(Erik) Let'er roll

Erik Zeeman

Lid van de TWENOT
Interesses
legervoertuigen in het algemeen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
van alles
ik had al eens een berichtje geplaatst in allerhanden over de Sherman tank van Lt. Col. Abrams tijdens het Ardennen gebeuren 80 jaar geleden
dat begon al aardig te vorderen en was bijna klaar om het resin water te gieten
20241211_190128.webp
en bij dat water zit nu het probleem , de eerste laag ging prima en was met 24 uur keurig uitgehard en perfect glad👍🙂
er moest eigenlijk nog een klein laagje van een halve centimeter bij voordat ik de ijslaag erop zou maken.
helaas is bij de tweede laag water iets verkeerd gegaan want na een dag was het alleen een stroperige brij 😱😢😭
ik ben nog een paar dagen bezig geweest om er nog wat van te maken maar helaas😫🥺ik heb besloten het ondergrondje inclusief brug
weg te gooien want daar kon ik niks meer mee dus nu maar met een nieuw ondergrondje het plan van de Sherman Thunderbolt 6 nieuw leven inblazen
en dat ga ik tijdens deze FOC doen
de bomen heb ik nog kunnen behouden deze zaten nog niet vast en waren afgelopen Oktober bij de Intratuin in Duiven gekocht waar ik toen met mijn oude moedertje was , want zij is zelf al jaren met kerst tijd heel creatief een kerst dorp aan het maken
ik heb het knutselen niet van een vreemde🙂
20241124_134658.webp
en dat voor iemand van 82
ik had nog meer materialen gekocht bij de intratuin en ook bij de action dus ik ga eens bedenken wat ik nu ga maken
in ieder geval zijn het allemaal materialen uit de genoemde winkels of rest stukjes uit diverse afval containers of iets dergelijks
20241224_101018.webp

20241224_101115.webp
genoeg materiaal om wat mee te doen dus morgen maar aan de slag🤓👍

Leuk dat je moeder nog zo creatief is !🙂

En te zien aan jouw voorraad materiaal kun jij nu ook goed vooruit (wel jammer van dat water debacle 😱)

Happy Terraforming 👍

ik had nog meer materialen gekocht bij de intratuin en ook bij de action dus ik ga eens bedenken wat ik nu ga maken
in ieder geval zijn het allemaal materialen uit de genoemde winkels of rest stukjes uit diverse afval containers of iets dergelijks
Absoluut! Erik, zo te zien snap je precies wat de uitdaging is van deze FOC.......en die bomen waren mij ook al opgevallen bij de Intratuin!

Maak er wat moois van, Erik. Succes!

Stom toevallig heb ik 2 weken terug ook zo iets gekocht bij de lokale Intratuin om eens te proberen. Het meeste spul daar vind ik te grof voor 1/35.
De stam, bestaande uit ijzerdraad omwonden met tape, knapte enorm op door deze te bestrijken met een laagje bruine acrylpasta voor grondwerk. (AK)
De blaadjes heb ik lichtgroen gespoten omdat mijn boompje in een lente setting komt te staan.
Ik ga er zeker nog wat van halen komende week.

Stom toevallig heb ik 2 weken terug ook zo iets gekocht bij de lokale Intratuin om eens te proberen. Het meeste spul daar vind ik te grof voor 1/35.
De stam, bestaande uit ijzerdraad omwonden met tape, knapte enorm op door deze te bestrijken met een laagje bruine acrylpasta voor grondwerk. (AK)
De blaadjes heb ik lichtgroen gespoten omdat mijn boompje in een lente setting komt te staan.
Ik ga er zeker nog wat van halen komende week.
@Rob Plas ik heb precies hetzelfde gedaan gewoon een kleine update daarna inspuiten met spuitlijm van de action en wat sneeuw poeder erover strooien

nou laat ik de voorzet dan maar geven
ik ben dus op 25 December begonnen met het ondergrondje eerst een houten plaatje ongeveer A4 formaat
FOC 1.webp
een tijdje terug zag ik in een afval container een paar bouwplaatjes liggen met twee dunne laagjes met foam ertussen lekker ligt en makkelijk te verwerken en ook belangrijk GRATIS😉
FOC 2.webp
hiervan heb ik wat stukken uitgezaagd om de basis neer te zetten
FOC 3.webp
van de Intratuin wat houtbrokken uitgezocht en van de Action allesvuller en fijn zand
FOC 4.webp
FOC 5.webpFOC 8.webp
dit heb ik gemengd met een beetje water om wat grond structuur te krijgen en daarna met een paletmes en spateltjes (ook Action)
het mengsel aangebracht
FOC 7.webp
eerst de schuine kanten met gewone allesvuller en daar de houtbrokken op aangebracht
en daarna het allesvuller/zand mengsel aangebracht
FOC 10.webp
nu eerst wat op de zijkanten maken en wat kleur aanbrengen denk ik
maar dat een volgende keer🤓👌👍

even kort door de bocht mijn mislukte FOC diorama van de sherman van Lt.Col. Abrams is klaar
grondwerk is een allegaartje bij elkaar geveegde overblijfsels van het kerst tafereel van mijn moeder (zie eerdere foto)
alles geverfd en twee boompjes bij de Intratuin gekocht en wat takjes uit de tuin
en dit is het eind resultaat
Abrams dio 1.webpAbrams dio 2.webpAbrams dio 3.webpAbrams dio 4.webpAbrams dio 5.webpAbrams dio 6.webpAbrams dio 7.webpAbrams dio 8.webp
lekker blijven plakken🤓👍👌

Terug
Bovenaan