Frank, Willy’s NC-1A jeep

Frank Langeler

Als ik het niet kan 3D printen dan........
Lid van de TWENOT
Interesses
WOII Duits, Slag om Arnhem
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
King Tiger 1/16, Ammo Trailer M10
Hoi, ten eerste gaaf idee, kijkdoos👍🏻

En, voordat iemand exact hetzelfde ideetje heeft, moet ik hem maar even snel posten.

Een Willy’s NC-1A jeep onderdeks bij een vliegkampschip. Wil het redelijk eenvoudig houden. Willy’s NC-1A jeep in het midden, achtergrondje, ondergrondje, plafondje met een rijtje ledjes en twee spiegels aan beide kanten om het ruimtelijke effect te creëren van een groot vliegkampschip.

IMG_4341.jpeg
By the way, dit is het betreffende jeepje ( er zijn meerdere versies van). Was hem al een keer tegengekomen op het net en dit is mijn kans😉 Heeft wel twee Nieuwe shelfqueens tot gevolg maar ach……

Plak ze, Frank

Klinkt goed Frank :+: veel plezier met de uitwerking van dit plan.

Ga je een gewone Willys verbouwen of heb je deze uitvoering al als kit ?

Klinkt goed Frank :+: veel plezier met de uitwerking van dit plan.

Ga je een gewone Willys verbouwen of heb je deze uitvoering al als kit ?
Die ies er als 1/48 model maar helaas overal uitverkocht. Ik zut dus aan een verbouwing vast Peter ;)

Mooi idee, Frank! Zelf nog totaal geen clou…

IMG_4375.jpeg
Na wat research, duur woord voor googelen, ben ik erachter gekomen waarom de ”bobbel” in de motorkap zit. Er zit een 134 CUI motorblok in. (Dat hadden de experts me vast meteen kunnen vertellen maar ik ben nieuw in het jeep wereldje dus vergeef me) Deze was er in twee versies. De L en de F. In het model van Meng zit natuurlijk de L en ik benodig de F. En deze zit weer in de AFV club M38A1 1/4 ton Nekaf….
IMG_4467.jpeg
Maar ja, ik wou het simpel houden en om nu een tweede model aan te schaffen vanwege het motorblok, hmmm. Optie is natturlijk het blok tekenen en 3D printen. Dit laatste wordt een uitdaging met een printer die er voor 50 % uit ligt. (1 LED defect en een gedeelte van het LCD scherm defect) Aan de andere kant zijn er meerdere delen die ik of moet scratchen, of moet printen….

Wordt vervolgd😬

p.s. Iemand de AFV Nekaf in de aanbieding? 🤭

Ben je van plan om hem zo te bouwen dat de motor zichtbaar is? Zo niet, dan lijm je het carter erin en de rest laat je weg, meer zie je er niet van bij een Jeep met een dichte motorkap.

Ben je van plan om hem zo te bouwen dat de motor zichtbaar is? Zo niet, dan lijm je het carter erin en de rest laat je weg, meer zie je er niet van bij een Jeep met een dichte motorkap.
Vind het wel mooi om de motorkap open te zetten @Jakko Westerbeke , aan de andere kant geeft mijn kijkdoos idee dan de beperking om veel van het model te zien. Dus dan wordt het of de motorkap kant of de generator kant. Ben er nog niet helemaal over uit.

Had wel een idee, maar ook daarvan moet ik kijken of het haalbaar is, om de kijkdoos "kort" te houden door middel van het toepassen van verschillende schalen:

schaalverschil.jpg

Zo kun je diepte creeren op een kort stuk. Wel ff aan de perspectief regeltjes denken....

Zoals aangegeven, ben er nog niet uit ;)

Willys, fords en gaz hebben voor zover ik weet altijd de 2200 zijklepper van ford toch, dat is de 134 cu, dus wat is er dan in dit geval anders?

Willys, fords en gaz hebben voor zover ik weet altijd de 2200 zijklepper van ford toch, dat is de 134 cu, dus wat is er dan in dit geval anders?
Zijklepper vs Kopklepper, Timo. L-head vs F-head cilinderkop. Je ziet in oorlogsfilms nog wel eens CJ3b jeeps opduiken....dat zijn die jeeps met die hogere motorkap, dit was specifiek om ruimte te maken voor de hogere motor.

Laatst bewerkt:
moteur_jeep_cj2_cj3_willys-m38a1.jpg
Hierbij een doorsnede met het verschil even duidelijk ;)

image.jpg
Tsja, en soms ga je voor het juiste motorblokje heel ver…. Voor deze dus naar Plien in Overloon. Bedankt Plien😉 (nu heb ik er meteen 2)😜

Grappig voertuig om te zien en leuk project om een gewone Willys er naar om te toveren :geek:

Happy Converting

Goed bezig, Frank!

Terug
Bovenaan