Dragon Brummbaer mit zimmerit [update 040110]

Hierbij wat in progress foto's van Dragon's laatste Brummbaer. Ik ben het modelletje zoveel mogelijk RUDD aan het bouwen, puur als "fun-build" zo in de donkere dagen voor kerst, of moet het "plezier-bouw" zijn of "gein-bouw" 😉 . Hebben we hier al een Nederlands woord voor?

Het modelletje bouwt lekker weg en Dragons Pz. IV onderstel mag er wezen! Zimmerit is wat oppervlakkiger dan bij de meeste aftermarket sets, maar zover ik kan inschatten behoorlijk schaalgetrouw. Heb nog met de gedachte gespeeld om hem in de FOC mee te laten doen, maar kan nergens met zekerheid vinden of StPa Abt. 217 deze versie nog had ten tijde van het Ardennen Offensief. Ik vermoed dat de meeste Normandie niet uit zijn gekomen......

DSCN5640.jpg

DSCN5642.jpg

DSCN5643.jpg

DSCN5644.jpg

DSCN5645.jpg

Groetjes
DIRK

Zo, dat is wel een mooie kit zeg.

Re: Dragon Brummbaer mit zimmerit

Dirk-Jan Gijsbers zei:
puur als "fun-build" zo in de donkere dagen voor kerst, of moet het "plezier-bouw" zijn of "gein-bouw" 😉 . Hebben we hier al een Nederlands woord voor?
Een "blije bouw" ... 😉 😀

Toffe kit inderdaad. Maaruh, weet je zeker dat een M5A1 niet veeel leuker is? 😈

Leuk! Zelf ook met een Brummbär van Dragon bezig maar dan een zonder interieur. Ik heb enorm respect voor mensen die het geduld op kunnen brengen een interieur geheel compleet te maken ondanks dat ze weten dat je er straks (bijna) niets meer van ziet. Of ga je dat luik boven op nog openmaken?

Iedereen bedankt voor de commentaren.

@Rob: Is den Brummbaer soms een van je favoriete voertuigen?

@Martin: Ik heb de late M5A1 nog niet, maar het geld brand wel verschrikkelijk in m'n zakken. We moeten t.z.t. als we hem beiden hebben maar een "build-off" doen 😉 (wat zou daar een goed Nederlands woord voor zijn??).

@Oskar: Heb met bewondering naar jouw Brummbaer zitten kijken op het FOC forum. Ik heb hem ook nog in mijn "te-doen" stapel staan, compleet met Atak setje... Wat betreft het interieur, wat je op de foto's ziet zit in de doos en dit was het meest plezierige van deze "blije-pret-plezier-bouw" omdat niet ieder onderdeeltje perfect gekuist en ontdaan hoeft te worden van alle gietnaadjes etc. juist omdat je het nooit meer ziet 😕 , gewoon lekker plakken en snel resultaat 😀 . Verder komt er aan interieur ook niets meer bij, ik laat alleen het commandantsluik open, zit nog te dubben over een figuurtje.

Groetjes
DIRK

Dit is een mooie kit zeg! Die zimmerit structuur ziet er super uit, zelfs zonder een laagje verf. Hier kun je mooie dingen mee doen bij het verweren straks 😀
Jan 🙂

Bouw is bijna gereed, wielen zijn eraf gehouden om het schilderen ervan makkelijker te maken. Eventuele op- of aanmerkingen hoor ik graag, voordat de verruf erop gaat (ook al zal dit nog wel even duren 😕).

DSCN5649.jpg

DSCN5650.jpg

DSCN5652.jpg

DSCN5654.jpg

DSCN5655.jpg

DSCN5656.jpg

DSCN5657.jpg

Groetjes
DIRK

He Dirk-Jan,

Een erg mooie kit zo. Ik heb het Panzerwrecks Normandy boek hier liggen, waar ook een Brummbar in staat. Zal ik eens een keertje ... 🙄

Groet, MartinD

Terug
Bovenaan