Euro Scale Modelling 2023

Erik Zeeman

Lid van de TWENOT
Interesses
legervoertuigen in het algemeen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
van alles
Beste ESM bezoekers,

Zaterdag 25 nopvember 2023 is het weer zover .... Euro Scale Modelling 2023 gaat om 10 uur van start.
Echter is het zo dat in Expo meer evenementen plaats vinden waarvan er 1 om negen uur start op de boven verdieping van Expo en om half tien een evenement in Zaal 1.
Er zullen dus mensen naar binnengaan terwijl u nog in de rij staat voor de ESM. ESM gaat pas om tien uur open om de clubs de gelegenheid te geven hun stands op te bouwen.

Ga dus niet klagen of vervelend doen tegen mensen die niets met de ESM te maken hebben. Ga ook niet tegen onze vrijwilligers lopen klagen die doen hun best. Maar heb dus even geduld. We proberen om half tien de kassa te openen zodat de eerste alvast hun ticket kunnen laten scannen maar de ESM blijft dicht tot tien uur.

Wij vragen hier begrip voor.

Namens de ESM organisatie.

Henk Hirs
ESM 2023 Coördinator
Voorzitter IPMS Nederland.

even ter info wel zo makkelijk

Aangezien ik pas om 10 uur naar binnen mag om achter de TWENOT tafel plaats te nemen wordt het nog even kijken hoe mijn kratjes eerder binnen te krijgen ….

Voor de Twenot stand show17008503510791983543384112884811.jpg
@Walter Jonkers : ik zit met hetzelfde. We kunnen voor 10u de toegangskaarten laten scannen. Ik probeerde er 9:45 te zijn. Als we elkaar proberen te treffen bij de entree, kunnen we om de beurt onze spullen hiernaartoe brengen. Dan staat het na 10:00 sneller op de stand. Ik pb je mijn 06-nummer.

Tot morgen, Jan

Alles ingepakt vanmiddag naar Houten start met opbouwen en morgen de hele dag vermaak

Ik ben er ook klaar voor. Alles ingepakt:
download (5).jpeg download (6).jpeg

Mijn vrouw had me door, en dreigde hier mee:
download (4).jpeg

Maar niet verder vertellen: ik heb deze ook nog:
download (7).jpeg
en als niets meer wil
download (8).jpeg en images (5).jpeg

Het leuke is, dat hier zoveel variatie in de modelbouw te zien is: De “karton-pouce” schaal 1:1

IMG_1816.jpeg

Een mensen die hun kelder leeg ruimen:
IMG_1815.jpeg
Hier lag mijn jeugd op de tafel, en vond ik de Airfix catalogus uit 1973. (De oorzak van al het kwaad)

Laatst bewerkt:
En met stip de meest gestelde vraag (door Twenot’ers vooral…): is het de bedoeling dat ze nog een verflaagje krijgen? 🙄

Ik weet niet of al jou projecten van zo'n hoog bouw gehalte zijn, maar het is gewoon zonde om er verf op te doen. Ze zijn adembenemend indrukwekkend.
Dank voor het compliment. Maar zou dit idee ook niet zo ontstaan omdat de meeste voertuigen die gebouwd worden doorgaans hun “naakte fase” maar heel kort hebben en niet op een beurs worden geplaatst. Ik denk dat er onder heel wat verfjasjes dit beeld schuilgaat.
Je merkt wel dat ze op deze wijze aandacht trekken en dat daardoor heel wat gesprekken ontstaan over diensttijd, bouwtechnieken, schilderen. Als ze groen zouden zijn denk ik dat dit minder zal zijn omdat ze minder opvallen. Maar dan is de vraag natuurlijk: waar bouw je ze voor en wat wil je ermee. Vanuit eigen perspectief wil ik uiteraard realistisch geschilderde voertuigen met alles er op en er aan. Maar als je modelbouw wil laten zien aan mensen dan is het ongeschilderde met alles er op en er aan zichtbaar misschien wel het leukste.
Tja…kom maar op met die dobbelset @Sylly's Mini Models !

…sfeervolle foto’s Piet! Hoeveel makke schapen gaan er in een/achter een ……?

Terug
Bovenaan