Dragon Sd.Kfz. 250/8[Update 8 nov.]

Hallo,
Hier ben ik de laatste tijd mee bezig. De 250/8 van Dragon ook wel `Stummel`genoemd
Fenders komen uit de set van Aber, tevens heb ik nog een andere set van Aber gebruikt, om wat meer detail toe tevoegen. Dit is een behoorlijke uitgebreide set, en moet dan ook toegeven dat ik aardig wat niet heb gebruikt 😳
De stand van zaken momenteel.
Hij is voorzien van de basislaag, vernisje, decals erop aangebracht, en hij heeft al een aantal filtertjes gehad.
Afijn, de foto`s.

foto01-2.jpg

foto02-1.jpg

foto03-2.jpg

Dit was het voor nu, en zal eens proberen om wat vaker foto`s te plaatsen 😀

Greetz Jacco

Thanks voor de reply`s

@Johanna, ik denk dat ik hem morgen meeneem( als ik nog een plekkie kan vinden)
@ Wijnand, Nee, hier zit een complete set op. Dus 2 rechter voorspatborden is misschien iets te veel van het goede 🙄 😉

Greetz Jacco

Hoi Jacco,

lijkt wel of er weer ene Buurstra aan 't hobbyen is. Ziet er leuk uit, en Buurstra kennende komen er nog chippies ed op.
Enkel die bruine camo-vlek achterop, die waar dat helm-embleem op zit, daar zit een lelijke spetter onder. Kun je die nog wegwerken denk je?

11 november klaar? En hang je hem dan aan een stokje en doe je er een kaarsje in? Krijg je van mij een mandarijntje of een stuiver 😉

Kanne

Hey Kanne, bedankt voor je reactie. Yep, er komen idd weer wat chippies op 😉 Wat betreft de spetter, klopt idd. Ik hoop dat het straks vrijwel helemaal wegvalt.
Enne 11 november...lampiontje lopen. We houden het toch wel even gezellig toch 😀 🙂 😉
@Johanna, jij ook bedankt he 😈 😉

Greetz Jacco

Hoi, hier weer een update, ik denk dat de verweering nu voor ongeveer 90% klaar is. Het onderstel krijgt nog wat meer verweering. En er komen nog wat roest strepen op.
Dan is het op naar het interieur voor wat persoonlijke spullen om het geheel wat levendiger te maken.

foto04-2.jpg

foto05-2.jpg

foto06-2.jpg

foto07-1.jpg

foto08-1.jpg

Tips en commentaar zijn uiteraard welkom
Greetz Jacco

Jacco,

Kan aan me laptop liggen, maar de foto's komen nogal donker over.
Het geheel ziet er weer fantastisch uit, alleen heb ik het idee dat je hier en daar toch iets teveel chippings gezet hebt. Bij de deur achter had het minder en subtieler gekunt naar mijn idee. Toch weet ik dat foto's kunnen bedriegen en zie ik hem graag op de bouwavond 😉

Misschien dat ik stilletjes aan meer van je ga verwachten dan wat je nu laat zien ... de volgende stap in je modelbouwen zeg maar. Dit is absoluut niet negatief bedoeld. Volgens mij heb je veeeeel meer in je mars dan wat je nu laat zien. Het komt nu af en toe wat grof over en volgens mij kun je alles met wat meer subtiliteit toch een mooi en aardig verweerde Sd.Kfz. 250/8 maken. Maar zoals eerder aangegeven .. in real live valt het vaak mee qua grofheid 🙂

Hoe dan ook ... ik doe het je niet zomaar na!

Gr,
Jeroen

de foto's zijn inderdaad vrij donker, de belichting lijkt, afgaande op de kleur van de achtergrond, van de zijkanten te komen, en ik heb van m'n zus geleerd dat je de bovenkant ook moet (naja, moet, maar je snapt wat ik bedoel!) belichten, liefst met een wat afgezwakte lamp met een neutrale, katoenkleurige lamp, en dan schuin vanaf de voorkant kun je puntbelichting toepassen, dat schijnt het beste resultaat te geven...

ik gebruik een TL boven m'n kartonnetje, en dat gaat MI prima hoor.

ik vindt het een aardig gelukt karretje, maar vindt de chips rond de achterdeur wel wat te zwaar. het is nu net alsof de chips ook op de deur zitten, en dat zou niet kunnen, want de deur valt met de rand over de plaat.

voor added contrast zou ik in de jerrycan houder een grijze waterbus gooien met een wit kruis, geeft een mooie eye catcher, en als je dan toch bezig bent, geef de mg34 meteen een geschilderde stock, en een lichte metallic glans, die is nu wel heel erg roetzwart, terwijl ie normaal toch een metaalglansje heeft.

en, waar ik me over verbaas, de basiskleur geel is prachtig, maar de loop, daar is nog niets mee gebeurt, geen chipjes, maar ook geen cammo of wat dan ook.

heb je al een idee voor een ondergrondje ofzo? dit is precies zo'n ding wat zomaar ineens door een heg ofzo gescheurt kan komen en je vervolgens overhoop schiet met een ietwat uit de kluiten gewassen korteafstands kanon!

Timo

Ik sluit me aan bij de vorige spreker(s), de MG lijkt me pikzwart, ff wat gunmetal eroverheen en kijk ook eens naar de houtkleur van het gereedschap, vind ik persoonlijk erg flets. Krijgen we ook nog een kijkje van boven? Verder ziet hij er redelijk overtuigend uit, alleen de chips mss wat afzwakken nog op sommige plekken.

Hallo,
Thanks voor de snelle reacties.
Tja, de foto`s zijn idd aardig donker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook niet heel erg tevreden mee ben, althans nog niet 😉
Er moet idd nog het 1 en ander gebeuren.
Uiteraard het gereedschap en de MG, die hebben slechts nog maar de basiskleur. De chips op de achterdeur zijn wat aan de grove kant, ga proberen om dit nog wat subtieler te maken. Voor de rest komt er weer het nodige aan persoonlijke dingen in en aan te hangen.
Zoals ik al aangaf is de 250 nog niet klaar, en we gaan vrolijk verder.

Greetz Jacco

Betonschaar

Hi Jacco,

Dit gaat de goede kant op, is een lekker model he? Een van m'n favoriete half-tracks naast de FAMO, SWS en de Kettenrad. Ik vind het een geslaagd model, al is het chippen wel wat aan de zware kant ja. Verder: ik zou meer aandacht aan de betonschaar besteden. De klem waar die in zit moet nog bijgewerkt worden want er zitten nog stukjes PE aan die er niet horen. Verder zou ik de bakelieten handvaten nog verder bewerken met olieverf en vervolgens na lang drogen afwerken met eiglans vernis. Veel werk is het niet, en dan is dat stuk ook in lijn met de kwaliteit van de rest. Sucses!

Vincent

Moi Jacco,

nog een Gronings commentaartje 😉

Ik vind dat het spuitwerk er echt wel goed uit ziet, vooral die enkele subtiele groene vlekken vind ik erg mooi.Het model op zich intrigeert ook nogal, het gedrongen uiterlijk doet me denken aan het silhouet van een hyena.
Wel sluit ik me aan bij het commentaar op de chips; de concentratie rond de luiken en deuren valt erg op. Vooral de naden van die 2 klapluiken aan bak- en stuurboordzijde lijken me wel heel erg zwaar angezet en daarmee een beetje al te goed uit de verf komen... Ik vraag me af of je dat enkel door verwering wat kunt neutraliseren. Misschien dat het dinsdag bij kaarslicht wat minder opvalt? 😉

Kortom: bij een volgend model als motto hanteren: Weniger ist mehr, en vergeet niet: Usus magister est optima!
Oh ja, en de beste stuurlui staan aan wal.

Groeten,

Kanne

Usus magister est optima? say what? ik ken enkel Ursus...

ik zag dat vincent wist te melden dat de handvaten van de draadschaar van bakeliet zijn, klopt dat? ik schilder ze namelijk al tijden in een houtachtich kleurtje, en bakeliet is antraciet of bijna zwart, dat is nogal een verschil?

Timo

He Jacco,

Mooi te zien dat je al behoorlijk opgeschoten bent. Die foto's kun je ook even door een tooltje als Irfanview halen en dan dan automatisch de kleuren laten herstellen, werkt goed en ik gratis.

Terug naar het model. Veel is al gezegd en ik kan er alleen aan toevoegen dat als je meer chips gebruikt je dan ook stukjes middenpanelen kunt meenemen. Of dat nu gebeurd is kan ik heel moeilijk zien. Vast is de 18de het model beter te zien. Mooi dat we toch elke maand de kans hebben de dingen in het echt te zien 😉

Groetjes

Timo de Porto zei:
Usus magister est optima? say what? ik ken enkel Ursus...
Timo

@Timo: Usus magister est optima - Ervaring is de beste leermeester.
Das een goede spreuk voor een bouwgroep dachten wij 😉

@Kanne: Dat wil ik wel eens zien. Jacco met een kaarsje in z'n Stummel. Kan dat nog de 18de Jacco?

Gr,
Jeroen

ho, dat is zeker een goeie spreuk

ik kom niet verder dan het oh zo bekende : niets zo charmant als een spreuk aan de wand.

Timo

Terug
Bovenaan