effe een paar modelletjes

Jongelui hierbij een paar van mijn modellen die ik in de afgelopen 3 jaar heb gemaakt.
Achtereenvolgens zien jullie de Pz IV Lang70 (eigen camo schema, bestaande uit grote en kleine "dark earth" vlekken en op het geschut en de side skirts zitten ook nog "dark green" vlekken. De kleinere vlekken zijn met de hand en verdunde tamiya verf aangebracht. De grote vlekken zijn uit de losse hand gespoten!) / Pershing / en een Flakvierling (gestreepte driekleurige camo uit de hand gespoten).
Komen ze:
Pz.IV/Lang 70
IVlang001.jpg

IVlang002.jpg

IVlang004.jpg

IVlang003.jpg

IVlang005.jpg

IVlang006.jpg

IVlang007.jpg

IVlang008.jpg

IVlang009.jpg

IVlang010.jpg

IVlang011.jpg

IVlang012.jpg

PERSHING:
pershing001.jpg

pershing002.jpg

pershing003.jpg

pershing004.jpg

pershing005.jpg

FLAKVIERLING:
flak001.jpg

flak002.jpg

flak003.jpg

flak004.jpg

flak005.jpg

flak006.jpg

flak007.jpg

commentaar altijd welkom, op of aanmerkingen over de foto's mag je houden!! Het gaat voor mij erom wat jullie van de modellen vinden.
De een is nou eenmaal niet zo perfect in alles (o.a. fotograferen) dan de ander he!
Groet
Eric

Hoi Eric,

Ik vind je camo patroon van je Jagtpanzer IV erg tof. Een leuk orgineel idee en ook goed uitgevoerd.

Ook vind ik je spuit werk van de flak vierling ook zeer netjes uitgevoerd. Mooie schone bouw (ze hoeven niet allemaal onder de modder en chips zitten)

Ik vind het alleen erg jammer dat de grondplaten van de vierling en pershing net iets te klein zijn voor het voertuig.

groet Martin

Allemaal bedankt voor jullie reacties tot nu toe, dat die grondplaten net iets te klein zijn voor de tanks vind ik geen ramp hoor , bovendien was het opzet bij die Pershing zodat je mooi kan zien dat de tracks beweegbaar zijn/waren.
Robert je hebt PB.
MvGr
Eric

Jurjen Zuijdendorp zei:
Eric Verberne zei:
commentaar altijd welkom, op of aanmerkingen over de foto's mag je houden!! Het gaat voor mij erom wat jullie van de modellen vinden.

Maar goede foto's zijn toch dermate cruciaal om gegrond feedback te geven?

Jurjen
Daar heeft Jurjen gelijk in....
Eric lees dit stuk eens door: http://www.twenot.nl/digitaal.htm
Marcel geeft daarin een goede uitleg over het fotograferen van modellen 😉
Jan 🙂

Eric Verberne zei:
bovendien was het opzet bij die Pershing zodat je mooi kan zien dat de tracks beweegbaar zijn/waren.
Vreemde redenatie moet ik zeggen. Maar ik ben wel benieuwd naar foto's van je Pershing. Blijft een toffe bak namelijk ...

Diootje met de Jagdpanzer ziet er wel leuk uit, alleen die bomen lijken een beetje vreemd. Sprieterig, en rechtstreeks uit de grond. I

Groeten, MartinD

Eric,

ziet er goed uit, en ik sluit me dan ook grotendeels aan bij m'n voorgangers. de bomen van de jagdpanzer, het is misschien een idee om met een verdunde putty, of met Anita Decor schorspasta de onderkant van de boompjes in te smeren. het geheel wordt dan aan de onderkant een stukje dikker, en het geeft de boom wat meer massa en body, en geeft een wat realistischer effect. het schuim wat je hebt gebruikt als groen is geschikt, maar mag nog wat variatie in kleur met de airbrush oid, maakt het nog meer af.

de uitlaat van deze tank is naar mijn idee wel wat erg oranje, hij lijkt wel een jaar of 2 in de grond gelegen te hebben, dan komen ze er ook zo fel oranje uit.

en inderdaad, het ondergrondje van de pershing slaat de plank half raak, die moet echt een groter plankje, en je kunt de vering natuurlijk ook laten werken door ergens overheen te rijden.

en de vierling, als je em iets naar achter schuift op het plankje, zodat de voorwielen wel, en de achterwielen niet op het plankje staan, dan staat ie net ff wat mooier!

Timo

Terug
Bovenaan