FOC #11 D-DAY!

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Met een flinke meerderheid in de poll is het onderwerp van FOC 11 D-DAY geworden!

Zoals ik in de poll al aangaf is de dag zelf toch wel enigzins beperkt en geld deze FOC dus van D-Day -7 t/m D-Day +7. De mogelijkheden voor geallieerde en duitse voertuigen zijn behoorlijk groot. Voor het duitse deel voornamelijk te danken aan Niels Henkemans. Super man! Uiteraard is het ook toegestaan om figuren in te schrijven.

Deze FOC duurt tot zondag 13 juni tot 23.00 uur.

Meedoen? Ff een nieuw topic openen met je naam en de naam van het model.

Gezien het aantal stemmen reken ik op een behoorlijk aantal deelnemers ;) , en heeeeeel veel updates. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar wat er allemaal gebouwd gaat worden.

Iedereen succes met FOC 11 D-DAY!

Groeten,

Richard

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Goh, het is D-Day geworden. Wat een grote verrassing. :cool:
Moet nog ff kijken of ik zelf mee doe. Heb nog genoeg lopende projecten en m'n stash valt vooral buiten de foc (wel allemaal Normandië). Dus om nog een nieuwe kit aan te schaffen.... Misschien bouw ik een van m'n shelf-queens maar eens af. Kan ik eindelijk weer eens iets schilderen, doe ik fijn mee buiten mededinging.

De komende dagen zal ik zo veel mogelijk "Duitse" vragen proberen te beantwoorden. Er zijn genoeg onderwerpen waar ik weinig vanaf weet dus kom niet aan met vragen over een of andere obscure vrachtwagen uit 1902. Nou ja, dat mag wel, als je maar geen geweldig antwoord verwacht :)
Voor mij is het handig als je probeert (een deel van) het antwoord op je vraag zelf al te vinden. Scheelt mij ook weer de nodige tijd en kan ik het eventueel over details hebben (juist die kosten vaak veel tijd). Kom je er toch helemaal niet uit? Don't worry, vragen mag altijd. ;) Zelfs over totaal oninteressante details heb ik vaak nog genoeg zinloze feitjes in m'n hoofd.

@ Richard, veel succes met je nieuwe rol.

Aan iedereen: Have fun. I know I will.

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Inmiddels gezien :cool: Misschien is het een idee om ook threads (stickies) te beginnen voor Duitse en geallieerde vragen, links en foto's? Zal ik de Duitse voertuigen lijst ook daarin plaatsen en aanvullen.

Rutger Warrink

Lid van de TWENOT
Toch nog even een vraag: zijn figuren ook toegestaan? Ik had namelijk het voornemen om een Britse tankcommandant te scratchen in 1:16, met wat aangepaste dragonstukjes voor hoofd en handen..

-R

ik heb een vraag aangaande het D-day onderwerp,

omdat ik graag mee wil doen met de Chevrolet gun tracktor, rees bij mij de vraag wat verstaan jullie (de foc "bestuurders") onder D-day, ja ik snap dat jullie de grootste amfibische landing 6 juni 1944 bedoelen :rofl: :rofl: :cool:

maar.......... reken jullie de voorbereiding in Engeland, en de verdere verloop (in zekere maten) door Frankrijk daar ook bij :huh::
of is het echt alleen puur de landing en that's it?

zo ja, dan kan ik aan mijn chevry beginnen :duivel:

groetjes gj

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Ondertussen heeft deze FOC al een mooi aantal deelnemers met erg leuke onderwerpen. Maar met iets meer dan 30 deelnemers is dit minder dan het aantal stemmen voor D-day :oei: Waar blijft de rest van de bouwers/stemmers? Laat ons verrassen met nog meer leuke D-Day onderwerpen! :D

Groeten,

Richard

Dan Raadtgever

Lid van de TWENOT
Hey Richard,

denk dat deze formule wel redelijk is voor t aantal deelnemers gemiddeld in een FOC :

Stemmers gekozen onderwerp
----------------------------------- = aantal deelnemers FOC bij Duitse onderwerpen :cool:
2

of

Stemmers gekozen onderwerp
----------------------------------- = aantal deelnemers FOC bij geallieerde meuk :duivel:
3

De huidige FOC zou er dus tussenin moeten zitten......................... :rofl:

Heb in deze wel gestemd, op een ander onderwerp, al wist ik al niet meet te kunnen doen
(volgens mij is dit de derde FOC die ik mis tot nu.........dus toch wel aardig gemiddelde )

Grtz,
Dan

Richard Polderman zei:
Ondertussen heeft deze FOC al een mooi aantal deelnemers met erg leuke onderwerpen. Maar met iets meer dan 30 deelnemers is dit minder dan het aantal stemmen voor D-day :oei: Waar blijft de rest van de bouwers/stemmers? Laat ons verrassen met nog meer leuke D-Day onderwerpen! :D

Groeten,

Richard

En dan ben ik nog een "Vietnam"-stemmer ook! :oei:

:rofl:

Bovenaan