Frühstück mit Panzertod

Robert Blokker

Lid van de TWENOT
Ola mensen.

Ik ben hier nu al jaren lid van dit forum maar ik post eigenlijk zelden werk van mezelf dus ik dacht een nieuw jaar... Nieuwe gewoontes.

Dit is een projectje dat ik begonnen ben in mijn kerstvakantie begonnen op 23 december 2014 en 4 Januari was het vignette af.
Het vignette is een beetje een what if project. De basis is het 10,5 cm Ruckstossfreie Raketen Abwurf gerat "der Hammer" of "Panzertod" Het kanon is een demo model van een van de eerste afgietsels van Paper Panzer Productions waar ik de master voor gemaakt heb. En ik had deze al een tijdje staan. Uit een setje van Dragon had ik wat figuren over. die ik nog weer verder gepimpt heb met insignes van Aber. De schutting is gemaakt van Evergreen. Schilderwerk werd gedaan met humbrol voor de figuren en de basis van de schutting. Tamiya Acryl voor het kanon, basis van t grondwerk en het blauwe kleurtje op de schutting. Weathering werd gedaan met olieverf en AK interactive spul.

Genoeg gebabbeld. Hier zijn de foto's van het eindresultaat.
HD_046.jpg

HD_047.jpg

HD_048.jpg

HD_049.jpg

HD_050.jpg

HD_051.jpg

HD_052.jpg

HD_053.jpg

HD_054.jpg

HD_055.jpg

HD_056.jpg

HD_057.jpg

HD_058.jpg

HD_059.jpg

HD_060.jpg

HD_061.jpg

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Prachtig vignet Robert :!: ... mooi ! ... mooi !
Het is een mooi geheel geworden waar je veel aandacht besteed hebt aan de details.

groet
Der J.

Inderdaad een mooie vignette!
Mooie details, goeie kleuren en een in mijn ogen voelbaar "endkampf"-sfeertje.

Leuke treffende vignette Robert, ik zag hem op facebook al voorbij komen! Mooi werk

Ik denk dat je nog een stap kunt maken met verfijning door de hoofdjes te vervangen en mogelijk ook de handjes. De middelste soldaat heeft een beetje een varkensoor.
Reguliere hoofden hebben zelden goed gesculpte oren, dat valt me altijd meteen op.

groeten John.

Ola heren.
Dank voor de reacties

@ Johannes, Rene, Ron en John
Merci voor de complimenten. Worden erg gewaardeerd.

@Ron
Das exact wat dit vignette moet uitbeelden. Zo'n zwijgontbijt op n iets te koude ochtend in de herfst waar de hoofdrolspelers allemaal weten dat het binnenkort over kan zijn.

@ John
Normaal vervang ik altijd de hoofdjes voor resin exemplaren en waar nodig ook de handjes. Dat zal je in mijn toekomstig werk ook wel zien. In dit geval viel het allemaal wel mee. Zeker de handjes. En wat betreft het middelste figuur. Ik vond die extreme vormen wel mooi eigenlijk. Niet iedereen in de wehrmacht was een postermodel voor Mjölnir. Er dienden ook lelijke mensen in het Duitse leger. Dus vervanging vond ik hier niet erg nodig. Mijn volgende projectje welke al op de werkbank staat heeft wel allemaal resin koppies omdat ik de gebruikte miniart figuren hier nooit zo sterk in vind.

Groeten

Robert

Dag Robert,

Ik sluit me aan bij de vorige "sprekers": mooi werk en goed uitgevoerd! Ik vind het daarnaast vooral een erg origineel idee.

Toch zou ik je voor de figuren voor de volgende keer willen adviseren om niet alleen naar de kopjes en de handjes te kijken zoals John al zei, maar ook de kleding in verschillende "shades" te schilderen. Nu lijkt het alsof ze alle drie jassen aan hebben die op hetzelfde moment uit 1 en dezelfde fabriek kwamen en bloot gestaan hebben aan exact dezelfde verwering. Niet schokkend, maar wel misschien wel goed om de volgende keer op te letten.

Ola Frank
Ook jij bedankt voor de complimenten. Zoals ik al in mijn antwoord naar John aangaf vervang ik doorgaans altijd koppies en handjes waar ik dat nodig vind. En in dit geval konden de figuren prima meekomen mijns inziens. Niet iedereen was knap of stoer
Wat betreft die jassen is het een beetje jammer dat het licht in mijn lichttentje hier wat roet in het eten gooit. Want de jassen hebben echt alledrie een andere kleur. Zijn allemaal apart van elkaar geschilderd met allemaal n andere begin kleur en daarmee ook n andere shade en highlight. En aangezien ik nooit ratio's of kleurnummers noteer is het praktisch onmogelijk om altijd de zelfde kleuren te krijgen. Mocht je ooit in de gelegenheid zijn om het vignette in het echt te zien zal je zien dat geen van de jassen dezefde kleur heeft

Met vriendelijke groet

Robert

Heel fraai vignette Robert
bravo_zps71206f4b.gif

Mooi afgewerkt, en ook ik vind de sfeer van "the endgame" heel goed getroffen !

suggestie voor de gebruikte boomblaadjes : nu zijn ze allemaal netjes en plat, dus een beetje
omkrullen en/of beschadigen maakt het wat minder "gemaakt".

vrolijke groet 😀
Peter

Hoi robert,

Complimenten voor het mooie vignetje.Totaalplaatje ziet er goed uit!als ik dan toch nog een puntje van kritiek moet geven dan zijn het de spijkergaten in het hek die hadden misschien iets kleiner mogen zijn.

Groet,

Roger

Ola heren dank voor de reacties.

@ Peter
Merci voor de complimenten. Grap is dat de meeste blaadjes wel gevouwen zijn of een kromming hebben maar dat kwam er op de foto's niet helemaal uit. Maar na je reactie gezien te hebben geen Ik er nog n zooitje extra toegetakeld. En het ziet r n stuk beter uit.

@ Roger
Ook Dank voor jou reactie en complimenten. Je heb helemaal gelijk wat betreft die gaten in de schutting maar ik had geen fijnere boortjes meer. Het was of geen gaten of de gaten die er nu in zitten. Kiezen tussen twee kwaden. 😀

Terug
Bovenaan