Dragon Opel Blitz update 15-07-12

Hallo mannen, hier wat foto's van het interieur van een Dragon Opel Blitz die ik ter afwisseling van de poppetjes en Shermans aan het bouwen ben. Moet zeggen dat deze Blitz van Dragon erg lekker weg bouwt en goed past, al is het wel opletten met de nummertjes op de bouwbeschrijving 😢 . De vloer van de cabine is gedaan met Mig pigmenten en het valt me iedere keer tegen om een bevredigend resultaat te krijgen op dark yellow met deze pigmenten. Opmerkingen en commentaar gaarne, voordat het dak erop gaat.

IMG_6252.jpg

IMG_6251.jpg

IMG_6250.jpg

IMG_6249.jpg

DIRK

Re: Opel Blitz cabine

Ziet er keurig uit DirkJan, maar het mag van mij best wel wat meer gechipt.
Vooral het lágere gedeelte van de cabine, waar het militaire schoeisel de verf bekrast ende verslijt.

Veel plezier!!
Blitzend groetje 😀

Heb je ook washes en filters gebruikt? Ziet er nog erg schoon uit.
Ben het eens met Peter. Duitse schoenen/ laarzen hadden metalen verstevigingen op de zool, waardoor de vloer vd Opel makkelijk en vaak bekrast zou worden.
Succes!

Hallo Mannen, bedankt voor alle commentaren. Er zit een filter op en pinwashes ook. De vloer is voorzien van een redelijk dikke laag pigmenten, maar dit komt er op de foto's niet erg uit omdat het niet met het donker geel contrasteerd. Hieronder had ik zelf ook wel wat meer kaal staal willen hebben en ietwat minder modder. Volgende Duitse truck gaan we dit beter doen 😀 .

Groet
DIRK

Re: Opel Blitz cabine updeetje 28-05-12

Binnenzijde rechter deur gedaan op een paar correcties na. Foto is genomen in de zon en geeft de kleuren beter weer dan de eerdere foto's, schaduw is echter een beetje vreemd uitgevallen, maar dat had ik helaas niet in de gaten toen ik de foto's maakte 😕 Heb de weathering wat steviger aangezet n.a.v. eerdere opmerkingen.

IMG_6452.jpg

Groet
DIRK

Re: Opel Blitz cabine update 04-06-12

Vandaag redelijk intensief bezig geweest met het spuiten van de Blitz. Donker geel is redelijk goed gelukt, voor het groen heb ik Tamiya Nato groen gebruikt en dit is toch iets donkerder uitgevallen dan ik had verwacht. Hopelijk trekken filters en verwering de kleuren nog wat naar elkaar toe. Roodbruine camo volgt nog.

IMG_6507.jpg

IMG_6509.jpg

IMG_6510.jpg

IMG_6516.jpg

IMG_6521.jpg

IMG_6531.jpg

IMG_6533.jpg

Groetjes
DIRK

Re: Dragon Opel Blitz update 11-06-12

Spuiten van de Blitz afgerond met de laatste rood bruine vlekken en wat stof en aarde kleuren langs de onderkant. Eerste filter met Humbrol 62 zit erop. Ook wat plaatjes genomen met de cabine en de laadbak op het chassis. Laadbak staat 'los' en niet helemaal op z'n plek. Foto's gemaakt in lichttent van Xenos, zoals aangeprijst in de nieuwsgroep. Lichte chipping en verwering is de volgende stap.

IMG_6578.jpg

IMG_6584.jpg

IMG_6594.jpg

IMG_6600.jpg

IMG_6604.jpg

Groetjes
DIRK

He Dirk,

Mooi verfwerk tot nu toe !
Met de nodige weathering en -vooral- washes wordt dit een pareltje ! 😀

groet Frank

Mooi werk!

Wordt tijd dat ik m'n Maultiertje weer eens ter hand ga nemen...

even een vraag en wie weet kan ik daar hier een antwoord op krijgen..omdat er hier ook een Blitz wordt gebouwd

van wanneer werden de opels gespoten in die zand kleur met "cammo" schema ?

Ik zelf ben ook nog werkende aan een opel maar twijfel of ik nu bovenstaand schema moet aanhouden of dat ik moiet besluiten om dat ik mijn presentatie
een voorstelling uitbeeld van in Frankrijk 1940.
Mijn opel is in de ombouw fase naar Funk ( compleet aangekleed van binnen met externe uitgeschoven mast ).

wie kan me wat feedback geven..

cheers

Eric

Eric Sikkema zei:
...omdat ik mijn presentatie een voorstelling uitbeeld van in Frankrijk 1940.

Bas Hermsen zei:
In 1940 werd dit schema nog niet gebruikt, volgens mij pas vanaf halverwege 1943.

Dacht ik ook Bas...Als je Frankrijk 1940 wilt doen Eric, kom je automatisch uit op panzergrijs.

groet Frank

Re: Dragon Opel Blitz update 03-07-12

Kleine update van het weathering proces, tweede filter is gedaan met Humbrol 187. Daarna regenstrepen gezet met verschillende kleuren olieverf: wit, oker, dark mud en light mud. Op de linker kant is een wash aangebracht met abteilung 502 olieverf brown wash en brown shadow:

IMG_6674.jpg

Rechterzijde alleen regenstrepen, nog geen washes:

IMG_6675.jpg

Verdere washes en chipping volgen. Commentaar welkom.

Groet
DIRK

Ha die Dirk,

Very nice 🙂 ! Kan op dit moment geen aanmerkingen maken, behalve dat ik dit met interesse blijf volgen.

groeten, Richard.

Inderdaad erg mooi werk.
Je hebt de kunst van duidelijke verwering en subtiliteit correct te pakken!
Erg fijn om te zien en mooi kleurgebruik ook!

Groeten en ga vooral zo verder! 😀

Mannen bedankt voor de positieve opmerkingen. Hierbij weer wat foto's van de voortgang. Is allemaal erg langzaam gegaan door de vele chips 🙁 , gedaan met Vallejo German camo dark brown. Cabine heeft washes en regenstrepen gekregen en de rest van de laadbak washes en chipping. Rechter zijraampje is niet zo strak als ik zou willen, gedaan met sterk verdunde Vallejo Light Mud. Vooruit ga ik met de verfspuit doen, misschien nog iemand tips voor ruitjes?

IMG_6698.jpg

IMG_6700.jpg

IMG_6701.jpg

IMG_6703.jpg

IMG_6705.jpg

IMG_6707.jpg

DIRK

He Dirk-Jan,

Ronduit prima chippings tot nu toe ! Erg subtiel en mooi om te zien.
je gaat erg lekker...houden zo !

groet Frank

Hoi Niels, kleurnummers van gebruikte Vallejo kleuren zijn: German camo black brown 822 voor de chips en Vallejo Panzer Aces Light mud 315 op de ramen. De Light mud gemengd met Ivory 918 voot de stelen van het gereedschap. Als je nog andere kleurnummers nodig hebt laat dit dan even weten.

DIRK

Terug
Bovenaan