Erik van Mierlo -> Humber Scout Car

Erik van Mierlo

Lid van de TWENOT
Voor deze FOC ben ik bezig met de Humber Scout Car van Bronco. Een erg mooi kitje waar toch nog wel het één en ander aan te doen valt.

t_166431.jpg

Ik wil de Humber in een setting neerzetten waarbij hij hard door een bocht sjeest. Dit betekend dus dat de wielophanging gedeeltelijk nieuw gemaakt moet worden en dat de voorwielen schuin gezet moeten worden. Hieronder een foto van de vorderingen tot nu toe...

HumberSC_20091121_01.jpg

Hieronder nog twee slechte foto's om het idee van de overhangende Humber weer te geven...

HumberSC_20091121_02.jpg

HumberSC_20091121_03.jpg

Groet,

Erik

Hoi Erik,

Ik had je de vorige bouwavond helemaal niet kunnen vragen (geef toe, Richard hield je uiteindelijk van het werk af 😉 ) naar het hoe en wat van deze ophanging maar nu begrijp ik het, stoer idee.

Ga je ook nog het ondergrondje zo maken dat er zand opspat?

Hoe is het eigenlijk met je Tripolitaanse (?) weg?

Heren,

Bedankt! Ik had eigenlijk in mijn hoofd om hem nog wat meer te laten overhellen maar dat is niet gelukt. Misschien maar goed ook wat het komt zo inderdaad wel realistisch over. Die achterwielophanging aanpassen en detailleren is me heel erg meegevallen. De figuren voor in de Humber worden waarschijnlijk een ander verhaal... 😕

Jochem,

Opspattend zand word wat lastig ben ik bang maar waarschijnlijk wel een modderige weg.

De Tripolitaanse weg... De setting die ik voor ogen heb speelt zich eigenlijk af bij Derna maar dat is een detail! Ik ben er laatst na de SMC in Eindhoven wat verder mee gegaan. Ik had daar wat grasplantjes gekocht van MiniNatur en dat lukt wel aardig.

Groet,

Erik

Terug
Bovenaan