Ford T M.M.G.S.

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal.

Sander van der Does heeft een tijd geleden deze kit gekocht.
DSCN1671.jpg

De kwaliteit van deze kit is niet echt om naar huis te schrijven en zo doende heeft hij er het een en ander aan verbouwd

DSCN1680.jpg

DSCN1677.jpg

En een mooie Resicast MG om het geheel af te maken.

DSCN1318.jpg

DSCN1320.jpg

Met een totaal plaatje

DSCN1315.jpg

Hierna was het mijn beurt.
Aangezien ik bouwen af en toe een noodzakelijk kwaad vind. En ik helemaal niet van de slechte kits updaten ben, hou ik het bij het schilderen

IMG_78101.jpg

IMG_78141.jpg

IMG_78131.jpg

IMG_78201.jpg

IMG_78111.jpg

IMG_78191.jpg

Ik heb hem gespoten met Tamiya OD opgelicht met Dark Yellow.
Vervolgens heb ik het geheel opgelicht met OD + Deck Tan.

Washes met Olie verf, zwart en Burn Umber.
De zetels zijn eerst met US Tan earth van vallejo geschilderd en vervolgens met olieverf Burn Umber afgewerkt.

De kits achterop is van Reality in scale en is geweldig gegoten. Zeer mooie en fijn hout structuur en zeer makkelijk te schilderen.
Ik heb deze gespoten met Tamiya wooden deck tan. en afwerkt door washes van burn Umber.

De rieten kist achter op is van een niet al te beste kwaliteit. (Van die man die op beurzen goedkope replica's verkoopt) Maar is opzich prima van veraf.

Het geheel is nog niet helemaal af na nog wat extra pigment werk en er komen nog tron lensjes in.

Groet Martin

Hoi Martin,

Zo heb je van zo'n"lelijk RPM kitje" toch nog iets moois gemaakt 😉 Ik zou alleen nog bij de lampen een donker randje schilderen langs het zilveren gedeelte.Nu ziet het niet zo strak uit maar als je er een dun randje langs schildert is dit opgelost.

Groeten/Roger

Zo'n projectje kan mij dus mateloos boeien, simpel en geweldig leuk om te zien.
Niets van technisch hoogstaand vernuft, maar gewoon lekker een avondje plakken,
een paar keer in de hand met verf, en d'r staat waarachtig iets wat je zelden ziet...
Hier zou een leuk ondergrondje niet bij misstaan... 😕: :idea:

Ach, ik heb nou momenteel eenmaal een zwak voor het WW-I spul... 😀

Rico

Goede samenwerking, zo haal je het beste van twee boven in een model. Leuk gebakje, niet echt mijn ding, hoeft ook niet, het bouw en verfwerk ziet er goed uit. Komt er een figuurtje bij, dat kleedt wel aan ... 😉

Hier de bouwer van het geheel.
Leuk dat het duo project goed wordt ontvangen. Dank voor alle reacties.
In tegenstelling tot Martin vind ik het schilderen minder leuk om te doen en op deze wijze vullen we elkaar goed aan.
Enorm leuk zo'n projectje voor de verandering.
R. Goorts zei:
Niets van technisch hoogstaand vernuft, maar gewoon lekker een avondje plakken,

Dat avondje plakken kan je wel vergeten als je aan deze kit begint. 🙂
Als je de details wat wilt verbeteren ben je best wel een tijdje bezig.
Er schort aan mijn versie vooral aan het chassis nog van alles, maar goed dat was ook niet de insteek voor dit snelle tussendoortje.
Uiteindelijk heb ik de basis zoals is te zien verfijnt.
Was m'n eerste keer serieus scratchen, wellicht komt het daardoor dat ik al met al toch nog 3 a 4 weken met de bouw ben bezig geweest. 🙄

Ook van mijn kant nogmaals complimenten Martin. Je hebt mooi werk verricht.
Kunnen we best nog eens doen zo'n samenwerkingsproject.

Nu is het weer mijn beurt om de chauffeur te schilderen en de laatste details te bevestigen.
Enne dat ondergrondje Rico, dat zat niet in de planning maar ik zal er eens over na denken. 😉

Groet,
Sander

Thnx mannen.

@ Mike, die koplampen worden idd nog vervangen. Maar ik zou in het vervolg minder mooie in progress fotos maken. 😉

Groet Martin

even de stand van zaken met de nieuwe koplampen

DSCN2085.jpg

Sander is ook met een figuurtje bezig en als die klaar is volgen de eindfoto's

Groet Martin

Hoi Martin, heel degelijk, sfeervol geschilderd, mooi warm groen, love it ! De koplampen zien er evenzeer een aanvulling uit, maar ze komen op me over dat ze te klein lijken voor de behuizingen ervan.

Waarschijnlijk was dit gewoon de bedoeling en sla ik hier weer een compleet mal figuur, maar dat ben ik gewend hahaha !

Hij mag zo bij mij in de vitrine !

Guy Van Ginneken zei:
De koplampen zien er evenzeer een aanvulling uit, maar ze komen op me over dat ze te klein lijken voor de behuizingen ervan. Waarschijnlijk was dit gewoon de bedoeling(...)

Ha Guy,
Ik ben Martin wel niet maar het gaat mij wel aan. Dus dank voor je reactie.
Je hebt gelijk dat de "Tron lens" koplampen eigenlijk een maatje te klein zijn. Helaas waren deze lenzen al de grootste die verkijgbaar zijn. 🙄
Toch heb ik (ook al zijn ze een millimeter te klein) voor dit gekozen, omdat in mijn ogen een kleiner maatje een beter resultaat gaf dan zilververf met glanslak oid.

Dan de Ford, ik denk dat hij wel klaar is eigenlijk of jullie moeten nog schokkende ontdekkingen doen? 🙂
Snel wat kiekjes gemaakt, het figuurtje er goed op krijgen valt niet mee.

DSCN2094.jpg

DSCN2095.jpg

DSCN2096.jpg

Als toegift, ook al zijn ze overbelicht 😈 :
DSCN2090.jpg

En kant en klaar op z'n plankje:
DSCN2087.jpg

Rest mij enkel nog een naamplaatje te bestellen.

Terug
Bovenaan