Ervaringen met AK interactive verf?

Gert Mons

Lid van de TWENOT
Interesses
moderne pantservoertuigen
Schalen
  1. 1:35
Ik heb nog nooit AK interactive verf gekocht, heb voornamelijk Valleyo. Ik zag dat MBK de AK interactive range nu uit het programma doet, omdat AK schijnbaar een derde generatie modelbouwverf heeft ontwikkeld. Is het de moeite om de AK interactive nog aan te schaffen, of hebben sommigen van jullie er slechte ervaringen mee?

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
Nu bezig met
Bergepanther
Ik heb wat kleurtjes in gebruik, niet veel mis mee, maar ik gebruik het niet om te kwasten. Geen idee of de kleurtjes allemaal overeenkomen met de werkelijkheid, maar ik ben er tevreden mee, net als vallejo trouwens

Bert Koopman

Lid van de TWENOT
Interesses
Softtop voertuigen Duits WWII
En dan speciaal in de V-2 troepen met hun voertuigen.
Schalen
Nu bezig met
Net gereed een Meillerwagen met Rheinbote conversie
Op de werkbank een T-stoff heater voor de V2.
Ooit twee kleuren gekocht bij het eerste gebruik prima maar na een jaar totaal geschift en niet meer bruikbaar.
Met veel pijn en moeite twee vervangende gekregen op een beurs maar ook die gaven na verloop van tijd het zelfde effect.
Ik houd het dus maar op Valleyo , Ammo en de oude vertrouwde Humbrol.

Bert

Hallo Gert,

Zelf gebruik ik Tamiya acrylverven voor te airbrushen.
AK Interactive en Humbrol gebruik ik voor washes, drybrushen en detailwerk.

Net als bij Bert, is ook mijn ervaring, dat de AK verven soms na bepaalde tijd gaan schiften of uitdrogen.
Ik dacht, dat AK en Humbrol enamels (emaille-verven) zijn, waarbij ik vermoed, dat de afsluiting van een potje Humbrol beter is dan een flesje AK.
Het is voor mij echter geen reden, AK niet te kopen.

Grtz,
Hans

Gert Mons

Lid van de TWENOT
Interesses
moderne pantservoertuigen
Schalen
Beste mensen,
mijn dank voor jullie reacties. Omdat ik langere tijd met mijn voorraad verf wil doen, zal ik uitsluitend de AK verf kopen die ik dit jaar zal gebruiken.
Groeten,
Gert

Bovenaan