Re: "Endstation" Sd.Kfz.251/22 & Sovjets
Dank jullie!
Tja Elco, ik ben zelf ook wel een "kontjes-man"...
🙄
Het camouflagepatroon is niet zoals ik oorspronkelijk bedoeld had, maar ik ben er wel tevreden mee en zo'n 251'je? Zeker eens proberen...
Hier is dan de volgende update.
Waar een rustige zaterdagavond en een druilerige zondag al niet goed voor zijn.
Wat is er gedaan?
1) Ik heb de betonnenpaal voorzien van een structuur, een lamp, een zekerings-, danwel telefoonkast en bedrading.
2) Het Püppchen is ook gedaan
3) treinstel voorzien van decals, washes en poedertjes
4) spoorgedeelte voorzien van poedertjes
5) de Sd.Kfz. 251/22 voorzien van washes en poedertjes
1) Zoals gezegd heb ik de betonnen paal onder handen genomen.
Deze was een kleine ramp toen ik eraan begon. De mallen zaten niet recht op elkaar tijdens het gieten, hetgeen een zeer nadrukkelijke naad tot gevolg had. Ook zat er een kleine vlag aan flash aan! Als icing on the cake waren een aantal behoorlijke sinkmarks te zien.
Er zit totaal geen structuur op het ding, dus kon er naar hartelust geschuurd en geplamuurd worden.
Om er toch een betonstructuur aan te geven, heb ik dikke plakaatverf gepakt en met een korte dikke, kwast deze verf op de paal getamponeerd.
Daarna heb ik een lamp en bedrading gefabriceerd en gemonteerd. Ik vond de onderkant wat kaal, dus daar heb ik een zekeringskast met daarin een telefoonhoorn gemaakt. Het kastje is trouwens een aangepaste, 40mm granaat kist uit de zelfde prulset als de kisten onder het zeil...
🙄
Zo zag het eruit na de eerste laag grijs:
Daarna heb ik mij bezig gehouden met het treinstel en de rails.
Ik vond 2 grijze onderstellen maar saai uitzien, dus heb ik het korte gedeelte maar een kleurtje gegeven. De decals erop krijgen was de volgende stap, maar dat werd een ellende! De decals van Ironside vielen simpelweg uit elkaar bij het aanbrengen!
😱 Ook zijn ze te hoog om recht op de balken te passen, in totaal toch zeker 1mm en dat is best veel als je maar een 6mm plek hebt.
Hierna werd ook de rest van de onderstelling onderhanden genomen met gunmetal, rust, de diverse washes in grijs, bruin en roestkleur.
Toen dit alles gedroogd was, werd het tijd voor een volgende poedersessie.
Eerst kwam een baksteenrood pastelkrijtje in onzachte aanraking met een schuurpapier en met dit resultaat werden de bevestigingspunten van de staven aan de bielzen behandeld. Daarna was het de beurt aan een lichte rood.bruine variant.
Vervolgens werd het treinstel op z'n plek verlijmd.
Het Püppchen kreeg eveneens zijn deel aan washes en poeders en staat ook al op z'n plek.
De 251 werd gepoederd met een lichte grijzig-bruine, waardoor de kleuren wat meer blenden en niet meer zo hard zijn.
Het geheel zoals het er nu uit ziet;
Aan de tracks van de 251 moet nog de laatste hand gelegd worden en dan krijgt ook hij zijn definitieve plek.