Even voorstellen en foto's van projecten(nw project 20/2/10)

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2
Schalen
  1. 1:35
Voor de netheid ook maar even voorstellen:

Ik ben Oscar, 39 jaar en na een jaartje of 26 niet meer te hebben gebouwd toch weer begonnen. Vroeger een hele hoop Tamiya bouwpakketten gemaakt. Een diorama heeft de kwart eeuw overleefd:

26012509.jpg

27012509.jpg

Dit zijn m'n in tegenwoordige tijd gemaakte bouwsels tot nu toe. Ik heb inmiddels een meter of zo bouwpakketten, dioramaspulletjes en figuren aangeschaft, dus het virus aardig te pakken. Ook een airbrush, Set Vallejo verf en nog wat zaken. De spullen zijn er, nu ervaring opdoen.

modelbouw048.jpg

modelbouw050.jpg

modelbouw055.jpg

Oude Tamiya kit met een Verlinden stads ondergrondje;

17012509.jpg

20012509.jpg

Nog een oude kit, de Horch

Grille001.jpg

Grille005.jpg

Grille015.jpg

Grille018.jpg

Grille020.jpg

Grille024.jpg

En m'n eerste niet Tamiya kit, de Grille van Kirin. Leuke kit, voor het eerst dus ook losse tracklinks. En m'n eerste airbrush handeling. Ik ben er content mee. Vergeleken met jullie kunstwerken ziet het er niet uit, maar ik blijf oefenen natuurlijk. Valt mij wel op dat de foto veel kritischer is dan in real life 😳

Alle commentaar is welkom!

Groet
Oscar

Re: Even voorstellen en foto's van projectjes

Oscar Becker zei:
Ik ben er content mee. Vergeleken met jullie kustwerken ziet het er niet uit, maar ik blijf oefenen natuurlijk.

Kijk,

en dat is het belangrijkste, dat jij er blij mee bent.
Niks mis mee en je hebt ze tenminste afgemaakt, daar ontbreekt het vaak (bij mij) nog aan.

Welkom op het forum by the weg...

Mijn kunstwerken zijn ook geen Rembrandts en Picasso's.
Ik ga ook weer beginnen met oefenen, en dan nog eens, en nog eens, en nog eens... 😉

En geloof me,
97% hier doet hetzelfde...

Rico

Oscar,

Allereerst nog van harte welkom hier.
In je Grille zie ik al pinwashes, chippings en een mooi gelijk camopatroon. Je hebt nu dus ook een airbrush; dat gaat helemaal goed komen met jouw modelkusten.

😉 😉

Typfoutje verbeterd 😉

En bedankt voor het welkom. Volgende model is trouwens onderweg, wederom een oude kit van Tamiya, de Tiger I. Ik gebruik de oude sets om dingen te leren en proberen. Ik heb ook al wat moderne kits met PE verzameld maar die bewaar ik nog even.

Groet
Oscar

Ps vandaag een 000, 00 en 0 penseel aangeschaft. Jullie zien waarom. 😀

Tiger is af. Ik vind hem echter saai. Intussen ook een oude kit van Italeri gemakt, de Elefant. Hier ben ik wel over te spreken.

Elefant2009014.jpg

Elefant2009016.jpg

Elefant2009017.jpg

Elefant2009023.jpg

Elefant2009024.jpg

Elefant2009025.jpg

Elefant2009026.jpg

Helaas is een groot deel van het contrast verloren gegaan met al het verouderen. In ieder geval weer een paar nieuwe dingen kunnen proberen. Valt me op dat in het echt alles veel minder grof lijkt dan op de foto. De tracks zijn van Hobby Bos, de commandant is ook am. De rest is uit de doos. Hij moet trouwens nog z'n matte jasje krijgen. Eerst maar is goed drogen.

alle commentaar is welkom.

Oscar Becker zei:
Valt me op dat in het echt alles veel minder grof lijkt dan op de foto. ...

Foto's zijn vaak de verraders.

Je ziet dingen die je niet eerder zijn opgevallen.
Zie het als een les, aan jou de keus wat je er mee doet.
Verbeter je het of neem je het mee naar een volgend model?
Ik neem het meestal maar weer mee voor een volgende...

In mijn ogen mag je iets rustiger aan doen met het metaliseren van je afgesleten oppervlakken,
je hebt heel veel blank staal op je model... 😉

Rico

Re: Even voorstellen en foto's van projectjes(nw project 12-7-9)

En de volgende in de rij. Ik was hier voor de foc al mee begonnen. Normaal heb ik de afspraak met mezelf niet met een nieuwe doos te beginnen voordat de oude geheel klaar is maar nood breekt wetten. Dit is een Tamiya Sturmtiger. Ik had er twee Verlinden Update setjes bij maar daar heb ik niet al te veel van gebruikt. De figuurtjes zijn ook van Verlinden.

Hij is helaas een stuk donkerder geworden dan de bedoeling was. Lang leve de modulatie techniek. 😳 Daar valt nog een hoop mee te leren. Ik heb op zich wel beter airbrush werk kunnen maken dan tot nu toe dankzij een andere verdunmethode. Water en een druppeltje zeep ipv water en spiritus. Verder wat geexperimenteerd met pigmenten. Ik vind 'm toch weer leuk geworden.

Sturmtiger024.jpg

Sturmtiger013.jpg

Sturmtiger014.jpg

Sturmtiger016.jpg

Sturmtiger020.jpg

Sturmtiger025.jpg

Sturmtiger027.jpg

Sturmtiger028.jpg

Sturmtiger032.jpg

Sturmtiger037.jpg

Sturmtiger038.jpg

Sturmtiger039.jpg

Sturmtiger045.jpg

Sturmtiger046.jpg

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Groet Oscar

Ps> Volgende in de rij Italeri RSO met pak 40, een updatesetje en Friuls 😀

Wat ik vind? Dat jij heel snel bijleert Oscar! 😱

Die SturmTiger zou ik eens in het echt moeten zien, maar ook hier zitten er weer veel technieken in. Hij glimt alleen nog wel en ik begrijp ook niet direct wat je wilde bereiken met die kwaststrepen onder de loop en aan de covers voor de uitlaten. Maar misschien zie je dat in het echt dus niet zo erg.

Geef alleen die mannen een ander kaartje, want dat ziet er veel te simpel uit. Ik kan je wel een echte stafkaart op schaal toesturen als je wilt. Of als je een goeie printer hebt, kan ik 'm wel mailen. Ik hoor het wel. 😉

Ptr

Hoi Oscar,

Dat gaat helemaal goed komen met jou!Vergelijk zelf maar eens de horch met je sturmtiger wat een verschil.
Ik vind het altijd goed om te zien als men plezier heeft in onze hobby en dat heb jij volgens mij zeker.

Groeten,

Roger

Heren, bedankt voor jullie reacties.

@Peter: In het echt glimt die bijna niet meer. Het geeft wat mij betreft alleen nog een glans die ´m iets metaalachtig geeft. Die vegen heb je wel gelijk in. Ze vallen op de foto meer op dan in het echt. Is weer iets wat ik meeneem naar de RSO, goed controleren na gedaan werk. Een vlugge schoonmaak met een bezem dan maar om hitte goed te kunnen afstralen? 😉

Ik zal je een PB sturen voor het stafkaart bestandje, ben benieuwd.

@Roger: dat plezier is er zeker!

Terug
Bovenaan