Dragon Sdkfz 250/11

Marc Brandes

Overleden
Mijn bijdrage is de 1/35 Dragon Sdkfz 250/11
Weet nog niet of ik er daadwerkelijk een /11 van maak, wordt mogelijk een /1
Panzertracts vermeldt dat de ervaringen met de Panzerbuchse ronduit slecht waren...

Met de lange looptijd van deze FOK zou het zo maar kunnen dat ik wat af krijg. U bent gewaarschuwd. ;)
 

Bijlagen

  • dragon skfz 250 11.jpg
    dragon skfz 250 11.jpg
    23,7 KB · Weergaven: 3.910
He Marcus,

Leuk dat je meedoet ! :)
Marc Brandes zei:
... Weet nog niet of ik er daadwerkelijk een /11 van maak, wordt mogelijk een /1
Panzertracts vermeldt dat de ervaringen met de Panzerbuchse ronduit slecht waren ...

Dat lijkt me geen excuus om vooralsnog een PantserBuukse erop te plaatsen :!:
 
Hi Marc, ja dat van de teleurstellende resultaten had ik ook gelezen... toch vind ik de 250/11 wel een van de mooiste varianten. Als je al Googelt op 250/11 zie je het ene na het andere mooie plaatje. Maar wetende dat je graag historisch correct bouwt en liefst gebaseerd op foto's van een specifiek voertuig... waar gaat je voorkeur dan naar uit?

Wellicht inhakend op de 251 met voertuig erop van Johannes: een 250 variant was er ook ;)

0_10d1af_66cf29f7_orig

sdkfz%20253%20italy.jpg


Erich
 
Ben er nog niet uit...
Vind de versie met auto wel leuk, maar zoek wat anders.


Heb ook gedacht aan een versie met Solothurn S-18/100 (al was dat ook geen succes):


Kan ook op een Ausf A.

Anders een /1, dit was een uitstekend voertuig.
Keuzes, keuzes, keuzes...

Of toch deze?


Heb de kit nog niet eens in huis en nu al keuzestress... ;)
 

Bijlagen

  • solothurn.jpg
    solothurn.jpg
    43,4 KB · Weergaven: 3.819
  • SdKfz_250_11_A_DR_NARA.jpg
    SdKfz_250_11_A_DR_NARA.jpg
    110,8 KB · Weergaven: 3.813
Ha die Marc,

Ik ben benieuwd wat je gaat uiteindelijk gaat bouwen, je hebt hier een aantal zeer aantrekkelijke mogelijkheden.

Met de kunde die jij hebt in mijn achterhoofd denk ik zomaar dat dat dit een mooi projectje gaat worden 8) ...

Ook succes gewenst!

Groeten, Richard.
 
Richard,

Mijn kunde speelt zich vooral af op het theoretische vlak, ;)
Het daadwerkelijk afmaken van een project, wil nog wel eens een uitdaging vormen...

Verwacht de kit morgen in huis te hebben.
 
Mooie foto en inspiratie. Ook met die twee mannen waarvan een met helm. De serie jerrycans aan de zijkant. Bundeltje hout. Die mg34 lijkt niet de standaard montering... Is dat diegene die ook intern te bedienen is, zoals geleverd bij de Dragon SdKfz 251/7 m/sMG? Mooi!
 
Eric,

Klopt, is de schwere Lafette, die heb ik nog liggen.
Scene zal in rust zijn met Soga miniatures slapende soldaten.
Heb van AFV Club een set Duitse jerrycans gekocht.
Eerste in progress foto's volgen binnenkort!
 
Scene zal in rust zijn met Soga miniatures slapende soldaten.

Oef, dat is een mooie set :oei: ...

Ik ken het merk alleen van (de goede) naam en ben dus benieuwd naar de kwaliteit van de gietingen. Heb de foto's gezien in je topic, maar hoewel het natuurlijk veel zegt over deze figuren blijft het wel een box art. Ik zie later graag foto's van de kale figuren buiten het voertuig.

Blijf deze dus met aandacht volgen :) .

Groeten, Richard.
 
Eerste foto vh model:
847f5c53-b1d7-4390-8f0e-b23f44dd7ece.jpg


1bc8e142-6aae-4495-a54d-a1779d5bf18a.jpg


resized_c021dd48-cb74-46f8-bca3-920514285c34.jpg

Heb een haat/liefde relatie met fotografie...

Kit met delen van de Aber set voor de Sdkfz 250/8. Chauffeursstoel staat met bolletje kneedgom. Bijrijderstoel laat detail onderaan beide stoelen zien.
Eindaandrijving is vervangen door plastic buis en Aber delen. Verder aan de binnenkant vh voertuig veel sinkmarks gevuld. Nieuwe accu gemaakt voor onder chauffeurststoel.
Als je de Wanne vergelijkt met tekeningen in Panzertracts is het een mix van twee soorten. Een versie die kompleet geklinknageld was en een latere die compleet gelast was.
 
Terug
Bovenaan