[erik b.] LAV 25 Recovery.

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
Hallo allemaal,

Bij deze schrijf ik me in voor de foc met de lav 25 recovery van trumpeter, kitje ziet er leuk uit en ik denk dat ie binnen een dag gedaan kan worden (zo ongeveer dan)
ben nog even aan het kijken of ik voor andere wielen ga of dat ik er een vroege irak of afghanistan van ga maken.
*ik denk dat het een latere wordt, dus er moeten andere banden bij en een andere uitlaat. achter het voertuig komt een andere lav die met trek balken (of hoe dat ook alweer heet) afgesleept wordt, de andere lav is al klaar maar moet een keer overgespoten worden, het ging namelijk aardig mis bij het weatheren.

Groeten Erik

het begin is gemaakt, nog geen foto's.
er is wat aftermarket besteld, andere wielen en andere uitlaat.
de pasvorm van de kit is opzich wel goed, hier een daar wat kieren, zeker op de romphelften.

Groeten Erik

Ha die Erik,

Heb even op het model gegoogeld (niet te verwarren met gegoocheld...) want ik kende het niet. Moet eerlijk zeggen dat het model mij niet echt kan bekoren. Afghanistan is wel een mooi theater om de Lav vol te gooien met bepakkingen etc. Ga je ook een set van Black Dog gebruiken?

Succes met de deelname.

groeten, Richard.

ik moet nog even zien wat ik ga doen met bepakking en dergelijk, voor de lav die afgesleept wordt heb ik wel bepakking.

Groeten Erik

zo ik sta ondertussen weer onderaan de pagina 😛 maar hier maar eens een updeet dan maar.
vandaag de wielen en de uitlaat binnen gekregen.
de wielen zijn van def model en zien er zeer goed uit de uitlaat is van et model en moet nog gefabriceerd worden omdat ie van pe is.
hier alvast even een fototje voor de beeld vorming, volgende week mei vakantie dus dan eens flink aan de bak met deze. kwaliteit is niet al te best maar het is even voor een beeld.
IMAG0288.jpg

groeten Erik.

Ha die Erik,

Kan wel zijn dat je onderaan stond, maar ik denk wel dat je de ARV als eerste af krijgt 8) 😉 .

Heb zelf welgeteld drie bogeys in elkaar zitten 🙄 ... Komt ook een beeje door de kwaliteit van de Legend set. Deze is niet best en ik moet derhalve toch veel scratchen/herstellen.

Maar goed, de weg is nog lang....

Goed bezig!

groeten, Richard.

8-rad is altijd ubercool, of er nu een kraan, kanon of MG op zit (die MG komt nog?)... maar zou je de wielen nog wat kunnen draaien?
Dat ziet er vaker nog mooier uit...

c87bd95ecb8f8b8996426d043d96_grande.jpg

(en wellicht meteen die band aan de zijkant hangen)

Eric

@richard, je komt er wel hoor, gezien mijn foc historie en waar ik nu al ben moet iedereen er wel komen 😛
@eric, allereerst bedankt voor de foto, deze was ik nog niet tegengekomen. de wielen ga ik niet proberen te draaien dan moet er namelijk flink gezaagd gaan worden e.d., ik heb het wel overwogen maar ik ga het wel toepassen op de ooit nog te bouwen stryker.

ondertussen hobbelen we rustig verder en heb ik de uitlaat bijna in elkaar zitten.

vrolijke vakantie groet, Erik

vandaag toch maar besloten om de wielen in een sturende positie te zetten, ik had wel zin in een uitdaging 😛 .
allereerst begonnen met de boel los te halen en op de voorste ophanging uit te gaan proberen voordat ik de hele boel ging verzagen.
hier de voorste as in de sturende beweging en de 2e as in neutrale positie.
IMAG0297.jpg

hierna besloten om ter uwer informatie ende vermaek een kort sbs'je te maken.
omdat ik het in omgekeerde volgorde heb gedaan is het eerst zaak om de veerpoot los te halen(met wielbevestiging)
IMAG0292.jpg

als de wielophanging weg is zie je dat er nog een homokineet overblijft, deze stuurt op dit model niet mee en moet daarom verwijderd worden
IMAG0294.jpg

en hier is ie verwijderd
IMAG0295.jpg

daarna moet de bevestiging van de veerpoot uitgeboord worden omdat deze niet rond is
IMAG0296.jpg

en toen sloeg mn telefoon de foto's niet meer op.....
dus dan maar tekst, je hebt nu dus de stuurstangen, deze zaag je allemaal los van elkaar, vervolgen bevestig je een veerpoot in de gewenste stuurhoek, en bouw je vanaf daar de stuur instalatie weer op. dat trek je door naar de andere kant waar je dan de andere veerpoot weer plaatst, als je het goed hebt gedaan wijkt het binnenste wiel qua hoek flink af van de buitenste en ziet het er ongeveer zo uit.
IMAG0298.jpg

Groeten Erik

Hallo allemaal.

Even weer eem updateje. Het model is ondetussen klaar en onder de spuit geweest, ondertussen ook een begin gemaakt met het diorama. De koepel op de grond moet nog geweatherd worden tot een uitgefikte.
Genoeg gepraat, hier de fotos. Tips en opmerkingen zijn welkom
IMAG0323.jpg

IMAG0511.jpg

IMAG0510.jpg

IMAG0509.jpg

Groeten erik

Erik,

Leuke kleuren..echter er valen me 2 dingen op.
Is het voertuig uit de lucht komen valen? Er zijn namelijk geen banden sporen.
Tevens lijkt of het twee wiel aan de linkerkant niet een gelijke uitslag te hebben als de rechter kant...

Ik zie dat mijn foto's nog niet zo slecht zijn.... 8) 8) 8)
Hoop hem een keer weer in zutphen te zien...

Herman

Hallo herman,

de bandensporen zijn door de belichting een beetje weggevallen, ik heb even snel met mn telefoon fotos gemaakt, morgen zal ik even betere maken met de spiegelreflex 😛.
dat de het binnenste wiel een andere hoek heeft als de buitenste klopt wel, dat heeft te maken met de sporing. stuur bij je auto maar eens de wielen vol naar links of rechts dan zie je dat de binnenste een kleinere hoek heeft ten opzichte van het buitenste die immers een grotere bocht moet maken.
de kleuren vielen me niks tegen, de camouflage was ik wat ontevreden over maar na de stof beurt met de airbrush is dat er een stuk beter onderweg gekomen.

Groeten Erik

Ha die Erik,

Over de LAV niets dan lof 8) ... Van wat ik kan zien op deze foto's heb een mooie basis gelegd om te verweren.

Ik heb wel een opmerking t.a.v. de koepel die er naast ligt. Het lijkt me dat deze vast zit in de ondergrond? Zo ja, dan heb ik een tip: wellicht kan je een volgende keer wat huishoudfolie op de nog natte ondergrond leggen. Door de koepel daarin vast te drukken kan je deze later, wanneer het gips uitgehard is, weer makkelijk verwijderen zodat het weatheren een "piece of cookie" wordt 🙂 .

groeten, Richard.

Terug
Bovenaan