Flak 18 Klaar!

Hilbert Zuijdendorp

Lid van de TWENOT
Het eindresultaat. Ik ga er nu niks meer aan doen. Wellicht nog 1 washje. Maar meer ook echt niet meer. Alles wat ik geleerd heb neem ik mee naar het volgende project. Ik hoop dat ik iets moois heb neergezet. Ik heb erg veel geleerd van dit project. Ik was ambitieus doch schrijnend als er weer iets kapot ging. Het heeft veel geduld van mij gevergt. Deze kit heeft me geleerd dat ik sommige dingen lekker rustig aan moet doen. Andere weer heel erg druk (chips bijvoorbeeld). Er zijn genoeg schoonheid foutjes te zien. Die neem ik mee naar het volgende project. Het heeft mij veel goed gedaan want veel van jullie weten wellicht nog dat ik de eerste poging tegen de muur aan gekeild had. Ik voel me wel trots dat ik een erg moeilijke kit om te bouwen, toch afgerond heb. Het heeft mij weer een stap verder in de modelbouw wereld gebracht. De perfectie is er nog niet. Dat zal er waarschijnlijk ook nooit komen omdat ik te onhandig ben in sommige zaken. Maar we gaan gewoon moedig verder. Elke keer weer met de gedachte dat het een oorlogsvoertuig is.

🙂 Dank vuur jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Hilbert Zuijdendorp

Ps, hij zal ook op IPMS te zien zijn. Ik hoop heel.

Afbeelding_007.jpg

Afbeelding_002.jpg

Afbeelding_005.jpg

Afbeelding_008.jpg

Afbeelding_006.jpg

Afbeelding_011.jpg

Afbeelding_001.jpg

Afbeelding_003.jpg

Afbeelding_009.jpg

Afbeelding_004.jpg

Hoi Hilbert, erg fijne camo dit. Jammer dat sommige foto's erg onscherp zijn.
Jammer dat je "echt" niets meer gaat doen aan dit model. Vooral rond de loop en de shields zou ik iets meer contrast aanbrengen dmv een lokale wash of lichte hi-lights. Dits is toch de eyecatcher van je model en die vind ik nu een beetje wegvallen door alle andere mooie details.
Zou hem erg graag in het echie zien maar ben er denk ik niet bij de IMPS.
Kan je niet naar Eindhoven komen? 😀
Super gave stad namelijk! Haha.
Massel & wellicht tot zondag.

Marcel.

banner-SMC.jpg

Mooi werk Hilbert.aparte camo...............maar daar hou ik wel van en deze keer is ie idd heel gebleven 😀
ik ga hem eens live bekijken in Nieuwegein,en spreek jou daar ook wel 8)
[vriendin thuislaten he] 😉

groeten jeroen,.

Bedankt mannen.

Nu je het zegt is misschien wel zo over dat schild. Wellicht nog wat kleine dingetje toevoegen. Maar qua details doe ik niks meer.

Jeroen, zij moet gewoon werken dus ze kan helaas niet mee.. Ik spreek je daar!

Met vriendelijke groet,

Hilbert Zuijdendorp

Hilbert,

Ik zou ook de banden nog even onder handen nemen. Washje met pigmenten in het profiel en dan het loopvlak schoonmaken zodat dit weer zwartig wordt. Daar zijn deze banden erg geschikt voor.

En wat Marcel ook zegt, jammer van de foto's. Misschien ff een nieuw setje maken?

Groeten, MartinD

Hey Martin,

Die truc met de banden heb ik geprobeerd en het resulteerde in afgebroken banden 😕 Dus helemaal durven doe ik niet meer. Maar ik ga het toch proberen. Die foto's zijn bij mij altijd waardeloos. Ik weet ook niet echt wat ik er aan moet doen. Meer belichting misschien?? En een statief kom er hopelijk aan en dan hoop ik dat ze ook beter worden.

Bedankt voor het kijken.

Met vriendelijke groet,

Hilbert Zuijdendorp

Hoi Hilbert,

Dat je er niks meer aan gaat doen is wel jammer, want vooral bij de kleinere onderdelen ben je hier en daar wat gietnaden en een sinkmark vergeten, zoals bijvoorbeeld op het ijzergedeelte van de tools en enkele voorwerpen daar rondom op het kleine detailwerk. Op foto 6 en 9 is dit best te zien. Ik denk dat dat maar weggedacht moet worden, want je gaat hieraan inderdaad niet meer schuren..
Hilbert Zuijdendorp zei:
foto 6
Afbeelding_011.jpg

foto 9
Afbeelding_009.jpg

Ik vind iig dat je een mooi voertuig hebt afgeleverd met een mooie originele camo. Ik vind de chippings op het linker spatbord overigens goed gedaan 🙂 Toch heeft zo´n gelakte ondergrond zeker wel iets...

Groet frank

Hmms, toch nog ff die twee kleine flash zaakjes verwijderd. De wielen heb ik niet met Mig gedaan maar gewoon met tamiya buff. En overgespoten met een klein beetje matt zwart. Het is al veel beter zo.

Nu doe ik niks meer !! 🙂

De rest neem ik mee naar het volgend project.

bedankt voor de Comments heren!!

😀

Hilbert Zuijdendrop... dorp.... 😈

Terug
Bovenaan