[Erik] Mark V Westfront

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Hallo allemaal,

Nu de vakantie voor mij ook eindelijk begonnen is ga ik eindelijk beginnen met de bouw voor de nieuwe Foc.
Ik heb ervoor gekozen om een Mark V tank te bouwen, twee jaar geleden zijn we op een behoorlijk indrukwekkende reis langs het westfront gegaan, tijdens die reis heb ik besloten dat ik erg graag eens een Mark V tank wil bouwen en de Foc is daar natuurlijk een uitgelezen kans voor.
Voor de bouw heb ik gekozen voor de male versie van Meng, nu schijnt de kit niet helemaal zonder fouten te zijn maar dat laat ik voor wat het is.

762px-thumbnail.jpg
(bron:wikipedia)
Bovenstaande foto gebruik ik als inspiratie (onder andere), hoewel dit een Mark IV is kan de setting best wel gebruikt worden en er mag natuurlijk best wel wat schade toegevoegd worden.

IMG_0268.jpg
Qua bouw is de eerste kop er af, geen gekke fit problemen tegengekomen. tot nu toe wel een lekker wegbouwend kitje met weinig flash ook.

Mvg,

Erik

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Erik,

Welkom bij deze FOC! Super dat je meedoet.....en ook met een zeer interessant onderwerp. We hebben totop heden 7 deelnemers, maar er is lekker wat variatie....van WO1, WO2 naar Vietnam....van kleine schaal naar grote schaal en van soft-skin naar Pantser!

Maak er wat moois van.

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Tijd voor een korte update,
Op dit moment nog even aan het wachten op de laatste verfjes (mn voorraad is over de jaren heen heel wisselend slechter geworden).
Niet enorm veel progressie en ik moet echt even een betere camera gaan regelen want met mn telefoon is het ook net niet helemaal (hoewel dat in vergelijking met jaren geleden ook al wel stukken beter is.

IMG_0318.jpgIMG_0319.jpg

Het interieur doe ik met de kwast, je gaat er straks helaas ook echt bar weinig van zien als het model klaar is.

Mvg,

Erik

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
De laatste update voor vandaag, hoewel t technisch gezien al de volgende dag is :p

IMG_0341.jpgIMG_0342.jpg

Vandaag was echt een lekkere hobby dag, ik merk dat ik er echt weer heel erg in begin te komen en zeker nu de ondergrond ook wat vorm begint aan te nemen merk ik dat ik echt weer in de ouderwetse flow begin te raken, na jaren af en aan te hebben gebouwd zit ik er echt weer heel erg in eindelijk. hoewel ik in het begin heel erg twijfelde of t interieur wel een beetje netjes zou worden twijfel ik daar nu ook een hoop minder door (de slechte stukken zitten best wel achter de goede stukken).
Vrijdag komt de lijst voor om het diorama binnen en ga ik de buitenkant van t diorama ook verder afwerken.

We gaan weer gestaag verder morgen

Mooi werk!!
Ik zoek me suf naar de Mk.1 van Tacom...

Mag ik een suggestie doen? Maak de ondergrond aan de voorkant van de tank iets ruimer, zodat deze binnen de randen valt en zet de tank minder stijl. Denk dat dat esthetisch beter oogt.

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Erik,

Mooie dramatische setting!
Leuk om te horen dat je de "flow" weer terug hebt. Motivatie-problemen is iets waar we denk ik allemaal wel mee te maken krijgen van tijd tot tijd......maar gewoon weer even lekker hobbyen, geef je vaak toch weer een boost.....het lastige is vaak om juist dat eerste stapje weer te nemen en echt achter je bureautje te kruipen!

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Erik,

Je zat zo lekker in de "flow"....heb je nog tijd gehad om verder te gaan met dit interessante diorama?
Ja inderdaad, in mn vakantie aan mn neus geopereerd en in combinatie met de hittegolf toen hakte dat er aardig in even.
Ben op een laag pitje aan het doorbouwen, zal binnenkort weer even posten maar het staat zeker niet on-hold.
Soms stiekem even een vliegding tussendoor om even wat van spijs te veranderen maar die leg ik vandaag of morgen weer aan de kant en dan ga ik weer heerlijk door met deze.

Bovenaan