Eerste conversie (of hier moet je zijn om eens goed te lache

Hoi iedereen,

na een drukke periode in de zaak en een tiental dagen te zijn uitgeteld door de griep, ben ik hier terug. Door het lezen van het nieuwe Bill Horan boek en wat aanmoedigingen van Maijn van Gils, heb ik me ook in de ombouwwereld gestort. Omdat ik tot ergens moet beginnen en hoop bij elke ombouwig beter te worden, hier mijn eerste monster. Het figuur is van Wolf, het hoofdje en de handjes van Hornet en het helmpje van Dragon. De armpjes zijn mijn eerste poging tot "sculpteren". De grijze delen zijn Magic Sculp, de groene MS met Duro. De rechterbovenarm is volgens mij iets te lang, maar dat zag ik pas te laat. Volgende keer beter. Ik zou graag al de fouten die jullie nog zien horen, zodat ik deze foutenniet opnieuw maak bij het volgende.

Vele groetjes,

Gino.

sculptfinished3.jpg

sculptfinished2.jpg

sculptfinished1.jpg

Awel vriend, dat ziet er al heel goed uit!
de plooitjes van de mouwen zijn goed gelukt en komen realistisch over.
Wat is dat groen op zijn reveirs? is dat een sjaal? Eentje waar de mot in zit want er zitten precies wat gaten in, of zie ik dat verkeerd? 😉

Ben in iedergeval blij dat je weer genezen bent... nu ik nog 🙂

Groetjes

Flip

He Gino
Als je nu je mond houdt over die arm, valt het niemand op ik weet niet wat hij in zijn armen houdt? Een jong tijgertje, een pop voor zijn dochtertje thuis.............maakt niet uit, zet er iets opvallends in en niemand die nog zeurt over die arm, ik vind het wel meevallen zeker met bovenstaande in gedachte, de rest ziet er ook goed uit, dus...................wanneer begin je je eigen Poppe collectie 🙂
BertUS

Gino, mooi stukje werk. Volgens mij is hij nou net bezig een hapje te eten na het onzet van Bastenaken. Dat zie ik er tenminste in. Ik laat me verrassen door het eindresultaat. Groetjes, Arno

Hoi Gino,
Ik doe het je niet na. Zeer mooi.
Eén ding viel me echter op in foto 3.
De houding van de linkerhand lijkt mij onpraktisch. Zeker omdat de onderarm los ligt van het lichaam. Je moet maar eens proberen dit na te doen. Het gaat wel alleen niet gemakkelijk (maarja ik ben dan ook zo stijf als een plank).

Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Groeten,

Dirk

Hallo gino,

en dit noem je een monster? Ik doe t je niet na hoor. ziet er goed uit tot nu toe. Persoonlijk zou ik wel de helm vervangen door een Tamiya exemplaar met loodfolie straps, ziet er net iets strakker uit.
Linkerarm; misschien net iets meer de elleboog verduidelijken, maar zo zonder verf erop is t lastig te beoordelen.
Rechterarm: volgens mij is die goed op lengte zo. Alleen bij de bovenarm mogen wel een paar vouwtjes meer. Bij de buiging van zijn elleboog zitten er een paar heel mooie vouwen, maar het bovengedeelte klopt daar m.i. niet helemaal mee.

Voor de rest, complimenten! Voor nen eerste keer is dit een goed resultaat!

Succes verder, MartinD

Gino, ziet er goed uit ! en wat die arm betreft, laat ons zeggen dat hij een beetje gebrekkig is 😀

ben benieuwd om deze geschilderd te zien en welk grondwerkje je nu weer uit je mouw schudt

en Dirk, ik denk dat die houding van de linkerhand me wel logisch lijkt als er een gewicht bovenop komt wat de bedoeling is !

mvg
Dominique

Hallo Gino,

Het meeste is al gezegd. Ja ook ik vind de houding van de linkerhand niet kloppen.
Misschien ligt het aan de foto's maar voor mijn gevoel zijn de armen wat dun (incl jas)

Verder vind ik het heel dapper dat je hieraan begint.

Groeten en tot volgende week hoop ik.

antwoorden

Hoi mannen,

Hartelijk bedankt voor de reakties. Ik houd dit zeker in gedachten voor het volgende figuur. Aan dit verander ikniks meer que bouwen, want anders blijf ik er maar aan werken er raakt het nooit klaar. Ik heb het al eens verandert na het aan o.a. Marijn van Gils en Le van QUang te laten zien. Het linkerhand is toen vervangen en de mouw wat langer gemaakt.

@Phillipe
Awel vriend, dat ziet er al heel goed uit!
de plooitjes van de mouwen zijn goed gelukt en komen realistisch over.

Ik ben er zeker van dat de uwe er stukken beter zullen uitzien. Uw niveau van werken kennende.

@Bert
wanneer begin je je eigen Poppe collectie

Da's niet de bedoeling. Ik amuseer me er enorm mee en dat is voldoende. Maar ik zeg nooit nooit 😉

@Arno
Volgens mij is hij nou net bezig een hapje te eten na het onzet van Bastenaken. Dat zie ik er tenminste in. Ik laat me verrassen door het eindresultaat.

Dat is hij niet aan het doen. Wat wel? Dat blijft nog even een verrassing.

@Dirk
De houding van de linkerhand lijkt mij onpraktisch.

Geloof me, dit is al stukken beter dan de eerste poging. Ik heb zelf voor de spiegel die houding aangenomen (hij is "iets" zeer specifiek aan het doen" en ondervond er geen enkele moeite mee. Hopelijk komt het realistischer over als het figuur klaar is.

@Martin
Persoonlijk zou ik wel de helm vervangen door een Tamiya exemplaar met loodfolie straps, ziet er net iets strakker uit.

Had ik eigenlijk moeten doen. Ik heb de helm op hethoofd geplakt met twee componentenlijm en nu krijg ik hem er niet meer af 😳

@Frank
Heb je nog screenshots van 'n vroeger stadium en van het origineel ?

Het origineel is een Wolf figuurtje dat een Duitse kepie vastheeft. Ik heb besloten niet meer in progress screenshots te posten, omdat dat bij sommige mensen niet in goede aarde valt wanneer er dan een artikel over in een boekje verschijnt. Ik hoop zo de mensen die forums bezoeken tevreden te houden, maar ook de mensen die magazines kopen door enkele foto's exclusief voor het magazine te houden. Ik hoop dat iedereen hier begrip voor kan opbrengen.

@Dominique
welk grondwerkje je nu weer uit je mouw schudt

Iets Ardennenachtig hé.

@Rob
tot volgende week hoop ik

Als de gezondheid het toelaat, zullen we er zeker zijn.

Ik ben nu aan het schilderen begonnen. Wanneer dit klaar is, post ik hier nog wel enkele foto's.

Groetjes,

Gino

Terug
Bovenaan