E-100 Trumpeter

Hallo iedereen,

Eindelijk dan toch foto's van mijn Trumpeter E-100. Dit is het eerste model dat ik afwerk sinds ik rond mijn 15de was gestopt met modelbouw. Ik heb er lang over gedaan, maar tijdens het verloop van de bouw heb ik heel wat technieken uitgeprobeerd. Nachtvisier en cleaning rod container zijn van een Voyager-set voor de E-25.

2817081346_f6ed2b0bb6.jpg

2816233883_130e5fc686.jpg

2817081362_79ae3e3831.jpg

2817081368_2b57cddd79.jpg

Nog vier extra foto's op: http://www.flickr.com/photos/30147667@N08/

John

De E-100 van Trumpeter is een heel degelijke kit. Amper sink marks of flash. Het vervelendste is het ontbreken van (zie foto)

trumpontbrekenddetailal0.jpg

Dat heb ik er dan maar zelf proberen inkerven.
De meegeleverde grilletjes zijn ook niet zo spectaculair en het luik van de lader is ook niet zo goed uitgewerkt. De lasnaden moet je ook best herdoen. En er ontbreekt een antenne voor deze kit. Dat heb ik opgelost met een Tasca-setje (pokkeduur). Het kanon is de 128mm voor de Jagdtiger van Jori Rubio (met dank aan Stefaan van Model Battalion). De koepel van de commandant is van een King Tiger (Dragon) met de PE periscopen van Eduard (had ik nog).

Ik weet nog niet in welke kleuren ik hem ga spuiten. Het is ook totaal nieuw voor me, werken met een spuitpistool. Bovendien moet ik het op verplaatsing doen want ik kan niet thuis verven of spuiten met een dochtertje van amper vijf maanden. In ieder geval heel de onderkant in oxi primer en voor de rest veel (donker?)groen, met ofwel roodbruin of toch oxi primer en een klein vleugje geel.

Cheerio,

John

PS: Er is toch toevallig niet iemand met een gun travel lock van een Jagdtiger teveel? 😀 You never know.... Pimping da panzer. 😉

Vraagje, wat is de geschiedenis/gedachte achter die tracks.
dit vraag ik omdat ik deze niet eerder heb gezien en afgezien van de schepen aan de zijkant anders zijn dan die van bv. tiger 1 tracks.
hier heb je zeg maar de loop tracks en een linking er tussen?

Wat het spuiten betreft begint de twijfel er wat in te sluipen. Ik heb ooit eens een spuitbus Mr Surfacer 1000 (of zoiets) gekocht, maar ik vraag me af of zo'n spuitbus wel subtiel genoeg werkt. Zou ik niet beter een Vallejo-kleurtje nemen met de bijhorende Vallejo-verdunner en het spuitpistool voor het eerst gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen daarmee en wat zou je me aanraden?

Alvast bedankt voor het advies!!

John

spuitbus mr surfacer werkt wel, maar ik gebruik eigenlijk voor een gewoon plastic model vrijwel nooit primer, enkel voor de resin onderdelen.

als je de vallejo air lijn gebruikt heb je geen verdunner nodig, het is een heerlijk werkende verf, al heb ik behoorlijke ruzie met de vernis soorten (matte en satin, hier zitten constant kluitjes in, en dat krijg ik er niet uitgeschud, dus ik heb de lak een beetje aan de kant gezet, en ik lak achteraf met humbrol of die nieuwe van revell, die werkt ook wel goed, de acryl versie!)

lekker lomp monster in ieder geval!

Timo

Timo de Porto zei:
al heb ik behoorlijke ruzie met de vernis soorten
Als je gelijk een paar druppel meemengt met je basislaag, heb je er geen last van.

Satin Varnish met een druppeltje Sand of Dark Earth na het plaatsen van decals werkt goed als eerst filter.

Groet, MartinD

het probleem is het het vernissen zelf, maar de vernis, om de een of andere reden zitten er korreltjes in, 't lijkt wel alvast opgedroogd zegmaar, en daardoor verstopt het hele zaakje de hele tijd, tot je er doodziek van wordt en weer terug gaat naar humbrol lak!

Timo

Terug
Bovenaan