Een rustige dag in het woud

Hallo,

Niet veel laten zien afgelopen zomer, maar echt niet stilgezeten.
Eigenlijk zijn dit 4-5 kleinere scenes samengevoegd in een landschap, oogt naar mijn mening wel leuk.

Tijdens de bouw heb ik al een en ander opgestoken van onze nieuwe bouwgroep Limburg (dank !).
Bovendien had ik het geluk dat een internationale meester (Ian Hill) zo vriendelijk was om enige tips te geven, en ook een soort informele mening.

Figuren: gemiddeld voldoende, maar wisselende kwaliteit, sommige beter, sommige minder.
Ondergrond: idem dito.
Voertuigen: redelijk
Keuken, motor en loods met toebehoren: goed
Algemene opzet, layout en idee: heel goed.

Ik ben er wel verguld mee ! Maar er is natuurlijk nog genoeg te verbeteren.

Hier dus maar de plaatjes.

Radio set, met dank aan Erik Merkus
hk_5.jpg

Mannetjes voor de loods
hk_8.jpg

Dokter en verpleegster kletsen wat mee
hk_9.jpg

De keuken, geladen met goulash
hk_11.jpg

Shot van rechts
hk_15.jpg

Reparatie van de Schwimmwagen
hk_16.jpg

SWS bij de loods
hk_19.jpg

Even rustig alleen
hk_20.jpg

De ordonnans
hk_23.jpg

De SWS zonder dak
hk_31.jpg

Bedankt voor het kijken,
Wim

Stuk-voor-stuk leuke plaatjes om naar te kijken, Wim! De eerste foto is meteen al aardig, met die radio. En lekker in het bos (zou er zo willen gaan lopen).

Als er wat (opbouwende) opmerkingen bij mogen:
- de ondergrond is erg plat, met alle voorwerpen er op gezet (ton met kereltje erop zou wat kunnen wegzinken, of wat sporen van die keukentrolley)
- een beetje vuil en viezigheid (bv wat gelekte hachee van de lepel naar beneden, modder/zand op de schwimmwagen of de trolley, het witte schort iets vuiler)
- wat doet die gast vooraan op de boomstronk? Waarom zit 'ie apart? Eet hij iets? Mijmert hij?
- het bordje links wijst naar de munitie-uitgave rechts... wellicht bij die knagende mannen wat kisten met munitie/patronen/...?

Erg leuk allemaal!
Eric

Hoi Eric en bedankt Marf,

Opbouwende opmerkingen zijn altijd welkom, je weet ik doe er iets mee, eventueel in de toekomst.
- de ondergrond is erg plat, met alle voorwerpen er op gezet (ton met kereltje erop zou wat kunnen wegzinken, of wat sporen van
die keukentrolley)

Gedachte was een platgebulldozerd en aangewalst open stuk in het bos ivm bouw van de loods. Er zijn wel wat wielspoortjes, maar niet
zo goed te zien.

hk_43.jpg

- een beetje vuil en viezigheid (bv wat gelekte hachee van de lepel naar beneden, modder/zand op de schwimmwagen of de
trolley, het witte schort iets vuiler)

Schwimmwagen is voorzien van pigmenten en chips, hierbij een misschien wat duidelijkere foto.
Ik heb eigenlijk niet zo de nadruk op de voertuigen willen leggen, maar de scene.

hk_41.jpg

- wat doet die gast vooraan op de boomstronk? Waarom zit 'ie apart? Eet hij iets? Mijmert hij?

Ja een vreemd verhaal...eigenlijk hoorde deze Tiger erbij. Maar apart gebouwd omdat het dio anders niet op de plank paste 😈
Deze (heel oude) Tiger uit 1978 ofzo, heb ik misbruikt om airbrush camo en self-made zimmerit op te oefenen.
De camo is wel redelijk maar de zimmerit is mi te grof, dus dat stuk maar weggelaten 8)
Nu zit hij daar alleen te roken...

hk_40.jpg

hk_26.jpg

- het bordje links wijst naar de munitie-uitgave rechts... wellicht

bij die knagende mannen wat kisten met munitie/patronen/...?

Zou kunnen, ik heb wel kisten. Maar die horen eigenlijk IN de loods

toch ? (behalve bij laden/lossen)

Nog een wat duidelijkere foto van de DKW

hk_42.jpg

Groeten, Wim

Hoi Wim,

Da's een bont en gezellig geheel. Erg leuk :!:

De radio-tafel vind ik erg tof gedaan ! Bedradingen met verschillende kleuren en verbonden met de nodige electronische apparaten !
Die prachtige aktentas heb ik ook nog liggen en wacht inmiddels al een paar jaar op een knus plekje achter in mijn Horch-A1 Funkwagen.
Je aandacht voor de plantage vind ik ook mooi; waar heb je de bomen vandaan ?

Zoals Eric zegt, zou je elk afzonderlijk tafereeltje nog verder kunnen afwerken / voorzien van gebruikstekenen.

Op de 2e foto van je eerste post zitten de soldaten gezellig bij elkaar. Ik herken meteen de Horse Drawn Convoy-set (bij mij ESCI), met de zittende mannetjes. het is een erg leuke set aan mannetjes die er niet eens zo slecht uitzien. Hier gaat het mij om de kleine details; het mannetje op de ton zit niet natuurlijk/comfortabel ... de arme jongen heeft binnen no-time heupklachten !

Klein dingetje nog over de sWS ; deze werd oorspronkelijk gefabriceerd voor het grote mannenwerk; zware ladingen trekken en/of vervoeren. Als ambulance is dit best een duur grapje. Maar goed, dat is nu eenmaal het tafereel ! Wat betreft de achterkant van de sWS ; de deuren staan open, maar met een trapje erbij kan men er makkelijker in en uit lopen. Misschien nog iets opklapbaars scratchen ? 🙂

Dan ... zou je eens :
* een totaal-shot kunnen maken van je gehele diorama ?
* wat close-ups kunnen maken van je Tiger ?

groet Frank

Hallo Johannes (Frank ??),

Bedankt.

De bomen zijn zijn 2 soorten (voor variatie): Jordan en van Reality in Scale.
Jordan is in Duitsland te krijgen voor LGB-spoor (28 cm en ca 7 euro p/st), Reality (20cm ca 8 euro p/st).
Reality is mi net iets mooier.

Een deel van de mannetjes zijn Italeri German Restcamp maar inderdaad een rebox van Esci. Redelijke kwaliteit.
Verder Tamiya en Dragons.

En ja het is allemaal niet perfect, opmerkingen mogen en zijn welkom.

De SWS heb ik al eens een apart item van gemaakt (zoek op SKS), maar het trapje is zeker een goed idee, ga ik doen.

Ik wil best nog een foto van de Tiger posten, maar zoals gezegd is de zimmerit niet zo gelukt, dus voegt weinig toe.

Totaalshot (wel nog VOOR de eindafwerking !!):

hk_14.jpg

De Tiger:
hk_25.jpg

Groeten, Wim

Terug
Bovenaan