[Frank] Sherman of Churchill scratch

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
Hoi,

Geen bestaand model maar scratchen en hiermee moet ik de eindstreep kunnen halen en niet zo stranden als met mijn wirbeltje in de vorige FOC:

of:

Hou me aanbevolen voor meerdere fotos

Gr. Frank

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Re: FOC Sherman of Churchill scratch

Frank,

Origineel idee. Ergens in een ver verleden was er ook al iemand die de sherman versie heeft gebouwd. Ik heb ff gezocht en kwam deze topic tegen: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=3&t=9735&hilit=opblaas De foto's zijn helaas verdwenen, maar misschien dat er nog iets bruikbaars in de tekst staat?

Ik zou voor de churchill gaan, lijkt me net wat aparter.

Groeten en succes,

Richard

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Re: FOC Sherman of Churchill scratch

Ha die Frank,

Idd, erg origineel :oei: ! Zowiezo omdat je volgens mij de enige bent die voor D-day -6 heeft gekozen. Wat betreft dat scratchen: lijkt me niet zo moeilijk: een kilo klei en een paar creatieve handjes en je boetseert het zo in elkaar :rofl: .

FF serieus: ik vind aan de Sherman wat meer vorm zitten, maar dat kan ook aan de "half opgeblazen" staat van de Churchill liggen. Zou dus voor de 1e foto gaan.

Succes, ik blijf 'm volgen :) !

groeten, Richard.

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Frank
Je bent me voor
Ik was inderdaad degene die al eens een keer geprobeerd heeft zoiets te maken
(Ronnie Nobben heeft ook een Dummy gemaakt )

Ik zat te twijfelen om wederom een poging te doen deze FOC eens tot een goed einde te brengen
Met een Dummy Sherman die deel uitmaakte van Pattons decoy leger onder "operation Fortitude"
De hoofdmacht die bij Calais zou landen (zou werd het althans de duitsers voorgehouden ;) )

Ik was toendertijd ook van plan een "inflatable " versie te maken met dezelfde foto in gedachte die jij al plaatste ,maar dat was veeeeel moeilijker dan het lijkt ,(ik kreeg het niet voor elkaar een inflatable look te simuleren.)

Daarna over gegaan op een frame met doek erover heen ,wat veel beter ging, maar uiteindelijk toch niet tevreden en het project is in de vergetelheid geraakt

tot deze FOC ,maar nu zie ik dat jij het al gaat proberen
en ik heb nog zoveel af te maken , dus deze FOC laat ik denk ik effe schieten.

Ik ga jou poging zeker volgen en hoop dat het jou wel lukt . succes in ieder geval

greetz Ronald

ps volgens mij heb k nogwel een aantal foto's van Dummy's op schijf staan!

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
Hoi Ronald,

Ik hou me ten zeerste aanbevolen voor de foto's. Je kunt ze naar mijn E-mail adres: langelerf@hotmail.com sturen. Op het internet is redelijk weinig te vinden en mijn bibliotheek is in opslag.

Dus jij hebt een frampje gemaakt en daaroverheen het plastic gespannen, interessant. Ik moet zeggen dat het mij ook een simpel klusje leek maar nu ik me ingeschreven heb en er serieus over aan het nadenken ben valt het nog wel tegen. Het voorgestelde hompje klei gaat het in ieder geval niet worden. Tevens zit ik eraan te denken om er een "getild" in opgeblazen toestand te maken en een in "bezig met opblazen" toestand. Dus met compressor. Maakt het e.e.a. nog wat levendiger.

B.v.d.

Gr. Frank

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Hoi Frank

Ik nog effe,

Ik heb ook eens ergens foto's gezien van iemand die een inflatable tank had gemaakt in niet opgeblazen toestand
door als ik het goed heb "gewoon " voorzichtig een oud 1/35 Sherman model gecontroleerd te laten smelten.

daarnaast stond een compressor met een grote slang naast de nog "op te blazen " tank
Ik heb er volgens mij geen afbeeldingen van gesafed :duivel: ,maar misschien ook een idee......

Zal binnenkort m'n harde schijf effe nakijken voor die andere afbeeldingen.

greetz Ronald.

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
Hoi,

Het wordt de Sherman decoy en dan in tweevoud. Een opgeblazen (rare woordkeus in dit geval) die weg wordt gedragen en een aan de compressor (thanks Ronald).

keep you posted.

Gr. Frank

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Frank

hier wat foto's die ik heb kunnen terugvinden van "Sherman"achtige dummytanks......
(bronnen weet ik niet meer)

(volgens de tekst die er bij stond zou dit een dummy in aanbouw zijn ,echter bij het downladen stond er "tent " in de benamming van de afbeelding , dus het zou zomaar een veldtent kunnen zijn ipv een dummy tank)

Er is ook nog een boxart van Dragon (van een Shermankit) met op de achtergrond een dummy

heb nog wel meer plaatjes ,maar die staan al in de andere reacties .

hoop dat je er wat mee kunt.

greetz
Ronald

ps mijn ideetje is een beetje de derde en vierde foto ......

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Hey Frank
Ik heb je PB ontvangen en gelezen ,en ik dacht dat ik een antwoord gestuurd had, maar dat schijnt niet doorgekomen te zijn....

Bedankt voor de sportieve reactie op mijn eventuele voornemen de houten dummyversie te gaan maken.

maar Nee ,ik heb nog niet ingeschreven voor deze FOC.
ten eerste: was heel druk op werk en prive ......
ten tweede: zit ik ook nogal te stoeien met die Pz III /sIG 33 conversie
en als laatste ben ik toch bang dat mijn ideetje niet helemaal binnen deze FOC gaat thuishoren.

Ik kan me namelijk niet goed voorstellen dat de geallieerden nog druk bezig waren houten frame dummytanks , 7 dagen voor D-Day ,in elkaar te zetten .
Heen en weer geschuif met de opblaasbare versie ,die jij maakt, dat zijn hele begrijpelijke acties ,maar ik denk dat de bouw van de houten versies in een toch iets andere tijdsspanne gezien moet worden dan D-Day -7/+7
Natuurlijk zou een statische dummy wel kunnen, maar het lijkt mij wel leuk zo'n ding in aanbouw te maken ,zoals de foto in mijn eerdere reactie.

Zal van de week wel een berichtje maken en dan mag de "FOC politie" ;) beslissen of dit toelaatbaar binnen deze specifieke periode.

greetz Ronald

Arno Riedel

† Overleden
Ronald en Frank, ben gerust.
Met dummy tanks,vliegtuigen en schepen werd ook na D-Day nog heen en weer geschoven.
Dit werd gedaan om de Duitsers te doen geloven dat Normandië slechts een afleidingsmanoeuvre was.
En met succes.

Cheerio, Arno

Bovenaan