Dragon M4 Sherman

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi mannen,
hierbij een van mijn laatste projecten. De Dragon M4 Sherman.
Ik wou deze vrij snel af maken, met redelijk wat bepakking achter op. Hiervoor had een oa de Legend set liggen.

Tevens wou ik een keer proberen om een "natte"tank te maken, met behulp van MIG wet effects

bouw af
IMG_5109.jpg

primer + bepakking
IMG_6225.jpg

nieuwe primer

IMG_72581.jpg

basis laag + decals, de basis laag is met Tamiya Acryls OD + Dark Yellow gespoten. De decals zijn van Bison

IMG_73401.jpg

Wet effects van MIG, en stof strepen met Humbroll

IMG_7668.jpg

En af. De bepakking schilderen was een echte uitdaging, maar opzich ben ik er wel tevreden mee.
Alle ervaring neem ik weer mee naar een volgend project

IMG_77401.jpg

IMG_77241.jpg

IMG_77271.jpg

IMG_77251.jpg

IMG_77311.jpg

IMG_77341.jpg

IMG_77361.jpg

IMG_77381.jpg

IMG_77431.jpg

IMG_77441.jpg

Groet Martin

Hoi Martin,

Mooi gebouwd, mooi mannetje... maar ik kan de water-effecten niet helemaal volgen. Regen? Een rivier? Een waterballonnen-gevecht?

Er lopen vooral overal regensporen, ook over de pantserplaat aan de rechterzijde van het kanon, en de platen op de zijkant van de romp. Zou bij regen het water niet bovenlangs en dan langs de zijkant van die platen lopen? Zouden juist de cirkelvormige 'holtes' op de voorzijde (sorry, geen idee wat dat zijn, zit niet op panzers) niet geheel vollopen met water? De heggenknipper aan de voorkant wat natter met weggespoeld nat zand? Het is net iets te egaal aangebracht, met overal verticale sporen, terwijl het misschien iets natuurlijker zou lopen langs bepaalde 'routes'... Leef je nog even verder uit 😉

Eric

(ik probeerde een plaatje te googelen met de term 'wet tank' maar dat levert iets te prikkelende plaatjes op voorde jeugdige Twenottertjes hier)

Ik vind je water-idee erg orgineel, en op zich helemaal nog niet zo slecht,
maar je tracks ogen erg droogjes, terwijl de romp achter de loopwielen nat is.
Ook is de vervuiling op de romp achter de loopwielen vele male erger dan elders,...

Wat me verder wel op valt is dat alles voorop los op je Sherman ligt, ook een ronde can...
Achterop heb je wel een touwtje, maar dat oogt niet logisch...
Ook de olie-/brandstof-vervuiling over de zijkant is iets te in mijn ogen...

Neemt niet weg, je mag hem bij mij best op een plank stallen,
mooi voorbeeld voor mij om eens wat te gaan proberen... 😉

Rico

Bedankt voor de reacties heren.

@ Eric, nu komt het voordeel van de wet effects: Het laat zich makkelijk achteraf verwijderen en aanpassen. Je hebt helemaal gelijk betreft de "routes" en ik ben gewoon iets te enthousiast te werk gegaan 😉
Ik ga er nog even mee stoeien

@ Rico, het vervelend was dat de "wet effects" icm pigmenten de pigmenten alleen maar donkere maakt en niet glanzend opdroogt. Ik had wel verwacht dat dit zou gebeuren maar dat viel wel tegen.
Net als de reactie van Eric. Ik ga er nog even mee verder. Bedankt voor het commentaar.

(ook moet de voor bepakking voor nog vast worden gezet)

Groet Martin

Hoi Martin,

Erg strak gebouwd en petje af voor het gebruik maken van alle Dragon PE (heb ik zelf behoorlijk moeite mee en vervang het op voorste lampbeugels na altijd met ander 'spul'). Ik vind de regen effecten gewaagd en origineel, maar zal er verder niks over zeggen omdat je het nog gaat aanpassen. Je zou een parapluutje kunnen overwegen voor de tankcommandant om de regen nog extra te benadrukken.

Een laatste discussie puntje zou ik op willen brengen over de hedgerow cutter, zouden deze OD geschilderd zijn, of zouden ze in 'roestig' staal gelaten zijn? Ik vermoed dat als ze geschilderd zijn dat ze niet gestraald en geprimed zijn en dat de 'toplaag' er direct opgezet zal zijn, hetgeen de mogelijkheid geeft om ze flink te verweren. Als ze niet geschilderd zouden zijn dan kun je roest als basis nemen en dit flink verweren. Wil hiermee niet zeggen dat je iets aan de hedgerow cutter op jouw model moet veranderen, het is meer ter discussie en hopelijk weet iemand hier er iets meer over te zeggen.

Groetjes
DIRK

Terug
Bovenaan