Famo & Sd. Ah.116 + Panzer III: 10-06: Dio klaar

Prachtig geheel leuk om naar te kijken een mooie compositie van voertuigen en figuren.
Persoonlijk vind ik die base juist erg gaaf, ik hou daar wel van.
Ook de kritiek van de figuren ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik vind het een toffe stijl en ik doe het je zeker niet na.
Op naar t FOC panzer IV 😉.

Cheers!
Marf

Ben ook niet bang dat je slecht slaapt, het idee alleen al dat je van de model kunt wakker liggen 😉
Je figuren vind ik helemaal niet slecht, het zijn geen standalone figuren en voor de diorama hebben ze een prima niveau, het kan altijd beter, alleen wat is het best?
Wat gaat het volgende worden?
Gr Johanna

@ Marvin, Johanna, Victor: bedankt voor jullie complimenten 🙂 .

Inmiddels heeft dit diorama onlangs in Overloon naast een zilveren medaille de publieksprijs gewonnen, iets waar ik best wel een beetje trots op ben 8) .

groeten, Richard.

Dag Richard,

persoonlijk vind ik het een meer dan geslaagd geheel.
Je zit er zo met je eigen neus bovenop dat je je slechts spitst op de details die je storen, mag ik hopen, want compositorisch vind ik hem erg goed dit diorama. De kleurstelling is ook prachtig en de beoogde lengte-inrichting benadrukt de gebeurtenis. Ik vind het geheel gebalanceerd. Mooie details die het gerestringeerde grauw en grijs doorbreken en mijn oog rustig op en neer laat gaan.
Zelf bouwde ik ook weleens diorama's maar wist op het eind van het traject al dat ik beter wilde- en kón. Het resultaat is een vitrine met subjectieve onbevredigdheden hoezeer het parool ook het tegendeel inluidt.

Jij begint tenminste nog aan iets prestigieus en maakt het af. Ik moet het nog meemaken dat ik mijn Tiger zand laat happen in een perfecte zandvlakte met ritmisch aangelegde golfjes in het zand.
Soms schiet men iets te ver door in het proces waar tussentijds genieten ook bijhoort en dit laatste nalaat, mogelijk omwille van een opgelegde tijdslimiet.

Met je aanleg voor combinatoire motieven die ook aan mij apelleert in je werk stel ik de vraag of je het eens een keer wat kleiner wil houden teneinde de voornoemde tijdsdruk geen factor te laten zijn in je proces.
Je toont je een doorzetter Richard en in mijn ogen is dit een karakterdio!

veel succes met je volgende dilemmorama 😉 .

René

Ha die Rene,

Dank je wel voor je mooie complimenten 🙂 . Het is precies zoals jij zegt: na verloop van tijd kan je elk detail van het diorama wel dromen. Je bent aan het afronden, wil dat op het zelfde niveau doen als het voorgaande, maar bent met je hoofd al lang bij een volgend dio...

Ik probeer wel altijd met een paar verschillende projecten (binnen een diorama) bezig te zijn. Op die manier kan ik theoretisch altijd met iets bezig zijn waar ik "zin in heb". Leg mezelf ook geen tijdslimieten meer op..... herstel: die spreek ik niet meer uit. Probeer diorama's wel voor een bepaalt punt af te hebben (Overloon, Veldhoven) maar wanneer dat niet lukt is dat ook geen probleem!

Op je suggestie eens met een kleiner dio bezig te gaan kan ik je antwoorden dat ik momenteel met een nóg groter dio bezig ben 🙄 🤣 ... Wel heb ik er altijd kleinere projectjes naast om de eerder genoemde "zin"-reden.

groeten, Richard.

Terug
Bovenaan