[erik bakker] voorlopig: iets met krijgsgevangenen.

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
hallo,

voor deze foc ga ik proberen (ik moet immers tussendoor ook nog effe examen havo doen) en diorama neer te zetten.
in dit diorama ga ik onder andere de volgende sets gebruiken.
-tamiya sdkfz 251/1 als door de amerikanen veroverd voertuig en veranderd in gewonden transport. (ik heb er fotos van maar dat was meer rond bastogne)
-dragon us infantry 2nd armor div. (begeleiden de POW's)
-tamiya military police set (met de motorfiets daarbij, de verkeersregelaar laat het gewonden transport samen met de motorfiets paseren)
-tamiya m21 halftrack. (is net stopgezet door de verkeersregelaar)
-masterbox pow set (spreekt voor zichzelf dus)
ik wil het plaatsen in een dorpje wat behoorlijk onder de gevechten heeft geleden, het moet op een soort van kruising/pleintje plaatsvinden.

het is nog niet het definitieve plan maar volgens mij kun je nu wel een idee krijgen van wat ik ga doen.

groeten erik.

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Skfz.251/1 en Amerikanen binnen de foc-periode gaat eigenlijk niet. De enige mogelijkheid voor een buitgemaakte 251 (in werkelijkheid uitgeschakeld) die ik voor deze periode in de Amerikaanse sector kan vinden is een 251/7 (D) van GvB. Voor de Britse sector lijken er veel meer mogelijkheden te zijn...
Misschien nog een andere ideetje dat ik voor je kan checken?

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
hallo,

de mortier valt toch weg onder een zeil en dus kan ik deze toch als gewone halftrack neerzetten.
die duitse halftrack laat ik dan weg.
misschien dat ik de m3 stuart die ik ooit heb gebouwd er dan voor in de plaats zet, die heeft er volgens mij op zeker toch wel rond gereden, toch??.
als ik de halftrack zonder halftrack wil neerzetten, moet er dan een mg ring op komen??

groeten erik.

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
erik bakker zei:
misschien dat ik de m3 stuart die ik ooit heb gebouwd er dan voor in de plaats zet, die heeft er volgens mij op zeker toch wel rond gereden, toch??
Niet met Amerikaanse markeringen. De M3 heeft in Britse dienst wel rondgetufd.
Voor een Amerikaanse lichte tank moet je de M5A1 hebben (AFV Club kit).

Halftrack zonder halftrack? Ik neem aan dat je bedoelt, halftrack zonder mortier?
Een MG ring is niet noodzakelijk, maar het is wel een karakteristieke versie. Ik zou overigens kiezen voor een DML kit.

Groet, MartinD

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
als ik het geld allemaal had gehad had ik zeker de dml gekocht, maarja deze voldoet ook wel en die had ik toch op de stapel liggen. de m3 valt dus ook af, dus dan beperk ik het maar tot 1 voertuig. tenzij ik in de tussentijd nog iets anders vind. allemaal bedankt trouwens weer.

groeten erik.

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
tsja het voertuig duurt meestal toch niet het langst, bij mij duren de dio's langer. maar volgens mij heb ik mazzel en heb ik op z'n minst nog 3 of 4 weken na mijn examens.

*edit: blijkt toch 2 weken te zijn.
groeten erik.

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
ik heb nog eventjes weer op het internet gezocht en ik las dat de flakpanzer 38t gepard in is gezet in normandie.
is deze ook in de foc periode gebruikt.

groeten erik.

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Ja, de HJ heeft er in de nachtaanval op Bretteville ook eentje verloren (nacht 8/9 juni). Ook andere eenheden hadden ze. Kijk hier eens bij Flakpz38: Klik. Ook hier geldt weer dat ze in de FOC-periode niet in de Amerikaanse sector gevochten hebben.

Gelinkt van hier

Gelinkt van hier

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Ha die Erik,

Jij schrijft bij Johanna:
ik lees deze topic nu pas net voor het eerst, en ik begrijp nu waarom je mijn idee zo bekend voor kwam .
wat is de kans dat ik zonder jouw topic te lezen op het zelfde idee kom, vraag ik me dan af.
jij ook veel succes met dit dio.

Dan heb je waarschijnlijk mijn topic ook nog niet gezien ;) ...

Leuk om te lezen dat nog iemand Dragon's US 2nd Div. en MB's "captives 1944" gaat gebruiken. Nu had "men" dat wel kunnen verwachten: wanneer je een strand-dio wil maken met en Amerikanen en Duitsers, dan kom je al gauw op deze setting.

Vind het dus mooi om te zien hoe drie verschillende mensen drie verschillende invalshoeken en uitwerking hebben van hetzelfde idee. Go for it!

Blijf deze zeker volgen.

Groeten, Richard.

Arno Riedel

† Overleden
Gelukkig gebruik ik mijn duitse POW niet in mijn Bretagne dio.
Anders krijgen we hier nog meer krijgsgevangenen dan in het echt. :D
Iemand deze overnemen op D-Day(gratis)

Cheerio, Arno

Nou Arno, in de begindagen van de invasie waren er op een bepaald moment zoveel POW dat de geallieerden bijna niet meer wisten waar ze met al die Duitsers na toe moesten, wat dat betreft zijn we hier nog niet aan die tax ;)

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
de juiste sherman is inmiddels binnen dankzij menno schuite, binnenkort waarschijnlijk een foto update.
*edit: het is de m4 sherman early van tamiya, juist die ene waar mijn broertje ook mee bezig is.
groeten erik

Bovenaan