Dragon Panzer IV H Zimm

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Ha mannen,

Ik dacht dat ik deze al gepost had maar blijkbaar niet (of ik ben het topic kwijt gemaakt)
De bouw heeft namelijk meer dan 2 jaar gedaan en met name op bouwavond/middagen. Maar uiteindelijk is hij af.

De bouw is volledig OOTB met de DS tracks:

IMG_17641.JPG

IMG_17631.JPG

IMG_17651.JPG

en met verf: Tamiya acryl en chips/washes met olie verf.

IMG_3972.JPG

IMG_3966.JPG

IMG_3967.JPG

IMG_3971.JPG

zoals te zien is ben ik slechts begonnen met verweren en moeten er nog meer chips komen, gevolgd door regen strepen. stof wash en pigmenten.

Verder vind ik het model erg goed qua bouw en sub onderdelen zijn makkelijk los te houden. De DS tracks zijn mooi van detail maar het is moeilijk om er een overtuigende door hanging te krijgen.
De zimmerit is mooi gegoten maar misschien iets te fijn voor de verwering, tevens kan je er lastig beschadigingen in verwerken.

Groet Martin

PS heeft iemand nog 3 dry transfers balkenkreuz over, ik ben bang dat de decals niet mooi meer worden nu ik al ben begonnen met verweren 🙄

Erg goed Martin!
Mooie camo, goed kleurgebruik en mooi gebouwd.
Ik zou het chippen niet veel meer intensiveren maar enkel toepassen op plekken waar je nog niet geweest bent.
Heb je een specifiek voertuig/ eenheid/ locatie in gedachten?
Succes verder!

Groeten!

HOi Martin, mooi om deze Pz.IV te zien van jouw hand. Blijft voor mij, samen met de Panther, de mooiste tank aan duitse zijde. Mooi cammo en super mooie weathering zoals we die van jou gewend zijn.

Gr.JW

Bedankt mannen,
@ Marc, kan jij die sjablonen meenemen woensdag?

@ Boris, ik heb geen idee welk voertuig of eenheid het gaat worden dus ik denk dat ik er maar een paar kruizen op doe en dan klaar.

De verwering is nu ook al weer verder. De chips zijn nu over het hele voertuig. nu alleen nog details schilderen en met stof aan de gang.

IMG_39961.JPG

IMG_39941.JPG

IMG_3997.JPG

IMG_39954.JPG

Misschien leg ik er ook nog iets van takjes met blaadjes op. Ik zie nog wel, ideeën zijn welkom

Martin

Terug
Bovenaan