Forza Italia!

He ho
Bij deze mijn laatste afveetje. Misschien dat ik er nog een dio bij verzin maar voorlopig komt ie op dit simpele ondergrondje.
De M13/40 van Italeri was net als de Semovente leuk om te bouwen. Eigenlijk rudd met wat kleine aanpassingen. Ik heb het dan ook even gehad met kits bestaande uit 700+ ondedelen 😕 .
Het menneke is van Royal Model. Om even wat anders te doen heb ik de ondergrond in dezelfde kleur gespoten als de sokkel. Noem me lui, maar zo trekt het voertuig meer aandacht
en hij staat toch niet op een kaal plankje.
Ciao 8)
div005.jpg

div008.jpg

div011.jpg

div013.jpg

wederom een klein kunstwerkje :!:

erg mooie en subtiele weathering, figuur is perfect...

persoonlijke noot : ik had je graag eens iets anders zien bouwen, iets moderns, Nam, WW1...ik ben PERSOONLIJK niet meer verrast in je onderwerpskeuze , maar das puur persoonlijk 🙂 😉

cheers
Dom

Roy, wederom mijn grote complimenten! Simpel doch doeltreffend en leuke opzet van het geheel. Geen diorama doen, het is al af!

JW

Ziet er goed uit Roy,
Mooi figuurtje ook. Dat ondergrondje vind ik persoonlijk wel prima zo. Het is net zoals je zegt aandacht naar het voertuig en toch niet geheel kaal.

mzzls

Heel mooi man. Ben zelf een Autoblinda aan het bouwen en ineens helemaal into Italiaans spul. Deze M13/40 staat dus zeker ook nog op mn lijstje om te maken maar of die zo mooi zal worden als deze... ik hoop het maar!

Hoi Roy,
Mocht hem gisterenavond live aanschouwen. Toen nog op een wit ondergrondje. Hoe snel kan het gaan!

In echt is hij nog veel mooier.

Keep them posting

ik had gehoopt op een voetbal hooligan.... daar doet de titel me een beetje aan denken.

keurig model, al zou het prikkeldraad achterop wat meer kleur mogen krijgen, 't is nu alsof het splinternieuw is, en dat past naar mijn idee wat minder bij de rest van het geheel!

ik snap de keuze om eens een eenvoudig model te willen bouwen, gewoon lekker dom bouwen is ook wel eens leuk, ik betrap me zelf op het feit dat ik aan een resicast T-ford meer plezier beleef dan ik aan een dragon kit met veel PE en resin spul beleef, hij is veel goedkoper, en met een week kan ie af zijn, terwijl het andere ding na een week net aan voorzien is van de gepimpte brandstof tank die je nooit meer ziet, dus soms denk ik er ook wel eens over om terug naar het begin te gaan...

AMS?

Timo

De text is niet helemaal correct.(denk ik)

Er staat volgens mij in het italiaans: Erg sterk gevaarte , erg sterk hart.

Maar dat is volgens mijn eigen beperkte italiaans 😳

HEt tankje daarintegen is errug mooi :!:

Zeer mooi geschilderd en verweerd Roy.
Ook de kleur van het ondergrondje was me direct opgevallen. Heeft wel wat.

Enig akkefietje dat ik zo kan vinden zijn de lensjes. Deze zou ik wat dieper in de koplamp steken (vooral op foto 2 zichtbaar) en daarna een wasje met pigmenten om het wat minder blinkend te maken maar voor de rest: chapeau.

Dirk

Hoi Roy, wederom erg mooi maar... heb je ook een foto (close up) van de andere kant van dit model?
Gaat me vooral om die 2 jerrycans die je daar hebt zitten. 8)

K massel & en veel plezier op de "World greatest Nerd event of the year 2008."

Marcel.

Roy,

ik noem je gewoon lui.

Wel op tijd vrijdag, hè!
We moeten die 40 kratten met modellen van jouw nog in de auto puzzelen. Mijn gum en tandenborstel moeten namelijk ook nog mee, en mijn portemonnee 🙂

Eej Marcel, je bent gewoon jaloers!

Oh ja, en on topic: mooi modelleke weer. Maar dat had ik gisteren ook al gezegd.

Robert

Grazia!
Dom: PERSOONLIJK 😉 😉 😉 heb ik niet zo veel met modern, maar wat niet is kan nog komen zei oma.
Timo: klopt, het prikkeldraad heeft inmiddels wat Migpentjes gekregen.
Marcel B: omdat de Italiaanse woordenschat klein is hebben woorden meerdere betekenissen. Deze vertaling heb ik overgenomen van een boek.
Dirk: je hebt gelijk wat betreft de koplampen. Volgende keer beter.
Bouwaap: Foto van de andere kant neem ik nog, schaduwen zijn gezet en thx voor de houtfoto's.
Robert: anders ga jij toch aan de trekhaak hangen?
Benjamin: ik ben ook maar een simpele ziel... 8)

@Robert, ik geef het toe....ik wou dat ik hat ook zo kon 😳 😳 😉
🙂

@ Roy,

Ferrea/Ferreo kan idd ook ijzeren beteken....Maar mole blijft gevaarte volgens mijn Italiaans/Nederlands woordenboek.
Maar dat neemt nog steeds niet weg dat je een bello carro armato hebt gemaakt :!:

@Robert, ik geef het toe....ik wou dat ik hat ook zo kon ...

Haha, ik denk dat Robert het hier heeft over naar de "World greatest Nerd event of the year 2008" gaan. 🙂

Maar eerlijk is eerlijk die p#k van een Roy doet het hem weer!
Zeer mooi bakje...

... onder die tank.

Massel,
Marcel.

Julian, Bas: thanks! 😀
Marcel B: je hebt gelijk, dan gooi ik het maar op creatieve vrijheid 😉 .
Marcel van de Lengte: ik zie je wel weer op de "World greatest Bouwapen event of the year 2008" in Eindhoven

Terug
Bovenaan