Fordson WOT 6 Revell /ICM

Hallo,

Zo drie weken geleden ben ik dus begonnen met de Modelbouw kit van Revell 1/35 Forson WOT 6 /Aangezien ik grote voorkeur heb om Engelse WO II voertuigen te bouwen hoefde ik niet lang na te denken om te kiezen voor deze bouwkit.

Aan gezien ICM /Revell de Fordson WOT 6 Levert met na oorlogse banden heb ik voor gekozen om de juiste wielen te bestellen bij Resicast aangezien de banden het profiel hebben wat in WO II door de Engelse/Poolse leger gebruikt werd

39123501gl.jpeg


Qua kit is de Fordson Wot niet echt makkelijk te bouwen vind dat het plastic nog al wat krom uit de doos kwam. De pas vorm laat iets te wensen over. Heb daar voor kits gebouwd van Bronco Humber Scoutcar en Humber IV en van Tamiya Austin Tilly daar past het plastic veel beter van.

Ik moet nog wel bij zeggen het dak ligt nog los bovenop wil eerst de Fordson Wot spuiten voor dat de de ruiten er in geplaatst gaan worden en de deuren.


Nu ben ik op het punt dat ik de Fordson wil spuiten in Groene kleur zit te denken omdaar Tamiya XF 61 en 62 voor te gebruiken Of zou XF 61 XF 27 XF 51 een betere combinatie zijn voor een Engelse Legertruck.

Tot zo ver dit kleine verslag na de Fordson WOT 6 licht er nog een Fordson WOT 8 te wachten om in elkaar te bouwen.

Met vriendelijke groeten,

Bernhard
 
Qua kit is de Fordson Wot niet echt makkelijk te bouwen vind dat het plastic nog al wat krom uit de doos kwam. De pas vorm laat iets te wensen over. Heb daar voor kits gebouwd van Bronco Humber Scoutcar en Humber IV en van Tamiya Austin Tilly daar past het plastic veel beter van.
ICM is geen Oost-Aziatische fabrikant, en dat merk je onder meer aan dat soort dingen, ja :)

Nu ben ik op het punt dat ik de Fordson wil spuiten in Groene kleur zit te denken omdaar Tamiya XF 61 en 62 voor te gebruiken Of zou XF 61 XF 27 XF 51 een betere combinatie zijn voor een Engelse Legertruck.
Ik neem aan in Europa? Dan wordt de vraag: in welke periode? Tot een heel eind in 1944 waren Britse voertuigen in Europa (m.u.v. Italië) SCC 2 (melkchocoladebruin), meestal voorzien van een camouflagepatroon, en daarna SCC 15 (olive drab, maar groener dan de Amerikaanse variant) zonder camouflagepatroon.
 
Hallo Jakko,

Bij deze wil ik jou even bedanken voor de informatie wat betreft de kleur. Ik dacht altijd dat Engelse legervoertuigen tijdens Market Garden ook al groen waren of inderdaad Melkchocoladebruin met zwart soms mickey mouse patroon.

Misschien kan iemand daar nog info over geven ook wat betreft de kleur van Poolse Legervoertuigen. Aangezien ik woon in het gebied wat in April 45 door de 1e Poolse pantserdivisie is bevrijd hier in Drente Odoorn /Borger /Ees/ Musselkanaal en Stadskanaal

Met vriendelijke groeten,

Bernhard van laar
 
SCC 15 kan zeker — de vraag is meer of hij ook nog SCC 2 met camouflage geweest kan zijn in die tijd, denk ik.

Voor SCC 15 is een goede Tamiya-mix, voor zover ik tot nu toe achterhaald heb, 5 delen XF-81 + 1 deel XF-58 + 1 deel XF-71.
 
Hoi Bernhard,
Altijd weer mooi spul dit. De andere voorwielen zijn een goede keuze. Kun je de voorwielen eenvoudig iets gestuurd zetten of is dat echt een aanpassing?
Ik begrijp dat de pasvorm van de cabine beroerd is. Misschien kun je de naden met putty wegwerken, al is vooral de aansluiting bovenaan best lastig zo te zien? De cabine is wel de blikvanger, ik zou er nog iets energie in steken, desnoods met iets evergreen.

V.w.b de kleuren: voor de Polen geldt exact hetzelfde als voor de Britten.

Succes met je mooie project, Jan
 
Hallo,

dat van de voorwielen is echt een Rescast aanpassing waar ik voor gekozen heb. Putty ik zal dat spul eens aanschaffen denk het wel nodig te hebben bij de fordson Wot 8 die ik ook nog wil bouwen. Doos heb ik al thuis liggen.

Ik ben erg grote liefhebber van Engels /Canadees WO II legervoertuigen .ik hoop dat ooit nog eens bedford OY uit wordt gebracht door Thunder of Bronco /Tamiya . Bedford OY zou ik nog eens erg graag willen bouwen mis dit model tot vandaag de dag in schaal 1/35 en 1/48. In Resin is deze er wel maar ben niet zo erg weg van Resin om daar mee te werken.

Tot zo ver dit berichtje.

Met vriendelijke groeten,

Bernard van laar
 
Putty ik zal dat spul eens aanschaffen
Zelf gebruik ik die van Vallejo, kun je met (weinig) water glad strijken. De tube heeft een kleine opening, meestal breng ik het rechtstreeks aan. Dan met natte vinger of gereedschap glad strijken. Ongetwijfeld zijn er anderen met hun ervaringen, ook hiervoor kun je hier met je vragen terecht.
 
Terug
Bovenaan