Duitse officier Singaal troepen. WIP

Robert Blokker

Lid van de TWENOT
Ola Gasten.

Sinds de workshop in eindhoven is het toch weer een beetje gaan kriebelen en ik heb na maanden weer eens de penselen ter hand genomen om eens een figuur te schilderen. En dit keer is het onderwerp wederom Duits net zoals mijn laatste figuur. Een Duitse officier van de signaal troepen in Stalingrad. Ben erg tevreden hoe hij er uitgekomen is. Het is wel niet vergelijkbaar met het werk van een Gino Poppe of Van Gils of noem een willekeurige meester. Maar goed die mensen zitten vaak weken aan een figuur te schilderen... tegenover mijn 3,5 uur. Dat zie je onherroepelijk in de kwaliteit... Maar de kwaliteit van dit figuurtje volstaat voor het doel waarvoor hij is geschildert. Genoeg gezeverd. Hier zijn wat foto's. Niet de beste maar ze geven het idee wel weer.
WTL_001.jpg

WTL_002.jpg

WTL_003.jpg

WTL_004.jpg

WTL_005.jpg

WTL_007.jpg

WTL_008.jpg

Moet even goed nog wel wat aan gebeuren... geweertje schilderen en toevoegen. Pigmenten werk etc. Nog wat lichtere stipjes groen op de opgerolde Zeltbahn etc. etc. we zijn er nog niet. Maar ben erg benieuwd naar jullie reacties, opinies en hoe ik dit figuur nog kan verbeteren.

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Robert,

Verdomd niet slecht zeg! 🙂
Op de schep lijkt het verf wel een beetje dik opgezet, of ligt dit meer aan de kwaliteit van het figuur? Verder zou ik de armen nog enigzins bewerken, vind ze nogal clean persoonlijk.

Wel mooie kleuren trouwens en het gezicht is lekker 'vies'. Hou ik wel van 😀

gr,
Jeroen

Robert,
Persoonlijk vraag ik mij af wat je voor reacties verlangt te horen.
Je geeft al aan dat het figuur in 3,5 uur tijd is geschilderd. Daarmee heb je ook alles wel gezegd. 8)
Voor een figuur in een presentatie vind ik het persoonlijk niet goed.
er zit geen enkele kleurnuance in kleding gezicht en armen. Voor mij zie ik hier een figuur in de basiskleuren. Met andere woorden. Nu begint het pas.
Wil je het ergens achter in een dio plaatsen? Dan OK! Maar als het figuur een echte rol moet spelen: Dan nee. Je kunt veel beter. 😉

ik sluit me aan bij mijn voorganger denk ik, dit is leuk, maar niet veel meer. nu kan het trouwens ook zo zijn dat je van deze figuur niet super veel MEER kan halen, de vouwen en het detail zijn zo te zien niet superscherp, maw het is geen resin topfiguur volgens mij. geeft verder niet, dit soort figuurtjes kun je ook erg mooi gebruiken, maar iets geeft me de indruk dat ik dit figuur ken. trouwens, ik mis een klein beetje de schaduwen, zeker die tussen de riemen van de zeltbahn (lijkt me wat op pea pattern, bestaat die eigenlijk?), de deksel van de pan, en tussen de munitie tassen, die zijn nu erg doods. ik vind je gasmaskerbus wel erg mooi gevat, het groen en de slijtage zijn precies goed, al kun je misschien de volgende keer een iets minder glimmende kleur gebruiken, iets grijzer oid. ik vind de weathering op de pan wat minder, het zit nu juist niet op de ronde kanten, maar op de platte kanten naast de riem, wel waar je em vast zou houden, maar daar slijt ie volgens mij wat minder hard als op de randen en de ronde kanten, waar ie tegen de zeltbahn schuurt, of waar je overheen rolt als je gaat tijgeren...

ik vind wel de haversack erg mooi gevat, heb je hier iets bijzonders mee gedaan?

begrijpt me niet verkeerd, ik vind het namelijk helemaal geen slecht figuur, ik vind em mooi, maar er zijn wat aandachtspuntjes!

Timo

Terug
Bovenaan