Foenkwaggel

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Een tamiya 1:48 foenkwaggel met extreme weathering. Gebouwd en gespoten door Richard "te lui om te verweren" Polderman.

Weathering is in de beginfase. Panzergrijze chipping is gedaan met vallejo. De verwering is gedaan met olieverf.

Gekozen voor een extra contrastrijke afragging, mede omdat er nog veel modder en stof overheen gaat.

DSC03247.jpg

DSC03249.jpg

DSC03251.jpg

DSC03253.jpg

DSC03255.jpg

DSC03257.jpg

DSC03261.jpg

DSC03262.jpg

DSC03263.jpg

$%#@!$$^%^& wat gaaf...tijd voor de wasstraat uitdeuker en vervolgens spuitcabine als hij niet al op de schroothoop terecht komt. Moooooie verwering en lekker uitbundig maar toch fijntjes gedaan...klasse man!
met name die roestende kras op het dak is subliem...

Wat een roestbak! Honda staal zeker...
De kleurverschillen op de pantserplaten en het dak zijn mooi geworden zeg! Die roestspikkeltjes moet je me ook eens voordoen 😉
Jan 🙂

Tjeuzes wat een afgeragd geval 🙂
Prima camo gelegd !
Klein vraagje : ik zie een hoop gewaggel, maar weinig gefoenk. Komen er nog postduiven bij ?

groet Frank

He Bas,

Mooi gedaan zeg echter wat me op viel het dak van de funk bak met name de randen moeten bijna even verweerd zijn als de motorkap. Dit ivm camoflage netten of ander takken materiaal die over die randen schuren...(klein aandachts puntje)

Herman

Gaaf Bas!
Staat wel een beetje symbool voor de huidge staat van ons postbedrijf 😉 .
Ruige weathering! Ik denk dat het dokere van de chipping en de warme roesttinten mooi zullen contrasteren met het aankomende stof.

Groetjes!

Leuke A team bak Bas 😀 .

Ziet er mooi verweerd uit!Ik denk alleen dat het mooier was geweest als het dunkelgelb wat lichter was aangebracht.Er komen zoveel filters en washes overheen dat het alsnog donkerder wordt .De basis kleur donkerder maken is niet zo moeilijk maar lichter maken gaat helaas niet.

Groeten,

Roger

Knap dat je t op deze manier weet te weatheren, maar tis verre van mn smaak, veel te overdone op gebied van chipping En afgebladderde verf, maargoed, dat is mijn smaak. Verder een keurig modelletje, en leuk met die luikjes voor de ramen!

Bas, ik ga toch echt met Timo mee....echt een paar stappen te ver verweerd voor mijn smaak. Ik vond een wat subtielere aanpak zoals bij je Vomag mooier en net als Roger ben ik bang dat het model erg donker is/wordt. Ik ben benieuwd naar je modder en stof actie; misschien dat dat wat van het extreme kan afzwakken.
Het neemt overigens niet weg dat ik die krassen wel erg goed gedaan vind.

Alex

Terug
Bovenaan