Er is iets mis met het forum!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 M2 half-track, Piranha PWI, M4 (105 mm) HVSS en Star Wars B-Wing
Even belangrijk om te melden: er zijn dingen mis met de indeling van het forum.

Ik was bezig met wat kleine reorganisatie van de forums (vooral om Vraag en Aanbod te splitsen in Vraag en Aanbod, zoals laatst voorgesteld werd) maar bij dat te doen verschuiven er andere forums zonder dat ik daaraan zit. De lijst met forums zoals je die op de site ziet, is op de één of andere manier niet dezelfde als dat hij er achter de schermen uitzien, wat niet zou moeten kunnen — maar het is wel zo. Met andere woorden: er zitten bugs ergens in de software en/of fouten in de database, wat het erg moeilijk maakt om dit alles weer recht te breien. Ik doe m’n best …

Jakko,

Ik meen ook dat er wat recente berichten uit de nieuwsgroep verdwenen zijn?
Klopt het dat het forum twee dagen terug ook een dag offline is geweest? Of had dit iets met de Telfort storing te maken?

Nog even doorbijten met het oude forum 🤣
Alex

Dat is er ook nog bij, ja. Een paar dagen geleden was er schijnbaar een storing bij de hosting-provider waardoor het forum meer dan een dag onbereikbaar was, en er een back-up teruggezet is van vóór de storing. Het gevolg daarvan is dat er wat berichten verdwenen zijn omdat die niet in de back-up stonden — en ook de aanpassingen die ik gemaakt had, zoals het opsplitsen van Vraag en Aanbod, wat ik nu dus opnieuw aan het proberen was.

Ik heb Vraag en Aanbod voorlopig gesloten omdat er daar een aantal dingen in fout lijken te zijn waar ik nog altijd niet uit ben, om te voorkomen dat bijvoorbeeld nieuwe berichten het wellicht erger maken. Er is kans dat ik het hele forum voor een tijdje op onderhoudsmodus moet zetten (d.w.z. dat het niet te gebruiken is) om hopelijk de problemen op te kunnen lossen.

Je hebt er lastige punten bij gekregen. Van mijn kant alle begrip, je doet volgens mij enorm je best.

Ik heb nog wel geduld, uiteindelijk is dit forum er voor de hobby. En ik ben benieuwd naar wat het gaat worden.

Veel succes toegewenst,

Jan

Update: Vraag en Aanbod is gesplitst en weer open voor gebruik, maar de volgorde van de forums klopt nog altijd niet. Dit lijkt eraan te liggen dat er foutjes in de database geslopen zijn, en die zijn niet te maken vanuit het achter-de-schermendeel van het forum — dit moet de sitebeheerder doen (en liefst voordat hij het forum omzet naar de nieuwe software …). Om die reden kan ik de forums dus ook niet op de juiste volgorde zetten: zodra ik dat probeer weigeren sommige gewoon te verplaatsen, of belanden op andere plekken dan waarop ze thuishoren. Een voorbeeld hiervan is dat Handige Links momenteel geldt als subforum van Boeken, Films en Naslagmateriaal.

Laat ik duidelijk maken dat alles wel gewoon bruikbaar is — je moet alleen misschien even beter kijken waar het momenteel precies staat 🙁

In de categorie 'Aanbod' krijg ik de melding:
Je hebt niet de juiste permissies om onderwerpen in dit forum te zien of te lezen.
Deze categorie heeft geen forums.

Dus nog niet helemaal ok?

M.v.g.
Evert Dekkers

Je hebt gelijk Jakko....er gebeuren vreemde dingen. Wel super dat je in hierin bent gedoken, ook al blijkt het een wespennest te zijn!

Gek genoeg is het recente bericht van Kees Blijleven/John Osselaar over de herdenkingen in België verdwenen uit de nieuwsgroep, maar de recente berichten in de Real Deal en Cafe staan er nog wel. Geld het terugzetten van de backup dan alleen voor de nieuwsgroep of voor het hele forum?

Geen ramp overigens hoor....meer een constatering!

Alex

Evert Dekkers zei:
Je hebt niet de juiste permissies om onderwerpen in dit forum te zien of te lezen.

Blijkbaar staan de permissies verkeerd; ik heb ze aangepast, dus probeer het nog eens? (Het probleem hier is dat ik als moderator alle forums kan zien, er berichten in kan plaatsen, enz. dus ik kan niet goed zien of alles wel goed staat voor anderen. Eigenlijk zou ik eens een testaccount moeten maken met normale rechten, bedenk ik nu.)
Alex van de Wetering zei:
Gek genoeg is het recente bericht van Kees Blijleven/John Osselaar over de herdenkingen in België verdwenen uit de nieuwsgroep
Dat is in elk geval eenvoudig te verklaren: ik heb het verplaatst naar The Real Deal, omdat het meer daarmee te maken heeft dan met modelbouw 🙂

Werkt nu weer! Bedankt. 😀

Evert

Jakko Westerbeke zei:
Evert Dekkers zei:

Blijkbaar staan de permissies verkeerd; ik heb ze aangepast, dus probeer het nog eens? (Het probleem hier is dat ik als moderator alle forums kan zien, er berichten in kan plaatsen, enz. dus ik kan niet goed zien of alles wel goed staat voor anderen. Eigenlijk zou ik eens een testaccount moeten maken met normale rechten, bedenk ik nu.)
Alex van de Wetering zei:
Gek genoeg is het recente bericht van Kees Blijleven/John Osselaar over de herdenkingen in België verdwenen uit de nieuwsgroep
Dat is in elk geval eenvoudig te verklaren: ik heb het verplaatst naar The Real Deal, omdat het meer daarmee te maken heeft dan met modelbouw 🙂

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan