Frank Haspels - Dragon Elefant

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Sd.Kfz. 251's
Veel dank voor jullie comments gents !

@ Eric: many thanks voor je fotoshoot. Ik ga maar eens media-blaadjes doornemen. :oeps:

@ Kanne : Het gaat toch gestaag bij jou ? Je laatste update was van 1 juli btw. Wanneer mogen weer een update verwachten ?

@ Martin : Het interieur kwam beetje stukje bij beetje eruit, tussen het wachten van de reguliere stukken door. Je hebt natuurlijk gelijk wat betreft de verf; ik heb verschillende lagen Vallejo Ivory verdund met water gebruikt, behalve op die schakelkast. :huh: Ik ga eerst eens met dun schuurpapier wat lijnen weghalen. Dank voor je tip.

@ Jan : Danke sehr. Ik moet 't helaasch en vooral van 't bouwen hebben... endusmaar lees ik duchtig met je Panther-draadje mee.

groet Frank

Het gaat toch gestaag bij jou ? Je laatste update was van 1 juli btw. Wanneer mogen weer een update verwachten ?

Ja klopt, 1 juni (tikfoutje denk ik ;) ). De laatse tijd was ik wat met andere dingen bezig, verjaardagen, familietoestanden (verhuizing van pa), m'n bas vergde nogal wat aandacht (doet-ie nog steeds) en zo hier en daar heb ik nog iets van een soort balspelletje op tv gezien. Maar inmiddels zit er weer wat gang in!

Groeten,

Kanne

Hoi Frank, tof project dit. Neem aan dat de Marder fff in de kast staat.
De gekozen ventjes op deze vind ik erg goed geslaagd!
Passen enorm goed bij het geheel en 3 stuks is altijd een mooi aantal.
Weet niet of deze figuren al af zijn maar van "deze afstand" lijken ze een beetje contrastloos wat betreft highlights & shadows.

Verder dus een erg tof geheel dit. Wordt leuk, al die wedstrijdtafels na de zomer!

Waar bouwen jullie ergens in Amsterdam, beetje in de buurt van CS?
Werk in het centrum daaro dus wellicht eens een keer spioneren op jullie bouwavond.:cool:

Massel,
Marcel.

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
Nu bezig met
Sd.Kfz. 251's
Hoi MArcel,

dank voor de lovende woorden.
Ik ben zelf ook wel tevreden met het setje manntjes. Ondanks wat mindere gietvormen (bij mij eigenlijk alleen nog maar bekend met de drama Pzr-I pasvormen), vind ik zelf dat MB leuke setjes manschappen in huis heeft. Hoewel hier wel al beetje geverfd, moet ik er eigenlijk nog aan beginnen.

De Marder staat inderdaad nog even in de ijskast, maar daar heb ik het ondergrondje al verder van bewerkt. Bedoeling is toch dat ook die af is aan het einde van 't jaar. :)

Je bent zeer welkom op de dinsdag natuurlijk. De deur staat wagenwijd open...metro richting wibautstraat en je ruikt de lijm en verf al.

groet Frank

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
Nu bezig met
Sd.Kfz. 251's
pre-paint

Beste medebouwers

Een korte update van n simpel ondergrondje van houtlijm, zand en water. Achteraf met beetje kattebakgrindsel er overheen gedaan. Achterin moet ik nog wat vullen, bij de randen. Het is geen werelddio, maar 't geeft de olifant in ieder geval wat ruimte om te rijden. :)

280720082928.jpg

Een klein beetje plantage wilde ik er nog toevoegen. Verder twijfel ik twijfel nog om er misschien extra figuren zijdelings bij te zetten. Ik heb een boer met aardappels ter beschikking, of misschien een stel duitse infanteristen ?

280720082924.jpg

ondergrondje.jpg

Dank voor uw aandacht
groet Frank

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
Frank,

Inderdaad niet wereldschokkend, maar het geeft wel een lekker setting. Ik ben ook steeds meer van kleine stukjes grondwerk in plaats van de wat grotere dio's.
Qua toevoeging, ik zou een infanterist ofzo toevoegen die naast de zittende bestuurder staat. De bestuurder komt echt op mij over als 'danig geamuseerd converserend met een shaggie in de hand'.

Groeten, MartinD

idd een effectief grondwerkje

doe je er nog wat groen bij ?? mss een paar lage struikjes...

ik heb mijn dio bijna af, update volgt als ie af is, nu valt er weinig te trekken...

cheers
Dom

Lekker klein en effectief! Figuurtje erbij zou je kunnen proberen, maar misschien dat nog een figuurtje net teveel is? Het zou zomaar kunnen dat je dan de boel volpropt... maar proberen kan altijd natuurlijk.
Ga je de steentjes/grit nog een kleurtje geven?

Groeten,

Kanne

Oh ja, en nog wat: ik meen begrepen te hebben dat je figuurtjes nog niet definitief in de kleur zijn gezet. Maar die ene figuur in 't zwart kietelt me al een tijdje in het achterhoofd, en ik weet nu ook waarom:
Members of the batallion [1. schwere Panzerjäger Abteilung 653 - opm.KB] did not receive the black panzer uniform until after it had been reequipped with the Jagdtiger tank destroyer.
Bron: The Combat History of German Heavy Anti-Tank Unit 652 in world war II, Münch

Groeten,

Kanne

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
Nu bezig met
Sd.Kfz. 251's
Dank voor uw repliek medebouwgents

@ Martin
ik vind je idee beter dan dat ik voor ogen had. Ik ga eens speuren naar iets passends. Dank voor je tip.

@ Dom
Iets dat af is, behoeft naar mijn bescheiden mening geen update ;) Er komt zeker nog groen bij. Ik zag iemand onlangs hier met die 35-takjes voor 20 euro-draad. Die doos heb ik in mn handen gehad, maar ik ga eerst eens voor de boswandeling. Ik heb nog geen ervaring met geloofwaardige ondergrondjes (met plantage), dus ook hier wil ik kosten voorlopig drukken.

@ Kanne
Ik heb mijn keuze gemaakt op basis van een foto van Karlheinz Munch 653-boek, pagina 342 onderaan, maar die foto is voor mijn keuze wat laat gemaakt.
Dank u zeer heer Berends... ik heb bij deze volautomtisch een mooie preshade :)

groet Frank

Bovenaan