ik kan niet goed vinden hoe de nieuwe tracks erop moeten? De “A-kant” of de “B-kant” aan de buitenkant? Zie ik iets over het hoofd? Beter hier even vragen dan dat ik later hoor dat ze verkeerdom zitten 😔.

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage 12540

Bekijk bijlage 12541
Dat is een beetje altijd de vraag bij Friull tracks. Als de tracks exact symmetrisch zijn met bijvoorbeeld rechthoekige rubberblokken (van metaal 😉) dan zou ik de plekken waar je de pinnetjes indoet altijd aan de binnenzijde doen. Je hebt echter ook de tracks die echt op één wijze op het voertuig kunnen. In dat geval zal aan de ene zijde van het voertuig de kant waar de afgewerkte pinnetjes zitten zichtbaar zijn en aan de andere zijde aan binnenkant. Als ik deze zie zijn ze volledig symmetrisch en maakt het dus niet uit hoe je ze er op zet.
Nu ben ik niet zo thuis in WO2 materieel. Wellicht zit ik er dus naast….

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Zijn de B stukjes niet voor om het tandwiel en spanningswiel? Ik mee mij te herinneren dat deze iets geknikt was.

verder is er volgens mij geen verschil en kan je theoretisch 2x dezelfde ketting maken en tegenovergesteld opleggen

martin

Tini Hendriks

“Jean a un grand moustache”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
Figure painting. AS 42, sdkfz xxx
@Martin Visser, ja, er zit ook nog een zakje bij met enkele gebogen blocks, inderdaad voor om het spanningswiel en tandwiel.
De blocks die ik eerder liet zien, zijn de “rechte”.
Dank je, ook @Walter Jonkers, dan gaan we de pinnetjes aan de binnenkant doen 💪🏼

6793801F-F261-41BA-950E-E63D9E00BC75.jpeg

Bovenaan