FOC 25 -HEMA TOMPOUCE- "Uitgeschakeld of beschadigd" Start NU

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Vanaf vandaag kan er gestart worden met het bouwen aan FOC 25 “Uitgeschakeld of beschadigd”.

Heb je nog nooit aan een Forum Online Contest meegedaan?; meld je dan nu aan. Dit is de uitgelezen mogelijkheid om nieuwe modelbouw technieken te delen en te leren.

Voor meer informatie over het onderwerp; zie het FOC gedeelte hier op het forum.

Alex

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Het is op z'n zachtst gezegd een vreemde tijd;
De bouwgroepen mogen niet meer samenkomen, de TWENOT meeting in Nieuw-Vennep is geannuleerd, de "World Model expo in Veldhoven" is geannuleerd, Evenementen rondom 75 jaar bevrijding zijn geannuleerd en het is op dit moment nog onduidelijk of we van de zomer op vakantie kunnen zoals we gewend zijn.

Om toch een beetje samen te bouwen en je zinnen te verzetten, kan je ook deze keer weer aan de Forum Online Contest meedoen, hier op het forum. Deze keer is de opzet om een beschadigd en uitgeschakeld voertuig te bouwen, dus of je nou 1/72 bouwt of 1/16...."Vietnam" of WO1.....je kan met alles meedoen. Kijk in het FOC gedeelte hier op het forum, wat we bedoelen met "uitgeschakeld of beschadigd"; je vind daar ook wat foto's ter inspiratie.
Het doel is vooral samen gezellig te bouwen, te laten zien hoe je dingen doet en vooral elkaar helpt met tips, tricks en nieuwe technieken.

De FOC is inmiddels van start gegaan en loopt tot 21 november 2020
Op dit moment zijn er nog maar weinig deelnemers, dus vandaar ook deze oproep om vooral mee te doen.

Om het nog iets aantrekkelijker te maken...........we spelen deze FOC voor 10 HEMA Tompoucen of een kleine slagroomtaart voor 8 personen!

Dus......doe mee met de FOC, sleep de winst in de wacht en trakteer je bouwgroep op een lekker gebakje als we over een paar maanden weer gezamenlijk kunnen bouwen!

Laatst bewerkt:

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
De hoofdprijs voor deze FOC kwam even in het gedrang......maar nu de HEMA gered is, is ook de hoofdprijs gered! :biggrin:

Op dit moment hebben we pas 5 deelnemers voor deze FOC, dus er is nog voldoende ruimte voor meer deelnemers. We hebben nog enkele maanden te gaan, dus er is nog zat tijd om een project te doen.

Het FOC onderwerp is heel breed en staat open voor alle schalen en periodes.........voor zowel ervaren bouwers, als beginners. Je kan "los" gaan met aftermarket, maar mag natuurlijk ook alles scratchbuilt doen........dus doe vooral mee en sleep die Tompoucen of slagroomtaart in de wacht!

ce07695d7a6cde95fc1036bbaca0a477.jpg

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Hoe streng is het dit keer met het gebruik van shelve queens? ik heb er echt meer dan genoeg van de afgelopen jaren dat ik niet echt uitgebreid heb kunnen bouwen/airbrushen toen ik kamers woonde. heb wel zin om t een en ander aan te passen nu ik ook een 3d printer heb,

mvg,
Erik

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Erik,

Leuk als je mee wilt doen met deze FOC!
Je mag een shelve queen voor de FOC inzetten. Kanttekening is wel dat er nog wat te bouwen is aan het model en dat je het gedeelte “schade” doet tijdens deze FOC. Het doel is natuurlijk je technieken te delen en zeker als je wat met 3D print wilt doen, is dat denk ik voor anderen interessant om te volgen.

Alex

Bovenaan