Erwin Verhoeve- Pz.II ausf.c (update 30-11-06)

jan peters zei:
Gelukkig heb je de tracks gecorrigeerd, ik kan weer met een gerust hart gaan slapen :)

Kijk, daar doe je het nou voor he :D

Maaruh, bedankt Jan... de luchtkwast hoop ik eigenlijk van de week er al bij te kunnen pakken voor een eerste primerlaagje... I'll be back ;)
 
Gisteravond de primer gespoten en vandaag ff wat eerder klaar met werken en dus de camo ook gespoten.

Panzer met primer:

picture008mediumwt6.jpg


picture009mediumnf3.jpg


Panzer met camo:

picture014mediumnp1.jpg


picture016mediumxv9.jpg


picture017mediumfv5.jpg


picture018mediumdf9.jpg


picture020mediumsp8.jpg


picture021mediumur5.jpg


Naar aanleiding van de post van Richard de proef op de som of de camo op foto's inderdaad erg moeilijk te zien is:

picture024mediumhp3.jpg


picture025mediumge8.jpg


Ik moet zeggen dat ik er zelf tot nu best tevree mee ben maar opmerkingen en kritiek blijven natuurlijk altijd welkom!! :D

O ja, en ik zit nu een beetje in dubio... weet iemand of de divisie symbolen van de 9de geel of wit waren (ik heb nl. decals in beide kleuren)? en hoe de panzer nummering werkte, ik heb hier nl. geen duidelijke docu/foto's van kunnen vinden tot nu helaas. :huil:

groet, Erwin
 
Hier ook van mij weer de eerste post :)

Ben ondertussen weer een heel klein beetje verder... decaltjes zitten erop; deel nat, deels droog en ook nog wat stencilit... rubberwieltjes geverfd en een vliegtuigherkenningsvlag van milliput toegevoegd. Denk dat alles nu klaar is voor de weathering. Tracks doe ik pas als allerlaatst verven.

Ik ben alleen nogal aan het stoeien met mijn camera, de vlag is nl. oker van kleur maar komt nu op foto behoorlijk fel geel over helaas. De goede instellingen vinden voor dit soort detailfoto's is toch ook nog behoorlijk ingewikkeld :huh:

Anyway, gelukkig hebben we deze fotootjes nog 8) :

picture007mediumbl6.jpg


picture006mediummc9.jpg


picture008mediumds0.jpg


picture001mediumll2.jpg


picture002mediumgp9.jpg


groet, Erwin

ps. ik kan de datum van mijn originele post nu dus niet meer aanpassen nu ik met een nieuwe account heb moeten beginnen.

ps2. de groene rol op het achterdek komt niet meer terug... dit was wat rest-milliput, maar ik vind het geen geslaagd experiment.
 
Hoi nieuweling :p
Begint er nu echt op te lijken Erwin! Ik zie alleen hier en daar nog wat overspray, maar dat zul je nog wel wegwerken neem ik aan ;)
De vliegtuigherkenningsvlag, moet dat niet een hakenkruisvlag zijn?
Jan :)
 
jan peters zei:
Hoi nieuweling :p
Begint er nu echt op te lijken Erwin! Ik zie alleen hier en daar nog wat overspray, maar dat zul je nog wel wegwerken neem ik aan ;)
Jan :)

Ik moet zeggen dat de overspray mij tot nu niet was opgevallen..... ik wilde hierna (voor het eerst) wat filtertjes gaan probereren en dan nog wat (pin)washes, dus ik denk dat als dat gebeurd is de overspray ook behoorlijk minder opvalt.
jan peters zei:
De vliegtuigherkenningsvlag, moet dat niet een hakenkruisvlag zijn?

Jan, dat is juist het mooie.
Ik heb net de boeken van Overste Brongers "Opmars naar Rotterdam" doorgelezen en daarin wordt meerder malen over deze geel-oranje lappen gesproken t.b.v. de vliegtuigherkenning. Door deze lappen werden de panzers nl. regelmatig aangezien voor franse panzers en dus in eerste instantie niet door ons leger aangevallen. (Deze verwisseling werd trouwens tot het eind toe volgehouden door de kantonnementscommandant van Dordt, lt.kol. J.A. Mussert)
 
Het heeft weer een stevig tijdje geduurd maar hierbij ook van mij weer wat nieuwe plaatjes. Ik heb ondertussen behoorlijk gestoeid met de filters. Gele, oranje en blauwe geprobeerd maar door de donkere ondergrond is praktisch niks zichtbaar.

Nog wel een washje erover heen gedaan en uiteindelijk nog wat pigment.
Heb er express geen chips op gezet om een zo nieuw mogelijke panzer te simuleren.
Hopelijk vinden jullie het wat... zo niet, graag tips/commentaar!!! 8)

groet, Erwin

picture003largekh7.jpg


picture004largepj0.jpg


picture005largeoc8.jpg


picture008largeqm4.jpg
 
Dat ziet er goed uit!! Erg mooie verwering, en lekker geen chips :p
Een opmerking: de luiken horen ook aan de binnenkant panzergrau te zijn, zo in het wit steken ze wel erg af tegen de rest van het voertuig (vonden de duitsers toen ook al ;)) en probeer de luchtherkennings iets meer op de tank te drukken, zo lijkt hij iets te zweven (ok, twee opmerkingen dus..)
Jan :D
 
Hij is stoer Erwin! Errug donker. Even wennen maar ze schijnen ook vrij donker geweest te zijn.... Ik zou nog overwegen om een pinwash van zand toe te voegen; vooral op het chassis (op de randjes van de luiken en in het raster van je fenders bijv.) Hij is namelijk niet alleen onbeschadigd maar ook nog onacceptabel schoon! ;)

PEter
 
Mooi Erwin! Bescheiden en toch een duidelijk geval van een oosterse zandweg ganger. :D Mischien datje nog iest kunt met olie vlekken o.i.d., of iets om het doffe een beetje te breken naast enkel de vlag.

groetjes
 
Thanks, mannen!!

@ Jan: Ik heb eigenlijk de luiken zo gelaten om een beetje kleurcontrast te krijgen... anders is 'ie ook zo donker :huh: Dus daar ga ik niks aan veranderen, de vlag daarentegen ga ik zeker kijken wat ik daar nog aan kan doen.

@ PE-ter: heb je een punt, zal idd nog eens een voorzichtig pinwashje her en der gaan zetten.

@ Boris: jammer, had geloof ik toch beter m'n best moeten doen om hem op een westerling te laten lijken :D Deze moet er nl. 1tje voorstellen die in de buurt van Dordrecht gereden zou kunnen hebben :) (vandaar ook geen schade en alleen een stoflaagje... deze heeft nl. alleen een plezierreisje vanuit Duitsland gehad en verder nog geen actie ;) )

groet, Erwin
 
Haai 8) ,

Hierbij ook weer even snel 2 plaatjes van mij....

Ik heb ondertussen aan de Panzer nog weinig gedaan (lees: niks :) ) maar ben daarentegen wel druk geweest met het ondergrondje en een figuurtje.

De ondergrond is een plaatje styrofoam met een ingekrast straatpatroon, het taludje is hier ook van gemaakt. Is de eerste keer dat ik zoiets heb gemaakt op deze manier, maar bevalt me erg goed eigenlijk.

picture022largeia7.jpg


Het figuurtje is een combi uit Italeri's "tank crew" set. Ik heb verschillende onderdelen gecombineerd en deze uiteindelijk weer behoorlijk moeten opvullen. Ook dit was een eerste "figuur-verbouw-poging". Zelf heb ik het idee dat de schouderpartij nog behoorlijk uit de kluiten is gewassen, maar graag jullie commentaar/tips om van deze poging een correct figuurtje te maken. (o ja, hij moet dalijk in de toren komen waarbij hij de luiken met beide handen vast heeft)

picture015largerw4.jpg


Vanaf nu dus nog het figuurtje afmaken (even wachten tot ik de verf van Mol binnen heb), het naamplaatje maken en het panzertje nog wat opleuken en dan ben ik er klaar mee :D. (alles ziet er dus nog goed uit om de dead-line te kunnen gaan halen :nouja: )

Alle commentaar is wederom welkom!!!

groet, Erwin
 
zn bovenarmen zijn breder dan zijn bovenbenen: dan klopt er iets niet. Als ik jou was zou ik het verhelpen want het is zonde om zo'n goed model te verpesten met een voor het menselijk oog storende anatomische 'fout'

Enkel opbouwend bedoeld.
 
Benjamin de Groot zei:
zn bovenarmen zijn breder dan zijn bovenbenen: dan klopt er iets niet. Als ik jou was zou ik het verhelpen want het is zonde om zo'n goed model te verpesten met een voor het menselijk oog storende anatomische 'fout'

Enkel opbouwend bedoeld.

Thanks Benjamin. Dit is commentaar waar ik wat mee kan. Zelf was ik er al niet helemaal tevreden over maar kon niet helemaal de vinger op de zere plek leggen. Vond alleen de schouders wat groot maar kon het niet helemaal in perspectief plaatsen :huh:
Zal van de week eens kijken wat ik eraf kan schaven om een kloppend mannetje te krijgen 8)

groet, Erwin
 
Helaas de dead-line niet helemaal goed gehaald. Het figuurtje heb ik voorlopig op een hold gezet. Dit wilde maar niks worden. Wellicht dat ik hier in de toekomst nog eens moed voor kan verzamelen. :nouja:

Anyway, de uiteindelijk fotootjes staan er nog net voor het sluiten van de inschrijving bij.

groet, Erwin
 
Terug
Bovenaan