Fordson WOT 6 en WOT 8

Hallo,

Ik ga binnen kort beginnen met de bouw van Fordson WOT 8 van ICM en Fordson WOT 6 Heb zeker de laatste 8 jaar niks gedaan aan militair modelbouw. Maar wil vanaf nu af en toe weer eens wat bouwen het liefst Engels en Canadees WO II materiaal. Na de bouw wil ik ook nog iets van groot diorama bouwen iets van een fabriek wat in Duitsland is tijdens de zomer van 45/46

Nu is mijn vraag wat voor kleuren van Tamiya kan ik het beste gebruik van maken voor deze typische Engelse Legervrachtauto's

Met vriendelijke groeten,

bernhard

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Bernard,

Laat in de oorlog was SCC15 de standaard kleur voor Britse voertuigen, de Britse tegenhanger van Olive Drab. Mike Starmer heeft een recept voor deze kleur in Tamiya kleuren, maar dat is niet eenvoudig:
Tamiya: 5 x XF81 + 1 x XF58 + 1 x XF71.

bron:British Vehicle Camouflage, 1939-45

Een andere optie voor je zijn misschien de "Real colors" van AK Interactive, waaraan dezelfde Mike Starmer heeft meegewerkt. Zij hebben SCC15 kant en klaar in een potje:

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Duit in het zakje: ik heb SCC 15 van MIG gebruikt op m’n Sherman Crab, maar vond het nogal erg groen (zowel in het algemeen als vergeleken met de kleurstaal in Mike Starmers boek over Britse kleuren in Europa), dus die zou ik niet aanraden.

Hoi Jakko en Alex,

heel erg bedankt voor jullie reactie wat voor kleur heb jij dan gebruikt Jakko voor de Sherman Crab. Wil de fordson Wot 6 graag in de juiste kleur spuiten . Als ik daar aan toe ben.

Gr Bernard

Bovenaan