Fallschirmjäger Ardennen 1944

A

Anonymous

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste "echte" post. Dus ik zal mezelf gelijk even voor stellen. Ik ben Wijnand Pols, ben 16 jaar en woon in Ouderkerk a/d IJssel en dus niet in het moederschip 😛.
Ik ben sinds kort weer begonnen met modelbouwen (ben er ongeveer 4 jaar geleden mee gestopt).

Ik ben nu bezig met een klein dio'tje over het Ardennen Offensief. Het moet een panther g steelwheelversion bevatten met de 4 bekende para's van dragon achterop. Ook was ik van plan om nog een uitgeschakelde m2a3 in te voegen die mijn vader nog had liggen.

Ik wil julli een paar foto's (slechte kwaliteit ivm slechte camera) van 2 FJ's laten zien.

Graag jullie opmerkingen, reacties of suggesties voor zover jullie het kunnen zien.

Bedankt,

Wijnand

Hallo Wijnand,

inderdaad niet al te beste foto's, ik kan er dus niet echt iets over zeggen. In elk geval heb ik de indruk dat het er wel aardig uitziet over het algemeen. Alleen komen de gezichten zo te zien, en in mijn optiek althans, een beetje "popachtig" over.
Maar laat je niet ontmoedigen, in elk geval heb je een poging gedaan om de ogen te schilderen, daar prakkizeerde ik - toen ik (lang geleden) nog op die veelbelovende leeftijd was - niet eens over. Sterker nog, 34 jaar later heb ik me er nog steeds niet aan gewaagd.
Ga lekker door, lees veel en vaak hier op het forum (en er zijn er nog wel meer, zoals track-link en missing lynx, en vergeet vooral niet om je werk hier te laten zien!

Succes!

Kanne

Bedankt voor de reactie,

Dat idee had ik ook al toen ik naar de foto keek. Maar in het echt valt het wel mee, aangezien je op de foto het 3-dagen baardje etc. kan zien.

Ik heb nog een vraag, ik schilder mijn figuren met humbrol/revell. Ik zou echter graag willen weten waar jullie figuren mee schilderen, aangezien humbrol niet optimaal is voor gezichten.

Mvg,

Wijnand

acryl van oa vallejo, lifecolor en games workshop, maar ik gebruik nog wel eens een drupje humbrol hier en daar, olieverven zoals humbrol zijn prima geschikt om gezichten mee te schilderen, maar je zult ze dan wel moeten verdunnen, maar daar is al genoeg over geschreven. een stukje zoeken in de nieuwsgroep en dan vindt je genoeg!

ook over fotografen trouwens!

Timo

Hoi Wijnand,

figuren schilderen doe ik voornamelijk met Vallejo (kwast); voor de gezichtjes volg ik de methode die een tijd geleden eens gedemonstreerd is op een bouwavond in Groningen: basiskleur van Tamiya huidkleur, dan met "washes" van verdunde olieverf afwerken en accenten aanbrengen met, alweer, olieverf. Demo werd verzorgd door Jan Willem Fischer en is beschreven door Gert ten Brink (te vinden in de rubriek regio's en bouwavonden, zoek onder posts mbt Groningen of gebruik de zoekfunctie.
En als je in de gelegenheid bent, zou je eens een bouwavond bij jou in de buurt kunnen gaan bijwonen.

Groeten,

Kanne

Ik ben 'm zelf ook kwijt 😳
'k heb 'm wel uitgeprint destijds, maar hier op het forum zie ik 'm niet meer...

Misschien dat Gert ten Brink opheldering kan verschaffen?

Groeten,

Kanne

Terug
Bovenaan