FOC #6 je kunt nu kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het inderdaad de verkenningsvoertuigen blijven EN ik kan iemand vinden om zo nu en dan eens foto's te maken, dan wil ik wel meedoen met een Malaysian Pattern Ferret MK 2/2 FV701G.



Bruce
 
Nick,

Begrijp ik dat je geallieerd WW2 bouwt? Denk dan ook aan de Tamiya Daimler Dingo, Italeri/Zvezda White Scout car, M8 en M20 van Tamiya, Tamiya Universal carrier, Stuarts van Tamiya, AFV-club en Academy (M3, M3A3, M5A1 etc.),

Verder de nieuwe Humber pantserwagen van SKP models (was in Antwerpen al te koop voor 20 Euro) en de komende Humber en Staghound van Bronco en de Staghound van Italeri.

Alex
 
Oeeh dankje Alex.

Je hebt me op een goed idee gebracht ik vind die staghound een heel mooi ding en had zo'n soort(lijkt erop) d daimler gezien van Bronco.
Nu heb ik even zitten zoeken op, Nou kijk maar

http://www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/newf.htm en dan Italeri, daat staat die bij, hij staat wel voor 38 euro vind ik nog steeds een hoop geld(wel met PE en Resin dat wel)
Ik denk dat ik hier mischien wel voor ga ik weet alleen niet wanneer die te koop is:" Announced at 2007 Nuremberg Toy Fair "

Gr
Nick
 
Zoals het er nu naar uit ziet wordt het de verkenners. Ik wil wel meedoen aan de 6e foc, maar eigenlijk niet een nieuwe kit aanschaffen. Ik heb nog een BMP-1 liggen met de nodige AM. Mag deze in Finse uitvoering doorgaan als verkenner (officieel is het een gepanserde personenvervoerder, welke ook nog eens kan zwemmen.) Jan?

Groeten,

Bas
 
Beste FOC-leider ( Jan dus ).

Zoals het er nu uitziet, zal het wel verkenningsvoertuigen worden.
Mijn vraag is; mag het in deze categorie ook een verkenningseenheid worden.
'k Speel al lang met de gedachte een LRRP-diorama te maken en dit is misschien een goede gelegenheid om deze plannen om te zetten in daden.

Groeten
Johan Bijl
 
Volgens mij hebben die volop in afrika gereden in de begin jaren van de oorlog. Het was volgens mij een onderdeel van LRDG (Long Range Desert Group). Dus niet echt post-ww2.

Grtz
Patrick
 
Zover ik weet is het eerste model Landrover pas in 1947 op de markt gebracht. De pink panther versie is volgens mij een series II model wat nog veel later is uitgebracht, dus zeker niet WWII.

GJ
 
Bas, volgens wikipedia zijn ze ook als verkenner gebruikt → http://en.wikipedia.org/wiki/BMP-1

Johan, ga je gang, maar kun je niet een voertuig voor de jury appart houden ter beoordeling?

Peter, de LaRo is zeker na WO2, maar ik heb geen idee waar deze ingezet zijn en in welke rol :oeps:
Jan :)
 
Sorry Jan,

'k Heb niet goed duidelijk gemaakt wat ik bedoel.

Het betreft hier een opzet voor een diorama met 120mm figuren ( LRRP ) Vietnam en geen/zonder voertuig(en).

Mag dat :huh::

Groeten
Johan Bijl
 
De landrovers in Pink Panther zijn voornamelijk gebruikt in Afrika, in het voormalige Rhodesia en omringende land. JAren 60/70 is dat geweest
De roze kleur bleek daar de beste camo voor die specifieke omstandigheden.
 
Johan, ik denk dat figuren in deze een probleem wordt, want hoe kun je een voertuig met een figuur vergelijken als jury? Ik denk dat je deze beter niet voor de FOC kunt gebruiken Het thema van deze FOC is (wordt hoogst waarschijnlijk ;)) verkenningsvoertuigen maar wellicht gaan we ooit nog een figuren FOC doen ;)
Jan :)
 
Ja, lijkt mij ook wel leuk, figuren. Waarom niet.
Hier hebben nog steeds een hoop mensen problemen mee, waaronder ik, dus dit is DE manier om er wat aan te doen.

Peter
 
HOi
ik wil graag de poolse 7TP bouwen. Als ikdie in een recce setting bouw telt dat dan mee :)?

Als alternatief heb ik nog een Britse MKII UC en Schwimmwagen. Die zijn toch ook als recce voertuig te bouwen?

groeten Lars
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan