Famo + Aanhanger + Stug gereed.update 05-01-08

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Het lukt alleen dit jaar niet meer ,maar ik heb nog twee weken voor de Armorama campagne deadline [15 jan.] 🙂 🙂 die plak kauwgom op het plankie is terracotta gekleurde klei 8) .
IMG_3361.jpg

IMG_3363.jpg

IMG_3364.jpg

IMG_3356.jpg

IMG_3359.jpg

IMG_3360.jpg

groeten jeroen.........................nu eerst een lekkere oliebol te pakken zien te krijgen 😉

Sehr schön Jeroen. Op de bouwavond vond ik de stug en de aanhanger qua kleur te veel op elkaar lijken, maar dat is nu minder geworden zo te zien. Het is bijna niet te zien dat het 1/72 is!
Jan 🙂

Leuk project en succes met het grondwerk. Enige kritiekpuntjes zijn het ontbreken van de Zimmerit en de locatie van de nummers achter de skirts. Verder niet zoveel aan te merken.
Misschien is het nog leuk om een reden te geven dat de StuG op de trailer staat. Battle damage, een inslag of iets dergelijks.

Hey Niels,waarom de stug op de trailer staat mag de persoon die er naar kijkt verzinnen 😀 ,en zimmerit op schaal 1:72 modellen wil ik niet eens over nadenken...............in schaal 1:35 krijg ik bij de gedachte aan zim al spontaan uitslag 🙂 🙂 ,Hoi Ron,het is echt 1:72 hoor .moet ik er op een foto iets naast leggen om je te overtuigen 🙂 🙂

groeten jeroen,.

Hallo Jeroen, Zimmerit op 1:72/1:76 is niet heel vel lastiger dan op 1:35. Hier nog een plaatje van mijn eerste 1:76 projectje.
Misschien niet erg netjes (romp delen waren trouwens nog los) maar op deze schaal werkt het best. Gedaan met tamiya kammetjes en acrylplamuur.
DSC000300.JPG

Hey Niels,het is misshien wel te doen maar iets houd me nog steeds tegen om het bijv.al op een 1:35 model te doen .in die schaal ga ik volgend jaar eerst eens met een Atak setje aan de gang.eens kijken hoe dat gaat worden 😉

groeten jeroen,.

Hey Jeroen,

ik heb niet zoveel met priegelschaalspul, omdat het eindresultaat me vaak tegenvalt, maar ik vind dit er behoorlijk goed uitzien.

Ik vind alleen die rode tong niet bepaald erotiserend 😀

Robert

Zo...........klaar. op het naamplaatje na dan ,die heb ik besteld en komt volgende week binnen 😀 .in de tussen tijd schilder ik het plankie nog een keer met zwart[volgende keer eerst grondverf erop] 🙄 .betere foto's lukt niet van het geheel, maar hij gaat nog mee naar beurzen dit jaar 🙂 🙂
IMG_3373.jpg

IMG_3374.jpg

IMG_3375.jpg

IMG_3376.jpg

IMG_3377.jpg

groeten jeroen,.

Wat er in het onderwerp staat is ook klaar 🙂 🙂 maar je hebt gelijk dom, hij is niet 100% klaar,maar dat komt goed,zal hem volgende week op de bouwavond even laten keuren dan moet dat naamplaatje er ook wel zijn 😉

groeten jeroen,.

Erg mooi geschilderd model. Ik vind alleen die homp klei nog steeds erg lelijk... 🙁

groeten Maarten

Op de foto's komen de kleuren niet mooi over,zeker van de homp klei niet,live komt het allemaal beter over Maarten.mijn camera heeft zijn beste tijd gehad en de blauwe achtergrond helpt ook niet echt..misscien dat wit een beter effect geeft als achtergrond,

groeten jeroen,.

jeroen gerritsen zei:
mijn camera heeft zijn beste tijd gehad en de blauwe achtergrond helpt ook niet echt..misscien dat wit een beter effect geeft als achtergrond,
Donkergrijs of zwart zou ik juist proberen. Ben ik ook mee aan het experimenteren en het zorgt ervoor dat ahctergrond geneutraliseerd wordt zeg maar. Er komt geen tegenlicht vandaan.

Qua kleuren is de ondergrond misschien wel mooi, maar ik vind de afwerking niet netjes om te zien. Afgeronde kanten en scheurtjes. Ik denk dat je beter kunt dan dit Jeroen. Bovendien vallen de wielen aan de achterkant net niet lekker boven de rand. Waarom heb je niet een stukkie piepschuim op maat gesneden en dit afgewerkt met een plaatje Evergreen?

Groeten, MartinD

hmm, dat kwam aan, ik dacht dit mankeerd er nog aan, en dat en zus en zo, maar blijkt het 1:72 te zijn...

ik vond em een beetje grof, maar dat klopt dus ook, en zeker voor zo'n klein ding ziet ie er erg goed uit.

Timo

Hey Martin,dan ga ik eens een donkere achtergrond proberen.de rand en de scheurtjes vind ik juist wel mooi ,het is zeg maar zo uit de rest van de grond eromheen gepakt en dat is nooit recht.anders word het allemaal zo strak .
de base is van een plaat MDF.maar ik had deze beter moeten schuren en als eerste er een grondverf op moeten verfen,de zware verf blijft er nu intrekken ,daarom nog een keer een zwarte laag erover.het ondergrondje[de klei] had wat langer gekund maar dat weten we weer voor de volgende keer 😀 ,ben ook niet helemaal tevreden hoe de wielen in de grond staan.maar volgende week neem ik hem mee ,kunnen we de puntjes nog effe doornemen. 😉

groeten jeroen,.

jeroen gerritsen zei:
de rand en de scheurtjes vind ik juist wel mooi ,het is zeg maar zo uit de rest van de grond eromheen gepakt en dat is nooit recht.anders word het allemaal zo strak .
Das duidelijke taal. En eigen voorkeur is nog altijd het belangrijkste criterium 8) .

Groeten, MartinD

Yup Martin dat is idd net de persoonlijke smaak,de andere punten heb je gelijk en dat gaat weer mee naar een volgend project 😉 .Dat klopt Timo het detail is wat grover in deze schaal,dat vind ik ook een moeilijk punt om dat er dan toch goed uit te laten zien.maar dit is mijn eerste echte project in deze schaal en aldoende zal het wel beter worden,want ik blijf de braille schaal zeker bouwen 😀

groeten jeroen,.

hoi jeroen

het is wel goed gelukt hij ziet er goed uit vooral voor de kleine schaal 1/72 k blijf nog wel oefenen hahah 🙂
ik ben nu zelf bezig met me pak40 waar ik het toen over had op de bouwavond binnen kort beginen met het verweren dat wordt nog een beste klus voor mij hahah 🙂 ik kan aleen aankomende bouwavond niet helaats 🙁

gr norman 8)

Dag Jeroen
De beste manier om kops hout van het mdf te schilderen is met muurverf of ook wel saus genoemt ,deze neemt het zuigende werking weg en daarna met lakverf over schilderen
Het model ziet er goed uit in die mooie schaal , top 😀
Groeten Bennie Kobes

Hoi Jroen,

je hebt een mooie set afgeleverd ! Strak verf/camo-werk en mooie afwerkingen. I'm impressed ! Succes met de laatste puntjes 🙂

groet Frank

Bedankt mannen, en Bennie ook bedankt voor de verf tip.kan ik goed gebruiken want ik heb hier nog een aantal plaatjes liggen die ik nog moet schilderen 😉 😀

groeten jeroen,.

Terug
Bovenaan