FOC 26 "Conversies" ----------WINNAAR: Tini Hendriks met 2CV GHAN "Jules" !!

Zo te zien een verbouwde OT-810.
Een OT-810 was een Tschechoslowaaks pantservoertuig, gebaseerd op de SdKfz. 251, welke vanaf eind jaren 50 tot aan de tachtiger jaren in hun leger in gebruik was.
Bij gelegenheid is een echt exemplaar hier en daar nog te koop.
Menig museum etaleerd hem dan ook als Sd.Kfz. 251...” bevrijdende vleugels“ in Best b.v.
 
Jaren geleden was er hier iemand die er eentje gekocht had (een echte, dus) en vroeg welke camouflage een mooie was om hem in te schilderen. Tussen de regels door was heel duidelijk dat hij bedoelde: welke Duitse, dus mijn antwoord: „Tsjechoslowaaks, jaren ’60 of zo” (of iets in die trant) werd heel hard genegeerd :)
 
Hoe lang hebben we eigenlijk nog?
DeTank & HetWerk & MijnVrouw nemen nogal wat tijd in beslag :|
Ja idd: wanneer is de finish (die ik niet ga halen vanwege mijn “verfspuitvrees” (diagnose door TWENOT-leden)). Ik ben eigenlijk met te veel door elkaar bezig en ik wordt telkens de tuin ingejaagd omdat die een privé jungle wordt (wat weer inspireert tot dioramabouw).
 
Hoe lang heb ik eigenlijk nog voor mijn schaarbrug?
Ja idd: wanneer is de finish (die ik niet ga halen vanwege mijn “verfspuitvrees” (diagnose door TWENOT-leden)).


Arne, Walter, de einddatum staat voorlopig op 26 september, dus er is nog wel wat tijd. "Voorlopig" aangezien ik de einddatum het liefst samen laat vallen met een meeting/Beurs, zodat we de modellen ook kunnen showen (vrijwillig uiteraard). ........maar zoals bekend zijn de data van meetings op dit moment nog wat onzeker. Ik neig er naar om de einddatum samen te laten vallen met de SMC in Veldhoven, maar ook die beurs is op dit moment nog niet zeker.

Sorry voor deze hijack, Jakko!
 
Is de eind datum nog steeds 26 sept nu de SMC is geannuleerd?

Ronald,

Excuses voor de late reactie. Dat is precies het dilemma waar ik mee zit; 26 september was een voorlopige einddatum, totdat er meer duidelijk was over een meeting/beurs waarmee we de finish van de FOC konden samen trekken. Ik had m'n ogen gericht op de SMC, maar nu die van de baan is, valt ook dat plan in duigen. Ook de TWENOT meeting in Breda is geschrapt.
De ESM (Euro Scale Modelling) zou mogelijk een alternatief zijn, maar dat is pas op 27 november......dat is een volle 2 maanden verder......aan de ene kant misschien extra lucht ;) voor bijvoorbeeld jouw Windwagen, maar ook voor anderen zoals bijvoorbeeld Piet, Stijn, Arne etc., maar voor bijvoorbeeld Tini, Herman en Jakko is het misschien wat minder, aangezien zij al bijna klaar zijn.

Kortom....wat vinden andere deelnemers?......verlengen naar 27 november en hopen dat we elkaar kunnen treffen bij onze modellen op de TWENOT stand.....of gewoon 26 september aanhouden? Meer tijd kan extra motivatie geven om je model juist toch af te kunnen krijgen......maar het kan ook juist de stok achter de deur wegnemen en daarmee je motivatie.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet ook zeggen dat he voor mij niet uitmaakt. Ik zie voordelen in allebei de oplossingen, maar kan niet zeggen dat ik de ene beter vind dan de andere.
 
27 november vind ik prima. Tegen die tijd kan ik een stuk verder zijn met de YPR- PRAT. Direct na de vakantie breekt een erg drukke periode op werk aan waarbij ik vermoedelijk weinig tijd/puf voor bouwen heb. Wat meer tijd komt me dus niet slecht uit.
 
He Alex,
mij maakt het niet uit.
Als het uitgesteld wordt heb ik nog een paar maanden extra voor uuuh, ...... oh nee hij is klaar.
Maar des te langere tijd resterend, des te meer inzendingen wellicht?
Wellicht een tweede inzending? :)
 
Hoi Alex,

Ik heb voor mezelf de druk van de eindstreep eraf gehaald. Voor conversie werk heb ik meer ruimte nodig dan voor recht uit de doos. En ik probeer wat lopende projecten in de kleur te krijgen, een manier om ruimte te maken. Dus de Fordson wordt vervolgd, voor mij is 26 september te dichtbij. Ik blijf het project delen, hetzij in, hetzij na de foc.

Groeten, Jan
 
Hoi Alex,

Ik verwacht mijn AMD-35 Coloniale wel af te hebben voor 26 September maar het ondergrondje dat ik erbij wil maken heeft wel wat meer tijd nodig al vind ik die niet zo belangrijk.
Ik heb wel een lichte voorkeur voor 27 November, niet voor mijn ondergrondje, maar omdat ik lees dat anderen wel wat meer ruimte op prijs stellen en het mij leuk lijkt om op een beurs, show of iets dergelijks elkaar te kunnen treffen met de inzendingen.

Groet,

Paul
 
Duidelijk! Iedereen bedankt voor de reacties. We verschuiven hierbij de FOC26 einddatum naar 27 november 2021.

Laten we hopen dat de ESM niet ook ten prooi valt aan de Corona regelgeving. Ik zal Marc Tempels vragen of we een hoekje op de TWENOT stand kunnen krijgen om de FOC creaties te tonen...."af", danwel "in progress". Meedoen aan de IPMS wedstrijd kan natuurlijk ook. Alles uiteraard op vrijwillige basis.
 
De prijs voor de winnaar moest nog steeds bekend worden gemaakt. Jakko heeft een exemplaar van zijn boekje "Tanks op Westkapelle" ter beschikking gesteld voor de winnaar van FOC 26. Dus......een extra motivatie om je model voor 27 november af te maken, lijkt me!

Thanks Jakko!

Omslag NL.jpg

meer info over het boekje: Boekje: Tanks op Westkapelle
 
We hebben nog een krappe 3 weken te gaan....wie doet er mee met de eindsprint?

De ESM, Euro Scale Modelling, staat nog steeds op de rol, dus laten we hopen dat dat zo blijft. Ik zit zelf achter de TWENOT stand en heb Marc Tempels gevraagd om een hoekje voor de FOC modellen....dus kom je naar Houten, neem je FOC model mee.....af of niet; je kan hem tentoonstellen op de TWENOT stand en bijpraten met de andere FOCcers. Je kan natuurlijk ook aan de wedstrijd meedoen, maar ik meen dat de inschrijving daarvoor dit jaar alleen online was en reeds is gesloten.

 
Het lukt mij nu niet om met dit project een eindsprint te maken. ESM staat onder voorbehoud in mijn agenda, de Fordson gaat mee als ik kom. Misschien wel mooi in deze fase, want nu bestaat hij uit een aantal bouwstenen, die je beter kunt bekijken dan wanneer alles in elkaar zit.

Groeten, Jan
 
Willem,

Echte finish foto's hoeven niet meer; je wordt beoordeeld op wat je in je draadje laat zien....met andere woorden; je eindfoto's mogen in hetzelfde draadje. Het einde van deze FOC is zaterdag 27 november, om een officiële tijd te noemen ..............23:59. :).
 
Willem,

Echte finish foto's hoeven niet meer; je wordt beoordeeld op wat je in je draadje laat zien....met andere woorden; je eindfoto's mogen in hetzelfde draadje. Het einde van deze FOC is zaterdag 27 november, om een officiële tijd te noemen ..............23:59. :).
…..ik hoop dat de Laro dan ongeschilderd mijn MOB complex in kan rijden …. maar de tijd gaat wel snel moet ik zeggen….
 
Terug
Bovenaan