Firefly (Whippet) ...UPDATE 03/04/05 !!!

even een vordering van mijn Whippet met grondwerkje, nog helemaal niet afgewerkt deze want er komt nog een paar kilo modder bij, het boompje moet nog wat bijgeplukt en gespoten worden ! ook het voertuig zelf moet nog vanalles ondergaan ...

ook om een idee te geven hoe ik mijn ondergrondjes opbouw
hopelijk is iemand er iets mee 😉

de betere fotoos komen van zodra het volledig afgewerkt is !!

mvg
Dominique 😀

pict0248.jpg

pict0247.jpg

Dramatische pose dat kan ik al zeggen. Nog wat flinke modder en wat prikkeldraad en voila een beauty Heb je de wit/rood/witte tekens gespoten of zijn het de decals die bij de kit horen. Groetjes, Arno

Bonjour monsieur D.,

Het tankje ziet er in ieder geval al goed uit ... kleur en weathering passen goed bij elkaar. Bij de naam zie ik wel een paar verticale strepen of is dat gezichtsbedrog? En een paar kleine hooglichten zou geen kwaad kunnen.

Dramatische pose heb je trouwens uitgezocht. An sich ben ik daar wel fan van, maar dan graag in een iets bredere context. Of is het beeld erg vertekend door de laatste foto? Hoe dan ook succes verder ermee. Hopelijk brouw je hier een stap-voor-stap van?

Cheers, de andere D. 😉

bedankt Rico en Martin,

Martin, die strepen zijn van de wash , die worden opgelost door de nodige verdere washes, filters en modder...

ik wou even iets speciaals met dit grondwerkje, de tank die als het ware moeite heeft om het heuveltje op te rijden, wie weet lukt het niet ??? 😀

ik werk gewoon graag in niveauverschillen, Marijn van Gils z'n schuld 😀 😀 😀 en iets wat ik nog steeds te weinig zie in het algemeen

cheers
Dominique

Is dit niet iets te steil voor een tank uit die tijd? Met zulke tracks glijdt 'ie toch zo van die helling af. Wel een leuke pose trouwens.
Ik vind WW1 best wel een interessante periode. Jammer dat je er zo weinig goed materiaal van kunt vinden als je FT-17's even niet meetelt.

Groet,
Marcel

Hoi Dominique,

Ziet er al zeer goed uit. Of zo'n tank zulke helling op kon weet ik niet maar het ziet er wel stoer uit.
Ik zou inderdaad nog een drybrushke doen.
Op de eerste foto lijkt het dat de binnenkant van waar de tracks op zitten nog geen wash hebben gehad. Let hier wel op, zeker als je de tank zo omhoog laat staan.

Hou ons op de hoogte.

Dirk

Mooi gebakje, Dominique! Ben benieuwd naar het ondergrondje...
Ik vind dit soort tanks toch erg mooi van lelijkheid. Lekker ruw en basic.
Wat Marcel zegt klopt wel, zo'n steile helling kon zo'n Whippet nooit aan, of is hij van de heuvel afgegleden? 😉
Je vroeg laatst toch om een lettertype voor je ondergrondje? Waarom gebruik je het lettertype niet van de tanknaam? Lijkt me erg correct voor de periode 🙂
Jan 😀

bedankt M J en D

wat die helling betreft 😀 😀 eigenlijk geraakt hij er nooit op en dat besef ik ook, of de Whippet het al beseft is een andere zaak 😉
ik vind de pose gewoon stoer en interessant ... het is eerder een wanhoopspoging dan een puur realistische omgeving.

Dirk, die washes komen in orde hoor, de modder komt er trouwens ook nog aan 😀

Marcel, die tips ivm die filters worden ook nog uitgewerkt, de Humbroll 121 staat al klaar .

nogmaals bedankt voor de reakties

cheers
Dominique

mooi tankje..

hallo,d

leuk tankje, ziet er strak uit.
zeker omdat je niet veel ww-1 spul ziet voorbij komen...
is dat ondergrondje een soort schuim ofzo? wat je ook wel met planten stukjes gebruikt? of is het toch wat anders?

groeten thierry koorneef

D..ik vind hem geweldig , ik kwam laats nog een whippet tegen op het net ik zal ff kijken of ik die nog kan vinden want die zag er ook heel mooi uit.

Ben zeeeeeer benieuwd naar het eindresultaat. 😛

juist Bas deze is van Jimmy Ngo, een van mijn favoriete bouwers , puuuur toevallig kochten we dezelfde set op hetzelfde moment , ik probeer een stap verder te gaan dan hem want zonder ondergrond vind ik het slechts 90 procent 😉

en die helling ??? tja blijven duwen hé 😉

cheers
D.

sorry thierry vergeten 😳

die platen zijn te koop in onze bouwmarkt

een soort stevig piepschuim, waarschijnlijk isolatie of zo

zeer goedkoop, 1.5 euro voor een plaat van 2 mt op 1 mt

goed voor een paar ondergrondjes

en nog lekker roze ook ... 😀 ...niet dus maar dat verdwijnt zo rap mogelijk ...

D.

Hierbij een update van de Whippet en een stapje verder met het ondergrondje, dit wordt een beetje een herfstsetting, er komt nog veel modder, gras, prikkeldraad...aan te pas.

De Whippet zelf is zo'n 90 procent klaar, de droograndjes worden nog bijgewerkt en de tracks worden nog bemodderd (eigenlijk zonde want ik ben er zo al tevreden over)

volgende fotoreeks is het afgewerkte produkt (hoop ik)

en dan verder naar de Marder III want de friuls zijn binnen , meneer MOL heeft me net verwittigd, bedankt JW 😀 😀

mvg
Dominique

whippie1.jpg

whippie2.jpg

whippie3.jpg

whippie4.jpg

Hey Dominique,

't ziet er al weer wat beter uit...

ben benieuwd hoe jou bemodderen verloopt,
geef je er een verslagje van ? Zoals je weet is het daar bij mij
fout gelopen...

Ik zou er toch iets meer van willen weten,
mengverhoudingen en dergelijke...

Rico

Dominique,
Snel afmaken! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat...
Mooi apparaat man!
Jan 😀

Hee Dominique , ik moet zeggen dat jou washes en verouderings dingetjes erg mooi zijn , ze geven het voertuig een heel eigen karakter wat ik echt mooi vind.
Ik ga binnenkort weer verder aan m,n Fordje , ik ga hem eerst eens drybrushen met een klein beetje yellow ochre gemengd met een beetje groen denk ik en de Fav screens moet ik nog zwart drybrushen gemengd met een beetje groen .
Maar wat Rico ook vroeg , zou ik ook graag in wat stappen willen weten hoe je je ondergrondje bemodderd want ik vind hem er nu al onwijs uit zien..

Wel bedankt jongens, wel jullie leggen de lat lekker hoog voor me 😀

eigenlijk ben ik er zo al tevreden over...dus ik zal m'n extra best doen om er nog iets beter van te maken !!!

wel wat dat bemodderen betreft...ik meng gezeefd zand uit de tuin omdat die al lekker bruin is, ik meng er een beetje tamiya verf bij, houtlijm en wat plaaster en natuurlijk drup voor drup een beetje water totdat je een lekker smeuig paje krijgt, vloeibaarder voor de modder op de tank en steviger voor je ondergrond

eigenlijk moet je dit proefondervindelijk testen want ik kan hier onmogelijk percentages verf/lijm/zand...bij noemen

als alles droog is kan je washes geven met verschillende tonen bruin, drybrushen met lichtere tonen...eventueel nog wat dusten...

ik zal wel nog een volledig verslagje schrijven als hij afgewerkt is !!!

weet iemand trouwens wat ik gebruikt heb voor de blaadjes ?? rara...

cheers
Dominique

Dominique Vanderschaeghe zei:
weet iemand trouwens wat ik gebruikt heb voor de blaadjes ?? rara...

cheers
Dominique
😀 Het lijkt me PE of latoenkoper, gestanst of geknipt. Maar hoogstwaarschijnlijk heb ik het helemaal bij het verkeerde eind 😳 . Groetjes, Arno

He Dominique,

Heel netjes gemaakt, de kwaliteit van je modellen gaat per model omhoog. Ga zo door en ik kijk erg uit naar je verslagje van de modder. Ik ben daar zelf nog nooit echt mee bezig geweest.
Wat ik wel weet is dat tuinzand vrij grof kan wezen. Ik heb zelf nog orgineel zand uit birma, vanonder de brug 🙂 (heeft mijn vriendin meegenomen) en dat is superfijn zand. Dus dan ik daar mooi mee aan de slag.

Veel succes het afmaken van dit leuke diootje.

Groeten,

Bas Hermsen

Bas, bedankt voor de woorden , gezeefd zand uit de tuin is redelijk ok hoor, eigenlijk net perfect om modder te maken door het kleur alleen al.

Rico, volgens mij zijn het de omhulsels van de zaden ??? eerlijk weet ik het niet 100% zeker, wat ik wel weet is dat je niet in je ogen moet wrijven als je er mee aan het werken bent !!! 😉

cheers
Dominique (ondertussen weer een stap verder vanavond)

De bloesem van berken geeft ook erg mooie blaadjes 1/35. En omdat het voorjaar is en er enkele bomen naast mijn huis staan kijk ik iedere dag met spanning.... 😉 🙂

Groeten Maarten

Terug
Bovenaan