Eerste ledenbijeenkomst 7 april IJzendoorn

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Moderator
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Beste leden,

Daar de locatie vorig jaar goed bevallen was, gaan we op 7 april nogmaals naar IJzendoorn voor de eerste ledenbijeenkomst. Reken op de ouderwetse gezellig, veel modellen en de nodige handel. Details volgen later. Mocht je vragen hebben, je willen aanmelden als club, handelaar of nog vragen hebben, dan mag je mailen naar evenement@twenot.nl.

Met vriendelijke groet, Bas Slaats IMG-20240108-WA0014.jpg

Alvast de eerste lichting met winkels die Ijzendoorn vereren met een bezoek.
Tot nu toe....
Dutchmodelshop
Jan Frankema
Jan-Willem de Boer
Military Modelling
Modelbouwcompany
Blacklion
Meer namen volgen nog...

Uiteraard is het slim om bestellingen vooruit te plaatsen.

Gr Bas

Is er interesse om een workshop te volgen en zoja met welk thema?

Bij voldoende belangstelling zullen we iets gaan organiseren.

Gr Bas

Tot nu toe heb ik interesse vanuit diverse bouwgroepen, mocht iemand nog willen aansluiten en een tafel behoeven dan aub snel doorgeven ivm beschikbaarheid van de tafels.

Bouwgroep Tilburg /BMC
Bouwgroep Breda
Zuid-Holland-Zuid
Noord-Holland-Noord
Modelbouwgroep Achterhoek
Bouwgroep Woerden

Ook individuele leden mogen uiteraard bouwen en hun kunsten tentoonstellen, maar ook daarvoor geldt dat er alleen tafels beschikbaar komen indien het bij de organisatie bekend gemaakt word.

Vragen, suggesties of opmerkingen? evenement@twenot.nl

Gr Bas

Hoe laat begint het volgende week en is er een soort programma waarin “alle” demo’s en workshops staan aangegeven ?

Het programma, voor zover bekend. Er moeten namelijk nog een paar details afgestemd worden.

9:00 opening zaal/opbouw door clubs en handel.
10: 00 uur opening voor de overige leden & bezoeker. Entree is gratis, dus neem vooral familie & vrienden mee. Er is catering aanwezig.

10:30 ~12:30 inschrijven wedstrijd mogelijk

Na 13 uur start het jureren.

We willen omstreeks 15:15 beginnen met het officiële gedeelte. Er zijn een paar wezenlijk puntjes voor de algemene ledenvergadering.

Half vier zal de prijsuitreiking plaatsvinden, waarna er nog tijd is voor een afsluitend drankje, zodat we half vijf kunnen afsluiten en alles netjes kunnen opruimen.

Ik ben bezig met een tweetal demo's/workshops, maar zoals gezegd moet ik daar nog de laatste details over ontvangen

Martin Visser heeft aangegeven iets met figuren te willen gaan doen. Info volgt asap.

Ikzelf wil iets vertellen over weatheren met olie en acryl. Ook daarover volgen de details asap.

Gr Bas

Leuk! Heb er zin in!

Ik wil een demo geven over figuren schilderen.
Ik ga het vooral hebben over kleur gebruik. Welke kleuren zijn geschikt voor highlights en schaduw.
Mogelijk ook nog wat over skintone.

Als jullie willen kan ik tips en tricks geven van figuren die jullie zelf meenemen.

Het zal gehouden worden op de stand van bouwgroep Woerden. Ik denk 2 sessies van 1 uur.
Eerste om 11:00
Tweede om 14:00

Verder zal ik lekker aan het schilderen zijn en mag ik gestoord worden

Ik neem zondag acrylverf en olieverf mee en een paar voertuigen waar ik wat op kan laten zien. Mochten er speciale verzoekjes zijn, dan kan ik daarmee rekening houden. Zal vermoedelijk doorlopend wat laten zien als Martin niet bezig is, dus kom maar gewoon voorbij en dan maken we er een interessant spektakel van. ;)

Gr Bas

Ik ga mijn best doen. Wat bouwt hij normaal gesproken?

Gr Bas

Hallo Bas

Ik heb misschien nog wat ideeën.
a. Is er een showtafel, misschien kunnen daar dan ook wat andere modellen/figuren dan tanks etc. tentoongesteld worden?
b. Vorig jaar was het nogal donker op de wedstrijdtafel. Is het mogelijk de tafels onder de lampen te plaatsen?
c. Is er een zithoek te maken met tafels en stoelen (richting bar)? De ruimte bij de bar is nogal "klein".

Voor zover ziet het programma er goed uit!

c. Is er een zithoek te maken met tafels en stoelen (richting bar)? De ruimte bij de bar is nogal "klein".
Klopt, er zijn weinig zitplekken waar je even kunt kletsen. Een paar uur slenteren en staan is slopend.

Ik zal het doorgeven aan de organisatie (doe alleen communicatie momenteel)

Tot zondag.

Contant geld !!! Goeie tip !!!
En als ik kiespijn krijg, een snee met wijkend huid/vlees, een brillenglas die uit het montuur valt of als ik te veel mijn mond open doe…..dan is er een MHV’er (ModelbouwHulpVerlener) in de vorm van @Tini Hendriks in de buurt!

Aangezien ik niets gebouwd heb de laatste maanden hoef ik dit keer eens niets in te pakken…ook wel eens lekker.

Terug
Bovenaan