Een 'screamer' in schaal 1/35.....

Sam Alderlieste

Lid van de TWENOT
Even een paar 'snap shots' vanaf de werktafel..

De Austin K5 van Sovereign 2000 & 3ton GS trailer van Karo-As, nu voor zo'n 90% af, nog hier en daar wat bijverfen en dan aan het wheatheren !

IMG_0509.jpg

IMG_0507.jpg

IMG_0502.jpg

IMG_0501.jpg

Zijn in de maak voor een diorama, komt nog in ieder geval bij een bedford QLR (Plusmodels conversie).

Oja en de bijnaam van de K5 was de 'screamer'vanwege zijn typische motorgeluid, voor wie het nog niet wist.

Grz,

Sam.[/img]

Mooi, mooi, Sam, we zien dit soort modellen nog te weinig naar mijn mening.

Hoe is de Sovereign 2000 kit?, ik loop er ook aan te denken om deze aan te schaffen.

Bruce

Dit zijn inderdaad onderwerpen die we maar heel weinig zien. Misschien dat ze juist daarom interessant zijn als ze dan een keer langskomen.
Wat dat betreft de zoveelste Tiger, Sherman of T-34 wordt saai op een gegeven moment, hoe mooi ze ook gebouwd en geschilderd zijn.
Maar dat is mijn bescheiden mening

Model ziet er keurig gebouwd en geschilderd uit.

GJ

Hoi Sam,

Zeker jammer dat dit soort voertuigen zelden langskomen, het zijn mooie modellen en niet veel voorkomend. Wat ik we; jammer vind is dat niks van bouw- of verfproces wordt getoond. Vooral bij deze minder voorkomende modellen zou dat een aanvulling zijn die niet alleen ik zou waarderen 😉

Succes met de afwerking!
Gr Johanna

Hoe is de Sovereign 2000 kit?, ik loop er ook aan te denken om deze aan te schaffen.

Bruce,

De kwalitiet van het model is goed, mijn exemplaar miste wel de achteruitkijkspiegels, alleen de bouwbeschrijving niet echt geweldig, referentie is een must, zoals gewoonlijk.
Mag ik je deze persoon/winkel adviseren, als je 'm wilt kopen :

http://www.armour-models.co.uk/model_kit_soverign_2000.html
vind is dat niks van bouw- of verfproces wordt getoond

Johanna,

Ik bouw gewoon rechtstreeks uit 't doosje, niks bijzonders hier.

Qua verfen nog minder bijzonders, wat ik al zo'n 20-25 jaar doe is alles in een basis kleur van mat zwart spuiten, gewoon uit een kant en klare spuitbus, ik prefereer het huismerk van de Praxis. (Bij groene voertuigen matzwart bij zand kleur matwit)

Daarna pakken we een kwast en verfen het voertuig met Olive Drab BS987C SCC No.15 van white ensign models, de zwarte camouflage met Blue-Black Disruptive BS987C SCC No.14 van het zelfde merk.

Geen technische hoogstandjes bij mij dus.

Grz,

Sam.

Sam,

Hoeft ook niet toch, ieder bouwt op zijn manier, waardoor het wel interessant is om te lezen. Zo laat je zien dat je ook met een kwast tot mooie resultaten kunt komen en dat niet alles moet voldoen aan de huidige technieken. Daarom is het wel waardevol iets te vertellen ook al lijkt het voor jezelf zo vansprekend.

Bedankt voor je toelichting!
Gr Johanna

Terug
Bovenaan