Flakpanzer Coelian update 11/7 de romp bijna compleet

EricReist

Lid van de TWENOT
De enige PaperPanzer op voorraad en dus een mooi object voor mijn bijdrage aan de FOC: de Flakpanzer "Coelian" met een 37mm Flakzwilling.

flakpanther.jpg

Om hem (haar/het?) operationeel te maken overweeg ik een camouflage in grijstinten, met Stadtgas gemonteerd (Paper Panzer Production), een IR opstelling voor de bestuurder (voor verplaatsing gedurende de nacht), en een lasser die op het achterdek bezig is met de montage voor de Stadtgas flessen. Suggesties welkom natuurlijk 😉

Eric

Re: Flakpanzer Coelian

gestart met het voertuig met in de eerste stappen (vanzelfsprekend) de loopwielen en assen.

Interessant is stap 3 waarbij twee zwarte delen over de assen worden geschoven; dit zijn de mallen die later gebuikt worden om de tracks te positioneren. Hoeveel mensen zouden deze met lichte twijfel vastlijmen in deze fase?

FOCPP02d.jpg

FOCPP02e.jpg

De tracks zijn een variant op de 'link and length tracks' met zowel losse schakels als langere delen. Wel moeten de 'open horns' (is daar een Nederlandsch woord voor?) erop gezet worden, ook met mallen al aan elkaar verbonden. Het lossnijden lukt niet met een gewone kniptang maar wel met een scherp lang mesje (tip van der Johan).

FOCPP02b.jpg

FOCPP02c.jpg

Ik zit wel te piekeren over de koepel waar alle luiken open kunnen. En over het richtsysteem.

FOCPP02f.jpg

FOCPP02g.jpg

de munitie komt waarschijnlijk van beide zijden, wellicht als bij de Jaboschreck ipv magazijnen. Maar er moet ook een vizier meedraaien.
Wellicht verbonden aan het schild rechtsachter op de koepel?

Accurate Armor heeft eerder deze versie uitgebracht maar zo'n afstandsmeter zie ik niet als vizier zelf werken; is een meer standaard vizier aan dit schild dat verbonden is met het kanon niet logischer? Suggesties zijn welkom 😉

c028z_1.jpg

Groeten,
Eric

Re: Flakpanzer Coelian update 22/6 tracks en vizier

Het lijkt me dat de munitie in 1946 niet meer met zulke 'kleine' magazijnen kwam als bij bv de 37mm Zwilling

37_mm_Flak_43-2_Ko_03-1.jpg

maar eerder uit een groter magazijn zoals bij de Jaboschreck...
3026_4-auto_downl.jpg

Hoi Erich,
richtmiddelen …. ? Dat dat nooit eerder is opgevallen 🙂
Ze zitten er niet op, soms zie je een entfernungsmesser boven het luik van de commandant zitten maar dat is onvoldoende.
Bij de modellen van de fictieve E100 (Flakpanzer) hebben ze het leuk opgelost door de kijkers aan de zijkanten te plaatsen. Wellicht een leuk scratchidee?
Succes!
Hartelijke groet,
Willem
nn5nOIK.png

Hi Willem,

ik kan me zo'n afstandsmeter nog wel voorstellen op de zwaardere flak maar niet echt bij een 37mm flak; zou daar toch een simpeler vizier voorstellen omdat de doelwitten dichterbij zijn en je vrijer rond wil kijken.

88ae2eb53fa4221de19c6a14247231e4.jpg

maar wellicht beide opties: bij het schild een standaard vizier dat gekoppeld is aan de hoek van het geschut, en een langeafstandmeter (moet dan vrij kunnen bewegen onafhankelijk van kanon) in het rechterluit...

ook even kijken of ik idd kleine magazijnen in containers ernaast zet of meer geschakelde patronen zoals bij de Jaboschreck...

8576816c7045cb89cb035daf6c92f002.jpg

Gegroet,
Eric

Nog puzzeled hoe de koepel in te richten wel gestaag door met de romp. De tracks eronder gezet, en met de bovenbouw begonnen.
Er komt een Stadsgas opstelling op dus de spare tracks houder gaat wat naar voren, en een IR opbergkast achterop wordt gemaakt. En dan een IR setup voor de bestuurder straks. Een motorblokje erin van Tamiya als bonus

modflakpanther02a.jpg

modflakpanther02b.jpg

modflakpanther02c.jpg

Eric

Terug
Bovenaan